Announcement

Collapse
No announcement yet.

The Asahi Project?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

    #16
    Originally posted by AMIGA JOHAN View Post
    Zeg regelmatig tegen mij A1200 GHOST case The Hulk en licht de case opeens op. Merk , dat het steeds vaker gebeurt sinds de TF1260 erin zit. Allemaal leuk, maar waar blijven de GHOST keycaps ervoor. Dan licht de A1200 GHOST helemaal in zijn geheel op zowel de case en de keycaps. Dan word de A1200 echt uniek en zeer bijzonder in zijn soort.
    Er is nooit een toezegging gekomen om Ghost Keycaps te maken mede omdat je minimaal 250 sets moet maken vanuit een MOQ perspectief en mede omdat de setup kosten per kleur hoog zijn. Als er 40 sets gemaakt moeten worden kom je uit op bijna 200$ per set aan productiekosten. We hebben een Ghost gezien met Black Keycaps.. dat zeg er goed uit!

    Comment


      #17
      Originally posted by VosCoBoss View Post
      Vier varianten van the hulk? Wordt er nog niet echt duidelijker op, maar ben benieuwd!
      Niet 4 varianten van de Hulk.. maar 4 varianten en wellicht is voor eentje de hint wel... de HULK!

      Kun je nog niks zien?

      Comment


        #18
        Translucent marvel-themed cases!
        Birdseed solderen is diamond painting voor gevorderden...

        Comment


          #19
          Hmmm translucent snap ik ... Maar hoe komen we erbij dat het om cases gaat? En hoe past de term Rising Sun hierin?
          Vragen vragen vragen ....

          Comment


            #20
            Originally posted by Megatron View Post

            Er is nooit een toezegging gekomen om Ghost Keycaps te maken mede omdat je minimaal 250 sets moet maken vanuit een MOQ perspectief en mede omdat de setup kosten per kleur hoog zijn. Als er 40 sets gemaakt moeten worden kom je uit op bijna 200$ per set aan productiekosten. We hebben een Ghost gezien met Black Keycaps.. dat zeg er goed uit!
            Had, dat liever gehad met de zwarte A1200 case. Maar goed, mij witte NOS Keyboard ziet er nog prachtig uit op de A1200 GHOST case. Voor mij maakt geld niet uit als het maar de moeite waard is. Wilde van mij A1200 GHOST zo uniek mogelijk maken en wil daarmee behoorlijk ver gaan.
            [SIZE=10px][B]VAMPIRE V4 SA x3 / CORE 8736 / CORE 8889-R9 / ALPHA CORE 9296
            A1200 GHOST Rev2B RECAP TSB 2020 / Indivision AGA MK3 / TF1260 ALPHA CPU REV6[/B][/SIZE]
            [SIZE=10px][B]A1200 TRANSLUCENT Rev1D.4 RECAP TSB 2019 / Indivision AGA MK3 / Blizzard 1230 IV[/B]
            [B]A500 BLACK Rev6A / ACE2 / Indivision ECS V2 / ACA500Plus V1 / ACA1233n-55
            C64R MK 2015 / SFX SOUND EXPANDER - FM YAM[/B]

            [B]APOLLOOS R9.3 / 128GB CF[/B]
            [B]APOLLOBOOT OMNI R83 / 128GB CF
            AOS 3.2.2 / 16GB CF[/B]
            [B]AOS 3.1 BetterWB 4.3 / 4GB MicroDrive[/B][/SIZE]

            Comment


              #21
              Originally posted by VosCoBoss View Post
              Translucent marvel-themed cases!
              Leuk om te lezen dat iemand anders EXACT hetzelfde idee heeft… maar het probleem was Marvel en trademarks.

              Echter, je hebt hem door… Translucent cases! En dan in tinten waar zwarte keycaps top bij uitzien.. wellicht als er genoeg afname is fund ik nog Translucent antracietkleurige keycaps.

              Ik zal even kijken of ik al iets aan renders heb.

              Last edited by Megatron; 18-06-2022, 22:15.

              Comment


                #22
                Originally posted by Megatron View Post

                Leuk om te lezen dat iemand anders EXACT hetzelfde idee heeft… maar het probleem was Marvel en trademarks.

                Echter, je hebt hem door… Translucent cases!


                Nice! Ben benieuwd naar de details!
                Birdseed solderen is diamond painting voor gevorderden...

                Comment


                  #23
                  Originally posted by VosCoBoss View Post

                  Nice! Ben benieuwd naar de details!
                  Groen.. gaan we voor Kermit de Kikker groen… of Aston Martin Groen?

