Announcement

Collapse
No announcement yet.

Gezocht diskdrive voor A1200

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • AMIGA JOHAN
    commented on 's reply
    Leuk om dat te weten, nog niet geprobeerd.

  • DdAzZ
    replied
    Heeft diegene toevallig niet 2 drives liggen? Ben namelijk ook erg geïnteresseerd in eentje.

    Verstuurd vanaf mijn IN2013 met Tapatalk

    Leave a comment:


  • AMIGA JOHAN
    replied
    Originally posted by VosCoBoss View Post
    Ik zal eens kijken of ik een panasonic drive heb ergens... ben wel benieuwd om het eens te proberen!
    Heb al iemand gevonden voor een goedwerkende interne Chinon FZ-354 diskdrive. Kan ik de Panasonic diskdrive gebruiken voor de zwarte A1200. Zal laten weten, dat het goed werkt op de Rev2B moederbord met de Indivision AGA MK3. Kan ik dat project voor het grootste gedeelte afronden.

    Leave a comment:


  • AMIGA JOHAN
    replied
    Originally posted by spud View Post
    Wat voor PSU gebruiken jullie? Standaard vraag van Jens, ik had maar even een draadje geopend daar: https://forum.icomp.de/index.php?thr...asonic-drives/
    Gebruik deze omgebouwde zware ATX voeding van 350w.

    Click image for larger version

Name:	A37B1020-1B97-47D8-931B-E418266A5E13.jpeg
Views:	372
Size:	53.7 KB
ID:	25564 Click image for larger version

Name:	59AD594D-C36D-4EA8-8159-844E525F620A.png
Views:	391
Size:	128.0 KB
ID:	25565

    Leave a comment:


  • VosCoBoss
    replied
    Ik zal eens kijken of ik een panasonic drive heb ergens... ben wel benieuwd om het eens te proberen!

    Leave a comment:


  • DdAzZ
    replied
    Originele A1200 Psu hier.

    Verstuurd vanaf mijn IN2013 met Tapatalk

    Leave a comment:


  • spud
    replied
    Wat voor PSU gebruiken jullie? Standaard vraag van Jens, ik had maar even een draadje geopend daar: https://forum.icomp.de/index.php?thr...asonic-drives/

    Leave a comment:


  • AMIGA JOHAN
    replied
    Originally posted by DdAzZ View Post

    Bovenstaand getest, maar helaas nog steeds DF0:????
    Na meerdere opties geprobeerd te hebben begaf mijn drive het ook nog eens door de wormas van de motor naar de leeskop opeens geen grip meer heeft en alleen maar ronddraait.
    heb nu 3 opties:
    1. wachten tot er een geschikte drive beschikbaar komt.
    2. een PC drive modificeren (Panasonic) zoals PRS beschreef in een andere post
    3. Gotek aanschaffen als vervanging van

    Denk dat ik dan voor optie 3 ga
    GoTek is de beste optie tenzij je een goedwerkende Chinon FZ-354 diskdrive tegenkomt. Zelf laat ik het en wacht ik op een goedwerkende Chinon FZ-354 diskdrive. Hou meer van het nostalgische en probeer zoveel mogelijk oude DD diskettes te redden.
    Last edited by AMIGA JOHAN; 15-09-2020, 10:44.

    Leave a comment:


  • DdAzZ
    replied
    Originally posted by spud View Post
    Mmm, volgens mij heb ik ook die Panasonic in beide A1200s. Nog maar even wachten met een Mk3 bestellen.

    Doet de drive het trouwens wel ls je de Mk3 alleen over de Lisa plaatst en de CIA adapter niet monteert? Kwestie van bepalen waar het probleem ligt.
    Bovenstaand getest, maar helaas nog steeds DF0:????
    Na meerdere opties geprobeerd te hebben begaf mijn drive het ook nog eens door de wormas van de motor naar de leeskop opeens geen grip meer heeft en alleen maar ronddraait.
    heb nu 3 opties:
    1. wachten tot er een geschikte drive beschikbaar komt.
    2. een PC drive modificeren (Panasonic) zoals PRS beschreef in een andere post
    3. Gotek aanschaffen als vervanging van

    Denk dat ik dan voor optie 3 ga

    Leave a comment:


  • Japhi
    replied
    De MK3 gebruikt de CIA om de live-modus van de Indivision te gebruiken (Shift+CTRL+~(tilde) gelijktijdig indrukken)
    Met de muis kan je dan het beeld vergroten/verkleinen en/of verschuiven.

