Announcement

Collapse
No announcement yet.

Vampire 600 v2

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

    MrZ moet je de vamp ook registreren voordat je Gold 2.7 flashed ? Hoorde ik iets over..

    Comment


    • Verkoophoek
      Verkoophoek commented
      Editing a comment
      Ik las er ook over en ben op zoek gegaan naar informatie op de apollo site. Ik vind het erg vaag. Het registratie formulier lijkt op de gebruikelijke registratie sh*** om je “op de hoogte te houden van updates”.
      In een forum lees ik weer iets over een whitelist die ingebouwd is in de gold core? Als ik mij niet geregistreerd heb dan kan ik dus de goldcore niet gebruiken? Erg vreemd dat er vanuit het apolloteam nooit een mailtje hierover is gestuurd. En waarom moet ik een code uit de foga halen? Dat kan majesta toch ook doen als hij mij een vampire v500 opstuurd?

    Net geflashed met core Gold 2.7, werkt gewoon dus registratie hoeft niet volgens mij.. misschien voor toekomstige updates?!

    Comment


      tsb

      Als ik het goed heb is jouw V600 door Majsta gemaakt voordat Kipper2K de productie van V600 op zich nam, Majsta is wel netjes geweest en heeft alle serienummers van alle kaarten in de database gezet.
      Alle serienummer die al in de database stonden zijn al in de whitelist opgenomen.

      De registratie zal binnenkort namelijk sluiten (er is nog niet besloten wanneer), dus als iemand dit nog niet gedaan heeft en over RTG alleen maar greyscale beeld krijgt op Gold 2.7 doe dit snel! http://register.apollo-accelerators.com
      Alle nieuwe kaarten zullen automatisch al in de database zitten zodra Majsta ze gebouwd heeft.

      Verkoophoek

      Majsta zet alle serienummers in de database van alle kaarten die hij geproduceerd heeft, dus als je een kaart van Majsta hebt dan zit ie er al in en hoef je eigenlijk niks te doen.
      Er zijn namelijk een aantal kaarten in de omloop gebracht door een paar mensen (ex leden inmiddels) die niet de gewenste kwaliteit hadden en nooit verkocht hadden mogen worden.
      Om dit lek te stoppen is er dus een whitelist in de core gezet.
      Last edited by MrZ; 03-03-2018, 10:20.
      [SIZE=11px]A500 PiStorm+Pi 3/A600 Vampire 2/A1200T PiStorm32+Pi 4b @2.2Ghz[/SIZE]

      Comment


      • Verkoophoek
        Verkoophoek commented
        Editing a comment
        Dank voor de toelichting. Maar de communicatie rondom de registratie is prut.

      MrZ: Fixt de Powermod voor de Vampire 600 ook de Sync issue?
      Ik heb Gold 2.7 op mijn Vampire 600 gezet zonder problemen.

      Comment


        Heb Gold 2.7 met de laatste Apollo OS draaiend. Dit is echt een mooie upgrade.
        Het lijkt eindelijk stabiel.

        Wat niet werkt is de Apple mac emulator. Maar misschien zit er een foutje in de OS distributie.

        Is er een powermod nodig?

        Ga straks even kijken of midi out werkt Scummvm.

        Comment


          Originally posted by amiga1260 View Post
          MrZ: Fixt de Powermod voor de Vampire 600 ook de Sync issue?
          Ik heb Gold 2.7 op mijn Vampire 600 gezet zonder problemen.
          Helaas fixt de powermod de sync issue niet.
          Makkelijkste fix hiervoor is een HDMI versterker kopen ( tsb had deze bij de Action voor paar euro gehaald) en een hele korte HDMI (max 15 cm ofzo) tussen de vampire en HDMI versterker zetten.

          Niet alle vampires zijn zwak, het betreft de V600, maar sommige doen het ook prima zonder powerfix.
          Op de V600 van een vriend kon ik zonder powermod een X13 beta core draaien, terwijl mijn eigen V600 niet eens wilde booten op diezelfde core zonder powermod.
          [SIZE=11px]A500 PiStorm+Pi 3/A600 Vampire 2/A1200T PiStorm32+Pi 4b @2.2Ghz[/SIZE]

          Comment


            Oldskool: Welke versie van Apollo OS gebruik je? Ik heb Shapeshifter en Fusion kunnen draaien zonder problemen met Coffin (ApolloOS) R48.
            MrZ: Ik heb nu een HDMI repeater gekocht op Ebay en bedankt voor je tip.

