Announcement

Collapse
No announcement yet.

Vampire 600 v2

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

    Originally posted by MrZ View Post

    Nu doet alleen mijn IDE en Floppy Ledje en het interne keyboard het ineens niet meer, power LED nog wel :confused:
    Vermoed dat het te maken heeft met het oranje draadje wat ik per ongeluk heb los getrokken wat aan het keyboard hoort vast te zitten.
    Gelukkig heb ik de SUM USB keyboard adapter en kan ik typen op het wireless keyboard :o

    Iemand zaterdag een soldeerboutje bij ? :p
    Ikke wel :) Moet voor WHiZZi ook nog wat solderen.. iets met ontstorings caps oid :p WHiZZi heeft last van stank.. dan denk je toch.. stank ontstoren..
    jazeker.. stank ontstoren.. wat stoor ik.. euhhh. geen idee. maar goed.. dat dus..

    MrZ heb je die interne SD al goed aan de praat ?
    Bij mij loopt ie te fucken ( niet letterlijk hoor ).. Krijg hem niet aan de praat via de opgeven install guide.. Dus als u tips heeft ?

    Comment


      Ha TSB, nee heb nog niet eens geprobeerd de interne SD aan de praat te krijgen, erger nog zit nog niet eens een SD kaart in :o:o
      Teveel lol tot nu toe met de V600 haha, vooral bezig geweest een OS3.9 config op te bouwen die er nu langzaam op begint te lijken.
      Alleen nog heel weinig apps geïnstalleerd tot nu toe, vooral zitten bouwen aan OS pimping en functionaliteit.
      Moet zeggen dat ik vergeten was hoeveel werk het was om een fatsoenlijke os3.9 config op te bouwen (en hoeveel ik uberhaupt vergeten was)

      Wel heb ik mijn vampire inmiddels naar silvercore 9 gebracht, mijne was nog geleverd met Silver 6, dus merkte een aardig snelheids verbetering :)

      LOL stank ontstoren, toevallig een vis achtige lucht ? die rook ik bij de 600 van die maat van me die je een re-cap hebt gegeven :D
      [SIZE=11px]A500 PiStorm+Pi 3/A600 Vampire 2/A1200T PiStorm32+Pi 4b @2.2Ghz[/SIZE]

      Comment


        Originally posted by MrZ View Post

        LOL stank ontstoren, toevallig een vis achtige lucht ? die rook ik bij de 600 van die maat van me die je een re-cap hebt gegeven :D
        Je zou het als vis kunnen omschrijven. Ik noem het de geur van ontsnapte ~1983 Tandy filter elco magische rook.

        Comment


          Auch, Vampire 600 V2, met amiga 600 en een 2GB cf kaart... Op ebay voor €825...
          [SIZE=10px][I]3x Amiga 500, 1x Amiga 1200 1D4[/I][/SIZE]

          Comment


            Jay!

            Click image for larger version

Name:	Knipsel.JPG
Views:	271
Size:	15.7 KB
ID:	7772

            Comment


              Das ruimschoots meer dan het gekost heeft....
              [SIZE=11px]A500 PiStorm+Pi 3/A600 Vampire 2/A1200T PiStorm32+Pi 4b @2.2Ghz[/SIZE]

              Comment


                Ja, bizar he? Loont dus om alles te kopen en als set te verkopen.
                [SIZE=10px][I]3x Amiga 500, 1x Amiga 1200 1D4[/I][/SIZE]

                Comment


                  Vampire team update!

                  http://www.theretrohour.com/sinclair...etro-hour-ep34

                  Comment


                    Niet heel veel nieuws onder de zon, behalve dat ze gaan beginnen aan de eerste stand alone machines wat natuurlijk heel cool is
                    Als het goed zouden we met een maand of 3 AGA support moeten krijgen voor de huidige Vampire kaarten.
                    Verder komt binnenkort de eerste gold core uit (wordt getest op dit moment), kort er na zou de x13 core voor black vampires ook uit moeten komen.
                    Dus als je een Black edition hebt is dat dus sowieso +20 sysinfo MIPS.
                    Volgens Gunnar heeft de gold core ook weer aardig wat optimalisaties.
                    [SIZE=11px]A500 PiStorm+Pi 3/A600 Vampire 2/A1200T PiStorm32+Pi 4b @2.2Ghz[/SIZE]

                    Comment


                      Vampire vandaag ontvangen.
                      Valt nog niet mee om hem fatsoenlijk op de 68000 te krijgen.... De bijgeleverde schroefjes zitten mekaar in de weg.