    Leave a comment:


  • DdAzZ
    replied
    Nog niet geprobeerd, ga ik vanavond eens mee experimenteren. Ik ben ook wel benieuwd waarom de Mk3 ook de CIA nodig heeft. Lisa is de grafische chipset en die wordt omgeleid naar vga/HDMI door de mk3, meer is er toch niet nodig.

    Verstuurd vanaf mijn IN2013 met Tapatalk

    Leave a comment:


  • spud
    replied
    Mmm, volgens mij heb ik ook die Panasonic in beide A1200s. Nog maar even wachten met een Mk3 bestellen.

    Doet de drive het trouwens wel ls je de Mk3 alleen over de Lisa plaatst en de CIA adapter niet monteert? Kwestie van bepalen waar het probleem ligt.
    Last edited by spud; 14-09-2020, 17:50.

    Leave a comment:


  • AMIGA JOHAN
    replied
    Originally posted by DdAzZ View Post

    Geprobeert met een externe drive en die werkt ook. Dus ligt niet aan de CIA chip. Qua dikte past deze externe in de 1200, helaas komen de eject buttons niet overeen,
    Heb nog een A500 staan met een goeie drive, ga die eens proberen (volgens mij een Chinon)
    De A500 gebruik een dikkere grotere FB variant.

    Leave a comment:


  • DdAzZ
    replied
    Originally posted by AMIGA JOHAN View Post
    Heb ook een DFO:???? met de Panasonic JU-257A516P interne diskdrive. Heb de Chinon FZ-354 RevA erin gedaan en het werkt perfect. Alleen de bovenkap van de A1200 behuizing past er niet op. De RevA steek iets uit waardoor de bovenkap niet dicht kan. Dus moet ik zoeken naar een Chinon FZ-354, die voor de A1200 is gemaakt. Heb zelf een Rev2B moederbord en heb de Panasonic JU-257A516P interne diskdrive er weer in gedaan tot ik een Chinon FZ-354 heb.


    Click image for larger version Name:	07FF72F2-82A2-4C1C-9530-7FEA225954A4.jpeg Views:	0 Size:	87.8 KB ID:	25471 Click image for larger version Name:	055B136E-6316-4F6C-ADFC-20D74655EDE3.jpeg Views:	0 Size:	285.7 KB ID:	25470
    Geprobeert met een externe drive en die werkt ook. Dus ligt niet aan de CIA chip. Qua dikte past deze externe in de 1200, helaas komen de eject buttons niet overeen,
    Heb nog een A500 staan met een goeie drive, ga die eens proberen (volgens mij een Chinon)

    Leave a comment:


  • AMIGA JOHAN
    replied
    Heb ook een DFO:???? met de Panasonic JU-257A516P interne diskdrive. Heb de Chinon FZ-354 RevA erin gedaan en het werkt perfect. Alleen de bovenkap van de A1200 behuizing past er niet op. De RevA steek iets uit waardoor de bovenkap niet dicht kan. Dus moet ik zoeken naar een Chinon FZ-354, die voor de A1200 is gemaakt. Heb zelf een Rev2B moederbord en heb de Panasonic JU-257A516P interne diskdrive er weer in gedaan tot ik een Chinon FZ-354 heb.


    Click image for larger version  Name:	07FF72F2-82A2-4C1C-9530-7FEA225954A4.jpeg Views:	0 Size:	87.8 KB ID:	25471 Click image for larger version  Name:	055B136E-6316-4F6C-ADFC-20D74655EDE3.jpeg Views:	0 Size:	285.7 KB ID:	25470
    Last edited by AMIGA JOHAN; 13-09-2020, 08:08.

    Leave a comment:

Working...
X