Announcement

Collapse
No announcement yet.

Vampire 600 v2

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

    MrZ je sd al aan de praat ?

    Comment


      tsb nog steeds niet geprobeerd, erger nog ben vergeten een SD kaart te halen afgelopen weekend.
      Mijn twee weken oude Kingston CF kaart overleed ineens, nu aan de SanDisk Extreme 16 GB en sinds gisteren pas de A600 weer helemaal up&running.

      Uit nieuwsgierigheid, hoe is het met het ZIV board al iets aan kunnen doen ?
      [SIZE=11px]A500 PiStorm+Pi 3/A600 Vampire 2/A1200T PiStorm32+Pi 4b @2.2Ghz[/SIZE]

      Comment


        SD heb ik werkend gekregen maar kopiëren/wissen leidt nogal eens tot een guru als je het vanuit Dopus 4 doet.

        Een andere eigenaardigheid is dat bij een koude start met een netwerkkaart in de pcmcia-poort de A600 weigert te booten. Dat was overigens met V1 ook al zo. (Cardpatch moet je ook gebruiken anders doet de netwerkkaart helemaal niks.) IBrowse kapt er ook vaak mee bij "Openen vensters".

        Ook nog even HDMI geprobeerd. Sommige modes werken wel op mijn Dell monitor. En na dit gemiep, wil de Amiga alleen nog maar een cold boot doen waarna een guru volgt en dan werkt het weer tot de volgende reboot.... De Vampire ontketend!
        Oorzaak was Cardpatch... Commented out, no problemo.
        Last edited by leof; 03-09-2016, 13:11.

        Comment


          Wilde al halverwege je post zeggen, huh heb helemaal geen problemen met de pcmcia netwerkkaart, heb hem er gewoon ingeplugd en klaar
          Die Driver voor de SD kaart is echt heel erg alpha/buggy etc.
          Op dit moment wordt er aan een betere driver gewerkt met mogelijkheid deze te mounten booten etc.
          Als je BB2 van OS3.9 wil installeren moet je wel opletten dat je setpatch op SKIPROMUPDATES scsi.device exec.library en filesystem zet.
          Maar werkt SAGA nu wel of niet bij je ? beetje verwarrend hoe je het neer zet.

          Kan namelijk zijn dat je in prefs P96 mode de pixel clock moet bijstellen (slider onder clock omhoog gooien tot er rechts onder bij (kolom vertical) frequency bijvoorbeeld 60hz staat)
          Mijn TV pakt bijvoorbeeld niet lager dan 60hz maar mijn 22 inch monitor pakt weer 55hz als laagste)
          Mijn Advies: test de betreffende screen mode eerst op 60 Hz (dat pakken alle monitoren wel) en ga daarna steeds 1hz lager tot je weer buiten bereik gaat.

          Men adviseert vanuit het Apollo team 50hz of lager, kost de FPGA namelijk best wel wat band breedte.


          [SIZE=11px]A500 PiStorm+Pi 3/A600 Vampire 2/A1200T PiStorm32+Pi 4b @2.2Ghz[/SIZE]

          Comment


            Ja, was inderdaad een beetje verwarrend. Heb de post steeds geupdate.
            De situatie is nu dat
            - HDMI werkt.
            - de SD-kaart ook werkt maar geeft inderdaad vaak crashes bij kopiëren etc.
            - De Amiga boot niet koud met een netwerkkaart in de pcmcia-poort. Warm wel. Cardpatch heb ik nodig om de netwerkkaart (na een reboot) aan de praat te krijgen. Dit was al zo bij V1 van de Vampire.
            - IBrowse werkt soms maar loopt meestal vast op "Openen Vensters".

            Comment


              Apart, ik heb er gewoon 1 of andere pcmcia netwerkkaart ingestoken die ik ooit bij computercity nog heb gekocht, werkt gewoon geen patch of wat dan ook nodig.
              Dus of je kaart is niet lekker compatible of er is iets anders aan de hand.
              Ibrowse gebruik ik niet heel veel, loopt bij mij wel stabiel op OS3.9 BB2, gebruik meestal Voyager V3 als browser.
              De SD kaart wacht ik nog mee om te gaan gebruiken tot er betere/bruikbare drivers zijn, systeem loopt snel zat op de CF kaart ook al weet ik dat de IDE poort een limiterende factor is.

              [SIZE=11px]A500 PiStorm+Pi 3/A600 Vampire 2/A1200T PiStorm32+Pi 4b @2.2Ghz[/SIZE]

              Comment


                Is dit de ultieme HDMI-oplossing voor de A600 met Vampire V2?
                Click image for larger version

Name:	Knipsel.JPG
Views:	67
Size:	41.2 KB
ID:	8076

                Comment


                  zit niet zoveel afscherming omheen.. hmm.. weet niet.. als het werkt zonder glitches laat het even weten :)

                  Comment


                    Ik heb hem nog niet besteld. I2 nog redelijk aan de prijs.
                    Ik kan ook wachten tot Kipper2k met zijn kabel op de proppen komt maar het bestelproces bij hem is nogal, eh... laat ik zeggen... eh... moeizaam.

                    Comment


                      Vampire 500 V2 in de verkoop: http://www.ebay.ca/itm/322249615287
                      => Commodore A600HD/40 <=
                      3D Amiga Gotek frames: http://www.thingiverse.com/_CrazyBob_/designs

                      Comment


                        wow, dat is snel... Iemand die met de eerdere schematics van majsta van de vampire v1 aan de haal is gegaan en zelf een 500-versie heeft gemaakt? Of is het iemand met een test-versie die nu het team naait? Of is het iets anders?
                        [SIZE=10px][I]3x Amiga 500, 1x Amiga 1200 1D4[/I][/SIZE]

                        Comment


                          Het meest waarschijnlijke is dat het een van de eerste testversies is die Kipper2k heeft gemaakt.
                          => Commodore A600HD/40 <=
                          3D Amiga Gotek frames: http://www.thingiverse.com/_CrazyBob_/designs

                          Comment


                            En ook weer iemand die van een Vampire 2 600 afwilt: http://www.ebay.ca/itm/262612824686?...%3AMEBIDX%3AIT

                            Comment


                              Wow, er wordt nu al meer voor betaald terwijl hij nog te koop is??? Of reken ik het nu heel snel te hoog? Iets met Canadese dollars...
                              [SIZE=10px][I]3x Amiga 500, 1x Amiga 1200 1D4[/I][/SIZE]

                              Comment


                                Hmm... beide te koop in Canada...
                                1 CAD is ongeveer 0.7 EUR
                                => Commodore A600HD/40 <=
                                3D Amiga Gotek frames: http://www.thingiverse.com/_CrazyBob_/designs

                                Comment

                                Working...
                                X