Announcement

Collapse
No announcement yet.

The Asahi Project?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • VosCoBoss
    replied
    Anyway, ben benieuwd naar de verdere plannen voor keycaps in andere kleuren. En anders staat zwart zeker ook prima bij veel varianten!

    Leave a comment:


  • AMIGA JOHAN
    replied
    Originally posted by VosCoBoss View Post

    Translucent heb ik meen ik ook al eens een plaatje van gezien? Niet zeker…
    Ghost heeft megatron al toegelicht in dit topic. Die komt inderdaad niet.
    Zal uniek zijn geweest GHOST Keycaps wil daarvoor veel voor betalen. Je wilt niet weten hoe prachtig, dat in het donker helemaal oplicht.

    Leave a comment:


  • VosCoBoss
    replied
    Originally posted by AMIGA JOHAN View Post
    Dat zie je niet voor de GHOST en de Translucent Keycaps.
    Translucent heb ik meen ik ook al eens een plaatje van gezien? Niet zeker…
    Ghost heeft megatron al toegelicht in dit topic. Die komt inderdaad niet.

    Leave a comment:


  • AMIGA JOHAN
    replied
    Originally posted by VosCoBoss View Post

    Dat hoeft niet zo te zijn… er bestaan volledig witte keysets. Er staat zelfs een amiga met witte keyset gepost hier op het forum. De vraag is alleen of het een one-off blijft of dat er nog weer varianten gaan komen naast de door [mention]Megatron [/mention] genoemde opties.
    Dat zie je niet voor de GHOST en de Translucent Keycaps. Zwarte Keycaps vind ik mooiere staan op een zwarte A500 case of op een zwarte A1200 case.
    Last edited by AMIGA JOHAN; 23-06-2022, 17:12.

    Leave a comment:


  • VosCoBoss
    replied
    Originally posted by AMIGA JOHAN View Post

    Het mooist blijft altijd alles dezelfde kleur, maar dat zal helaas een droom blijven.
    Dat hoeft niet zo te zijn… er bestaan volledig witte keysets. Er staat zelfs een amiga met witte keyset gepost hier op het forum. De vraag is alleen of het een one-off blijft of dat er nog weer varianten gaan komen naast de door [mention]Megatron [/mention] genoemde opties.

    Leave a comment:


  • AMIGA JOHAN
    replied
    Originally posted by VosCoBoss View Post

    Zou mooi zijn als dat lukt! ZIjn er naast original en black ook nog plannen voor andere kleuren? Ik zou zelf nog graag een volledig witte set hebben... dus ook de function keys en alles in het wit. Zou mooi zijn bij de witte reAmiga in witte case met witte turbokaart.
    Het mooist blijft altijd dezelfde kleur qua case en keycaps, maar dat zal helaas een droom blijven.
    Last edited by AMIGA JOHAN; 23-06-2022, 17:06.

    Leave a comment:


  • VosCoBoss
    replied
    Originally posted by Megatron View Post

    Ja, ook op de rol voor dit jaar.. en we gaan een SHIT TON aan extra keycap sets (Original 1200, Original 500 en Black) maken.. komen ook online in de shop.. dus geen delays met retail partners etc.
    Zou mooi zijn als dat lukt! ZIjn er naast original en black ook nog plannen voor andere kleuren? Ik zou zelf nog graag een volledig witte set hebben... dus ook de function keys en alles in het wit. Zou mooi zijn bij de witte reAmiga in witte case met witte turbokaart.

    Leave a comment:


  • Megatron
    replied
    Originally posted by VosCoBoss View Post
    SUB 100 euro zou mooi zijn! Hoewel de echte kosten natuurlijk gaan zitten in de inhoud...

    Is er ook al zicht op het in de handel beschikbaar komen van keycaps? Ik heb de kickstarters toentertijd gemist en met al die nieuwe cases wordt de behoefte aan nieuwe keycaps ook groter...
    Ja, ook op de rol voor dit jaar.. en we gaan een SHIT TON aan extra keycap sets (Original 1200, Original 500 en Black) maken.. komen ook online in de shop.. dus geen delays met retail partners etc.

    Leave a comment:


  • VosCoBoss
    replied
    SUB 100 euro zou mooi zijn! Hoewel de echte kosten natuurlijk gaan zitten in de inhoud...