            Eindelijk na 18 jaar kan ik fatsoenlijk Quake spelen op de Amiga.

            Comment


            • MrZ
              MrZ commented
              Editing a comment
              sowieso helpt het een boel de HDMI kabel zo kort mogelijk te houden gezien de V2 geen ingebouwde versterker heeft.
              Ha ja das nog eens wat anders dan 10 fps op een 060 hé :-)
              Last edited by MrZ; 04-03-2018, 14:44.

            Hoi,

            Coffin R48, 2.7x11, Amiga 600, Vampire v2
            Ik heb een cf van sandisk 32gb.
            Shapeshifter en Fusion werken niet en crashen.
            Heb een tweede CF geprobeert. Zelfde liedje.
            Vreemd dat het bij jou wel werkt. Heb je misschien een harddisk?

            Als ik een hd image van een pcmcia cf laad gaat het een stuk beter.
            Ik verdenk toch de CF. Maar mischien is mijn ide niet helemaal lekker. Of de connector.

            Comment


              Heb een andere cf connector op de ide header getest. Zelfde resultaat. Als de hardfiles ergens andere staan (pcmcia) dan werkt het wel. Misschien iets met de snelheid? Het vreemde is dat de rest van de software wel werkt. Zal de hardfiles een keer naar een microsd copieren. Dan zal het denk ik ook werken.

              Comment


                Ik heb hetzelfde image gedownload en erop gezet. Het werkt zowel in mijn Amiga 500 en 600.

                Comment


                  MIDI via CAMD werkt ook. MT32, Yamaha MU128 en SCUMMVM :)
                  Wat voor CF heb je? Type etc..Heb zelf een Sandisk extreme en een oude Ultra.

                  Comment


                    Vandaag met pijn en moeite op mijn v600 een huidige x13 beta core aan de praat gekregen man wat loopt dat mooi, die 3 a 4 fps extra doet het hem net.
                    Elude we come in peace loopt bijna WinUAE met JIT aan soepel
                    Clickboom Quake v1.08 op 24,65 fps met timedemo demo1.dem in 320x240x8 (zonder HSM libs alleen -fpu optie gebruikt)


                    Mijn V600 heeft al de powermod gehad (wat een hoop hielp) maar na wat testen ben ik er zeker van dat de mijne nog grotere caps nodig heeft op c1,c3 en c6.

                    [SIZE=11px]A500 PiStorm+Pi 3/A600 Vampire 2/A1200T PiStorm32+Pi 4b @2.2Ghz[/SIZE]

                    Comment


                      Krijg die Apple emulators niet draaiend vanaf CF. Ze crashen soms en dan krijg ik een harde reset. Heb ook al opnieuw gedownload maar dat help niet. Stom he.

                      Comment


                        Hoe zit dat eigenlijk met de cores.
                        Klopt dit?:

                        2.7 heeft FPU
                        3.0 geen FPU maar AGA out

                        3.0 met fpu en AGA alleen op losse vampire boardjes niet op de V2's

                        Hoe kom je eigenlijk aan een x13 core? Dan heb je geen AGA core meer nodig als ik dat zo lees.

                        Comment


                          Oldskool

                          Simpel, ik ben beta tester voor het apollo-team dus test ik beta cores, zit ook op het dev kanaal op irc.

                          RTG+AGA+CPU+FPU+Pamela passen niet allemaal in V2 Cyclone 3 40K LE FPGA,
                          Ergo met 2.7 heb je dus niet eens de volledige Apollo FPU anders past het al niet.
                          Dus hebben we:

                          1 Precisie van FPU terug moeten brengen
                          2 Aantal Instructies in software moeten stoppen (overigens zitten alle 040/60 FPU instructies in hardware)

                          Met Gold 3 heb op de V2 heb je:
                          CPU+AGA+RTG+AMMX en PAMELA (16 bits paula 8 kanalen) en een software FPU (dus traag)

                          of:

                          RTG+FPU+CPU+AMMX Gold 2.7

                          Wil je alles in 1 pakket dan zit er geen andere optie op dan de V4 met Cyclone 5 en 512MB DDR3 mem.
                          [SIZE=11px]A500 PiStorm+Pi 3/A600 Vampire 2/A1200T PiStorm32+Pi 4b @2.2Ghz[/SIZE]

                          Comment

                          Working...
                          X