                  Zeg het maar… Click image for larger version

Name:	89BF1C70-FA1A-4DCD-8742-969DF7FC1A63.jpg
Views:	242
Size:	94.4 KB
ID:	28273 Click image for larger version

Name:	9F42E3AF-31AC-44C8-AE18-3F781430A7B5.jpg
Views:	214
Size:	653.1 KB
ID:	28274 wat vinden jullie!?

                  Comment


                  • VosCoBoss
                    VosCoBoss commented
                    Editing a comment
                    De onderste

                  #24
                  British racing green!

                  Zijn de overige kleuren ook al bekend? Release date? Matching key caps? Vragen vragen 🙂
                  Birdseed solderen is diamond painting voor gevorderden...

                  Comment


                    #25
                    Originally posted by VosCoBoss View Post
                    British racing green!

                    Zijn de overige kleuren ook al bekend? Release date? Matching key caps? Vragen vragen 🙂
                    British Racing Green zit er precies tussenin en geen keuze… tenzij je de kikker groene aanwijst daarmee.

                    keycaps zwart gaan top met deze cases. Zie onder “geen plannen zover”
                    Last edited by Megatron; 19-06-2022, 01:05.

                    Comment


                      #26
                      Bij deze kleuren (en namen) van de cases in de Asahi Series.
                      • Akuma (Devil) Red
                      • Shinkai (Deep Ocean) Blue
                      • Arashi (Storm) Grey
                      • Haruku (Hulk) Green
                      We wachten nog op de injection tests van de Pantone waardes die we hebben gekozen maar hieronder zijn de kleuren zoals we ze graag willen zien.


                      Click image for larger version

Name:	Asahi Series - Green Optimized.jpg
Views:	143
Size:	94.4 KB
ID:	28279 Click image for larger version

Name:	Asahi Series - Blue Optimized.jpg
Views:	133
Size:	85.2 KB
ID:	28280 Click image for larger version

Name:	Asahi Series - Red Optimized.jpg
Views:	130
Size:	76.6 KB
ID:	28281 Click image for larger version

Name:	Asahi Series - Grey Optimized.jpg
Views:	119
Size:	112.4 KB
ID:	28283 Click image for larger version

Name:	Asahi Series - Emerald Green Optimized.jpg
Views:	129
Size:	91.3 KB
ID:	28282

                      Comment


                        #27
                        Mooi, vooral rood en grijs zien er goed uit met de zwarte toetsen. Blauw ook wel. Groen ook niet heel verkeerd. Ben benieuwd naar de actual product foto’s!
                        Birdseed solderen is diamond painting voor gevorderden...

                        Comment


                          #28
                          Mooi! Vooral die rode! Maareh ... Ik begrijp dus dat ik op zoek moet naar nieuwe "vulling" voor zo'n casing? Of wordt dat meegeleverd met de casing?

                          Comment


                            #29
                            Originally posted by VosCoBoss View Post
                            Mooi, vooral rood en grijs zien er goed uit met de zwarte toetsen. Blauw ook wel. Groen ook niet heel verkeerd. Ben benieuwd naar de actual product foto’s!
                            De renders hebben we gemaakt op basis van Pantone Codes om te zetten naar een RGB Hex waarde voor de render engine.. en diezelfde renders liggen nu bij de productie partner met de opdracht "het ZOU deze Pantone code moeten zijn, maar ZO MOET het eruit gaan zien". Dat gezegd hebbende... ze gaan injection tests doen.. een paar opties per kleur (op de trapdoors) en als we een match denken te hebben voor alle 4, maken we een case... is die dan ook goed... dan laten we ze allemaal maken.

                            Ik probeer zonder kwaliteit te moeten inleveren, de kostprijs zo laag mogelijk te houden zodat ze in dezelfde prijsklasse liggen als de gewone cases.. dus geen EUR 150 euro.. maar goal is SUB 100 euro en dat lukt ook wel zover ik het kan inschatten.

                            Comment


                              #30
                              Originally posted by LuzUo View Post
                              Mooi! Vooral die rode! Maareh ... Ik begrijp dus dat ik op zoek moet naar nieuwe "vulling" voor zo'n casing? Of wordt dat meegeleverd met de casing?
                              Ach.. je kan altijd een oude Amiga ombouwen tot een Asahi project.. we zullen dit jaar ook replacement keyboards hebben.. die passen in de 500 en 1200.. en keycaps compatible. Je kan een FPGA erin rammen.. ik denk dat FPGA the way forward is want oude hardware gaat stuk... Ik heb twee ReAmiga 1200 machines met nieuwe custom chips (old stock) voor die reden.

                              Comment

                              Working...
                              X