Announcement

Collapse
No announcement yet.

Gezocht diskdrive voor A1200

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • spud
    replied
    Behalve dan dat de CIA waar de Mk3 mee connecteert niet de CIA is waar de diskdrive signalen over heen gaan...

    Leave a comment:


  • AMIGA JOHAN
    replied
    Originally posted by PRS View Post
    Als je de documentatie van de ReAmiga leest, wordt er gesproken over een jumper kabel om de Panasonic drive te laten werken op dat bord. Wellicht is dat dus ook het geval bij rev 2b borden en is de één wel al aangepast en de ander niet.

    Ik heb nog niet gekeken waar en hoe dat jumper kabeltje dan moet lopen, ook omdat ikzelf niet in het bezit ben van een Panasonic drive. Maar misschien helpt dit je onderweg...
    Dat weet ik, maar de AGA MK3 kan invloed erop hebben. Zodra ik de pcb van de CIA eraf haalt, dan werkt de Panasonic diskdrive wel. Je zal denken, dat het te maken heeft met de Keyboard vanwege Live-modus.

    Vind je topic over ReAmiga zeer interessant.👍

    Leave a comment:


  • PRS
    replied
    Als je de documentatie van de ReAmiga leest, wordt er gesproken over een jumper kabel om de Panasonic drive te laten werken op dat bord. Wellicht is dat dus ook het geval bij rev 2b borden en is de één wel al aangepast en de ander niet.

    Ik heb nog niet gekeken waar en hoe dat jumper kabeltje dan moet lopen, ook omdat ikzelf niet in het bezit ben van een Panasonic drive. Maar misschien helpt dit je onderweg...

    Leave a comment:


  • AMIGA JOHAN
    replied
    Originally posted by spud View Post
    Op het iComp forum heeft trouwens iemand zich gemeld waarbij de Mk3 gewoon werkt met een Panasonic drive.
    Wat bij de 1 werkt kan bij de andere niet werken. Je wilt niet weten hoeveel ik zit te klooien met mij drie A1200’s en hopen dat het überhaupt werkt. Niet alle Rev2B moederborden reageren hetzelfde wat ik zie bij mij eigen twee Rev2B moederborden. Heb de interne Panasonic JU-257A516P diskdrive op mij andere Rev2B moederbord gedaan. En ga nu proberen, dat compleet en werkend te krijgen. Vind de AGA MK3 geweldig en wil mij twee AGA MK2CR vervangen. En hopen, dat op mij andere Rev2B moederbord wel de Panasonic diskdrive erop werkt met de AGA NK3. Ben ook benieuwd of het ook op mij Rev1D.4 moederbord werkt, maar die heeft de Chinon FZ-354 diskdrive. Of dat niet genoeg is zit ik nu te klooien met de Indivision ECS V2 op mij A500. Maar goed, je ben ermee bezig en vind het nog steeds leuk om te experimenteren.

    Leave a comment:


  • spud
    replied
    Op het iComp forum heeft trouwens iemand zich gemeld waarbij de Mk3 gewoon werkt met een Panasonic drive.

    Leave a comment:


  • DdAzZ
    replied
    Kijk het betere werk. Nu ook nog aan de Chinon.

    Verstuurd vanaf mijn IN2013 met Tapatalk

    Leave a comment:


  • AMIGA JOHAN
    replied
    Heb de interne Chinon FZ-354 diskdrive vanmiddag binnen gehad. En gelijk in mij A1200 GHOST geplaatst en het werkt perfect. Dat probleem ook opgelost.

    Leave a comment:


  • DdAzZ
    replied
    👍🏻

    Verstuurd vanaf mijn IN2013 met Tapatalk

    Leave a comment:


  • AMIGA JOHAN
    replied
    Originally posted by DdAzZ View Post

    Moet nog steeds de interne diskdrive van hem kopen voor mij A1200 GHOST project. En heb al meerdere berichten van de week naar hem verstuurd en nog steeds niets van hem vernomen. Hopelijk reageer hij nog want heb al veel leuke deals met hem gehad. Zal je laten weten als hij nog een diskdrive voor je heb.

    Leave a comment:


  • DdAzZ
    replied
    Aangezien ik mij externe drive casing wil gebruiken voor de Gotek, de drive (Citizen) aangepast en overgezet als zijnde interne df0: drive. tijdelijke werkende oplossing totdat ik een originele interne drive op de kop heb getikt. Voor nu werkt het perfect.

    Verstuurd vanaf mijn IN2013 met Tapatalk

    Leave a comment:


  • AMIGA JOHAN
    commented on 's reply
    Heb het uitgeprobeerd om WHDLoad Games in het midden van het scherm te plaatsen. Mooie optie van Live-modus. Hopelijk kan, dat ook via de Indivision ECS V2.

  • DdAzZ
    replied
    Gotek besteld, deze met Oled scherm, Buzzer en Rotary Encoder.Gaat dus in de externe drive casing, wel zo netjes.

    Leave a comment:


  • DdAzZ
    replied
    Toch ook de optie voor een externe Gotek opengehouden en mij wat verder aan het inlezen voordat ik zo een ding aanschaf.
    Nu lees ik overal om een bootselector te gebruiken, vooral wanneer je de Gotek als extern aansluit.
    Bestaat er Uberhaupt iets als een bootselector voor een A1200? Vindt een hoop voor een A500 maar 1200
    Op mijn oude machines back in the days hadden al mijn machines een bootselector, dus weet hoe het werkt, liefst zie ik zoiets terug met een hardwarematige switch, zodat je kan schakelen tusen de DF0: en DF1:

    Leave a comment:


  • DdAzZ
    replied
    Originally posted by AMIGA JOHAN View Post

    Zal het vragen.

    Leave a comment:


  • AMIGA JOHAN
    replied
    Originally posted by DdAzZ View Post
    Heeft diegene toevallig niet 2 drives liggen? Ben namelijk ook erg geïnteresseerd in eentje.

    Verstuurd vanaf mijn IN2013 met Tapatalk
    Zal het vragen.

    Leave a comment:

Working...
X