Announcement

Collapse
No announcement yet.

The Asahi Project?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Megatron
    replied
    Originally posted by spud View Post
    OK, thanks voor de info, jammer dat het niet een standaard kleurtje is.
    Ja, eens.. maar het moest zo goed mogelijk lijken op een CD32 en 30 jaar geleden waren de kleuren iets anders.. daarom zijn de cases in de "originele" kleur ook heeeel erg close, maar niet exact hetzelfde.

    Leave a comment:


  • spud
    commented on 's reply
    OK, thanks voor de info, jammer dat het niet een standaard kleurtje is.

  • Megatron
    replied
    Originally posted by spud View Post
    Een beetje off topic, maar vast iets wat Megatron wel weet gezien de voormalige CD32 A12000.net case. Weet jij de precieze RAL kleur hiervan? Ik ben opzoek naar PLA filament om wat CD32 accesoires te printen. Dank!
    Ja, hebben we ooit eens gedeeld ergens maar vraag me even niet wat die waarde was voor de Case en de Caps. Zou ik even moeten nakijken voor je.

    edit: de CD32 was een Custom mix “kloddertje van dit een een vleugje zo” om die CD32 kleur te krijgen dus… daarom ook maar 1 batch en alle 250 Cases maar eenmalig.
    Last edited by Megatron; 30-06-2022, 09:26.

    Leave a comment:


  • spud
    replied
    Een beetje off topic, maar vast iets wat Megatron wel weet gezien de voormalige CD32 A12000.net case. Weet jij de precieze RAL kleur hiervan? Ik ben opzoek naar PLA filament om wat CD32 accesoires te printen. Dank!

    Leave a comment:


  • VosCoBoss
    commented on 's reply
    Yep!

  • Megatron
    replied
    Originally posted by Verkoophoek View Post
    Er is een mal voor de tankmuis, dus zou je bij deze serie cases een muis in bijpassende kleur kunnen maken.
    De tankmuis is een aparte mal. Let op, doorzichtige tankmuizen in matching Colors kan wel, maar reken dan wel op een meerprijs... en, technisch gezien is de Tankmuis iets van de Amiga 500/600/1000/2000/CDTV... de 1200 had een andere muis immers.

    Leave a comment:


  • Megatron
    replied
    Originally posted by VosCoBoss View Post
    De onderste
    Deze dus...
    Click image for larger version

Name:	Asahi Series - Emerald Green Optimized.jpg
Views:	122
Size:	91.3 KB
ID:	28351
    Attached Files

    Leave a comment:


  • Megatron
    replied
    Originally posted by Verkoophoek View Post
    Als er 40 sets gemaakt moeten worden kom je uit op bijna 200$ per set aan productiekosten.

    Dus voor 8000$ maakt Marcel voor jou een setje ghost keys. Nou ja 40 setjes. Dan heb je wat reserve.
    De rekensom is niet een eenvoudige vermenigvuldiging. De calculatie is een combinatie bestaande uit (onder andere) de set-up kosten om een productie te starten (deels administratief alsmede fysiek) dus meer sets is gunstiger want dan deel je die kosten op die set. Dan heb je per X-sets een clean nodig alsmede wanneer je een kleuren change hebt.. je kunt er eigenlijk vanuit gaan dat de algehele setup kosten (en dan heb je nu NIKS gemaakt) tussen de $3500 en $5000 zit afhankelijk van wat je gaat maken. Verpakkingsmateriaal, het inpakken laten alsmede Handling & Shipping zijn extra.

    Leave a comment:


  • VosCoBoss
    commented on 's reply
    De onderste

  • AMIGA JOHAN
    replied
    Originally posted by Verkoophoek View Post
    Er is een mal voor de tankmuis, dus zou je bij deze serie cases een muis in bijpassende kleur kunnen maken.
    De Tankmuis shell word al bijgeleverd bij de A500 case en de keycaps. Je zag het al bij de doorzichtige A500 case met de doorzichtige Tankmuis shell.
    Last edited by AMIGA JOHAN; 23-06-2022, 17:41.

    Leave a comment:


  • VosCoBoss
    replied
    Originally posted by Verkoophoek View Post
    Er is een mal voor de tankmuis, dus zou je bij deze serie cases een muis in bijpassende kleur kunnen maken.
    +1

    Leave a comment:


  • AMIGA JOHAN
    commented on 's reply
    Misschien staat zwart translucent keycaps mooi op een A1200 Translucent case. Als dat eventueel uitkomt, dan is dat een leuke tweede optie.

  • Verkoophoek
    replied
    Er is een mal voor de tankmuis, dus zou je bij deze serie cases een muis in bijpassende kleur kunnen maken.

    Leave a comment:


  • Verkoophoek
    commented on 's reply
    Als er 40 sets gemaakt moeten worden kom je uit op bijna 200$ per set aan productiekosten.

    Dus voor 8000$ maakt Marcel voor jou een setje ghost keys. Nou ja 40 setjes. Dan heb je wat reserve.

  • AMIGA JOHAN
    replied
    Originally posted by VosCoBoss View Post
    Anyway, ben benieuwd naar de verdere plannen voor keycaps in andere kleuren. En anders staat zwart zeker ook prima bij veel varianten!
    Ben bang, dat het bij standaard kleuren keycaps blijft. Maar goed ieder zijn smaak. Heb voor zowel de GHOST en de Translucent met de CD32 Keyboard erop gebruikt. Toen ik nog de A1200 CD32 case/keycaps had. En de zwarte CDTV keycaps op alle twee me A1200 cases uitgeprobeerd. Staat voor mij gevoel niet mooi erop.
    Last edited by AMIGA JOHAN; 23-06-2022, 17:28.

    Leave a comment:

Working...
X