                      Comment


                        Originally posted by leof View Post
                        Vampire vandaag ontvangen.
                        Valt nog niet mee om hem fatsoenlijk op de 68000 te krijgen.... De bijgeleverde schroefjes zitten mekaar in de weg.
                        Gefeliciteerd met je Vampire!
                        Wat ik al zei, best nog een klusje om te doen, let wel op dat de schroefjes met de kleinste kop aan de onderkant van het moederboard doet.
                        Bij mij zaten ze elkaar niet in de weg.
                        Komt die van jouw bij kipper of majsta vandaan ?

                        [SIZE=11px]A500 PiStorm+Pi 3/A600 Vampire 2/A1200T PiStorm32+Pi 4b @2.2Ghz[/SIZE]

                        Comment


                          Van Majsta. Hij doet het dus wel maar ik denk dat hij niet gaat werken zonder erop te drukken. Ik vond de kaart ook tamelijk los op de processor zitten. Veel losser dan de Vampire V1 die ik ook heb.
                          Ik heb nog twee andere A600's dus ik kan nog het een en ander uitproberen.

                          Comment


                            Je moet de kaart wel vast zetten anders zal ie zeker los komen van de 68000, je kan als de schroefjes te lang zijn ze ietsje inkorten.
                            [SIZE=11px]A500 PiStorm+Pi 3/A600 Vampire 2/A1200T PiStorm32+Pi 4b @2.2Ghz[/SIZE]

                            Comment


                              Dat begrijp ik.
                              Maar met de bijgeleverde bevestigingsmiddelen gaat dat denk ik niet lukken. Schroefjes inkorten: ze zijn al zo kort...
                              Misschien ga ik de schroefjes van V1 eens proberen. Die schroef je van bovenaf in de HDD-steun-gaatjes van het moederbord.

                              Edit: Schroefjes V1 werken perfect. Veel beter dan die prutsdingetjes die meegeleverd worden. Nou maar eens kijken wat het eigenlijk allemaal voorstelt....
                              Last edited by leof; 31-08-2016, 15:08.

                              Comment


                                Mooi dat het gelukt is!
                                Wat het voor stelt, nou dat ie een 060 met twee vingers in zijn neus afdroogt
                                Kijk wel even met welke core revisie hij komt, die van mij kwam nog met met silver 6 terwijl silver core 7 al een tijdje uit was.
                                Met silver 6 merkte je soms nog wat rare dingen.
                                Met silver 9 loopt ie als een trein en +25 onbetrouwbare sysinfo MIPS extra vanaf silver 7.
                                Die extra snelheid merk je trouwens best goed.

                                Nadat afgelopen weekend mijn CF dood is gegaan (bah pas twee weken oud) ben ik van SFS naar PFS 3 aio overgeschakeld, moet zeggen PFS 3 loopt net stukkie sneller.
                                Blijkt trouwens dat meerdere mensen dit hebben met die Kingston 4 GB CF (met bloemetje afbeelding er op)
                                Nu maar een SanDisk extreme 16 GB gekocht.

                                Probeer wel als je Picasso 96 gaat instellen om de scan frequentie zo laag mogelijk te houden (liefst 50hz of lager) anders kost dat de FPGA veel band breedte.
                                Als het goed is met de aankomende Gold core 1 weer meer snelheid en dan kan de echt coole shizzle komen zoals FPU en AGA support.
                                Volgens Gunnar zou AGA support met maand of 3 er in moeten zitten, snelste AGA ooit, dan gaat het over HDMI en geen last meer van 25 jaar oud traag geheugen, kreupele bussen etc.
                                [SIZE=11px]A500 PiStorm+Pi 3/A600 Vampire 2/A1200T PiStorm32+Pi 4b @2.2Ghz[/SIZE]

                                Comment

                                Working...
                                X