    Is er ook al zicht op het in de handel beschikbaar komen van keycaps? Ik heb de kickstarters toentertijd gemist en met al die nieuwe cases wordt de behoefte aan nieuwe keycaps ook groter...

    Edit: crosspost met de laatste update van Megatron...
    Last edited by VosCoBoss; 23-06-2022, 14:53.

    Leave a comment:


  • Megatron
    replied
    Originally posted by LuzUo View Post
    Mooi! Vooral die rode! Maareh ... Ik begrijp dus dat ik op zoek moet naar nieuwe "vulling" voor zo'n casing? Of wordt dat meegeleverd met de casing?
    Ach.. je kan altijd een oude Amiga ombouwen tot een Asahi project.. we zullen dit jaar ook replacement keyboards hebben.. die passen in de 500 en 1200.. en keycaps compatible. Je kan een FPGA erin rammen.. ik denk dat FPGA the way forward is want oude hardware gaat stuk... Ik heb twee ReAmiga 1200 machines met nieuwe custom chips (old stock) voor die reden.

    Leave a comment:


  • Megatron
    replied
    Originally posted by VosCoBoss View Post
    Mooi, vooral rood en grijs zien er goed uit met de zwarte toetsen. Blauw ook wel. Groen ook niet heel verkeerd. Ben benieuwd naar de actual product foto’s!
    De renders hebben we gemaakt op basis van Pantone Codes om te zetten naar een RGB Hex waarde voor de render engine.. en diezelfde renders liggen nu bij de productie partner met de opdracht "het ZOU deze Pantone code moeten zijn, maar ZO MOET het eruit gaan zien". Dat gezegd hebbende... ze gaan injection tests doen.. een paar opties per kleur (op de trapdoors) en als we een match denken te hebben voor alle 4, maken we een case... is die dan ook goed... dan laten we ze allemaal maken.

    Ik probeer zonder kwaliteit te moeten inleveren, de kostprijs zo laag mogelijk te houden zodat ze in dezelfde prijsklasse liggen als de gewone cases.. dus geen EUR 150 euro.. maar goal is SUB 100 euro en dat lukt ook wel zover ik het kan inschatten.

    Leave a comment:


  • LuzUo
    replied
    Mooi! Vooral die rode! Maareh ... Ik begrijp dus dat ik op zoek moet naar nieuwe "vulling" voor zo'n casing? Of wordt dat meegeleverd met de casing?

    Leave a comment:


  • VosCoBoss
    replied
    Mooi, vooral rood en grijs zien er goed uit met de zwarte toetsen. Blauw ook wel. Groen ook niet heel verkeerd. Ben benieuwd naar de actual product foto’s!

    Leave a comment:


  • Megatron
    replied
    Bij deze kleuren (en namen) van de cases in de Asahi Series.
    • Akuma (Devil) Red
    • Shinkai (Deep Ocean) Blue
    • Arashi (Storm) Grey
    • Haruku (Hulk) Green
    We wachten nog op de injection tests van de Pantone waardes die we hebben gekozen maar hieronder zijn de kleuren zoals we ze graag willen zien.


    Click image for larger version

Name:	Asahi Series - Green Optimized.jpg
Views:	145
Size:	94.4 KB
ID:	28279 Click image for larger version

Name:	Asahi Series - Blue Optimized.jpg
Views:	136
Size:	85.2 KB
ID:	28280 Click image for larger version

Name:	Asahi Series - Red Optimized.jpg
Views:	133
Size:	76.6 KB
ID:	28281 Click image for larger version

Name:	Asahi Series - Grey Optimized.jpg
Views:	122
Size:	112.4 KB
ID:	28283 Click image for larger version

Name:	Asahi Series - Emerald Green Optimized.jpg
Views:	132
Size:	91.3 KB
ID:	28282

    Leave a comment:


  • Megatron
    replied
    Originally posted by VosCoBoss View Post
    British racing green!

    Zijn de overige kleuren ook al bekend? Release date? Matching key caps? Vragen vragen 🙂
    British Racing Green zit er precies tussenin en geen keuze… tenzij je de kikker groene aanwijst daarmee.

    keycaps zwart gaan top met deze cases. Zie onder “geen plannen zover”
    Last edited by Megatron; 19-06-2022, 00:05.

    Leave a comment:

Working...
X