Announcement

Collapse
No announcement yet.

Oh oh, dit kan niet goed zijn

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

    #16
    Originally posted by VosCoBoss View Post
    Fors kracht moeten zetten is inderdaad heel vreemd. Vraag me af of er nu allemaal pennetjes in de connector dubbelgevouwen zijn. Sowieso zit er geen "klik" mechanisme in, dus benieuwd welke klik je dan hebt gehoord? Bordje naar TSB lijkt me dan ook zeker de beste oplossing, zodat het helemaal nagekeken kan worden.

    Over de retourkosten, ik geloof niet dat dat mag bij een RMA. Wellicht dat Amigastore die nog vergoedt, als er inderdaad een niet door de gebruiker veroorzaakt defect wordt gevonden.
    Ik vond dat zelf ook al erg vreemd, de oriëntatie van de geheugenuitbreidingskaart zat goed, maar hij schoof er echt niet mooi geleidelijk in. Ik moest behoorlijk wat kracht zetten om hem er in te krijgen, en omdat ik kracht zette schoot de kaart ineens op z'n plek (en dat is dan het 'klik' geluid dat ik hoorde, omdat ie dus ineens doorschoot en op positie zat). Ik denk overigens niet dat er pinnen zijn gebroken, want de kaart werkte wel normaal met 8MB ram, maar ging totaal overstuur toen ik de jumper J1 aanpaste om de kaart op 4MB in te stellen om hem PCMCIA vriendelijk te houden. Zoals gezegd, de kaart er weer uitkrijgen was helemaal wurgen, want tja, je hebt nergens grip om die kaart weer uit z'n slot te trekken.

    Wat TSB betreft, die heb ik bericht, ook gemaild, maar geen reactie tot dusver. Heeft hij toevallig een ander email adres? Ik heb hem tevens ge-pb't op dit forum, maar tot dusver nog geen reactie. Misschien heeft iemand een telefoonnummer voor WhatsApp, als dat voor hem goed is?

    Comment


      #17
      TSB heeft zijn sociale media activiteiten geminimaliseerd.

      Kan dus even duren voordat er gereageerd wordt. Gewoon even geduld hebben.

      Comment


        #18
        Bericht terugontvangen van Amigastore. Ze zeggen dat de kaart in orde is, en dat mijn Amiga 1200 board niet goed is. Zo uit de hoge hoed. Op moment van schrijven zit er geen uitbreidingskaart in, maar toch werkt Workbench 3.1 wel gewoon vanaf de CF kaart. Spelletjes draaien gewoon, muziek is goed en ook de CF0 is werkend. Maar, de Amiga kan wel een recap gebruiken; helaas nog steeds geen reactie van tsb . Daar wil ik liever niet op wachten, ook al doet hij goede reparaties.

        Ik zie op Marktplaats deze advertentie voorbij komen, is dit iets?
        https://www.marktplaats.nl/v/dienste...sole-reparatie

        Comment


          #19
          Originally posted by Snowwie View Post
          Bericht terugontvangen van Amigastore. Ze zeggen dat de kaart in orde is, en dat mijn Amiga 1200 board niet goed is. Zo uit de hoge hoed. Op moment van schrijven zit er geen uitbreidingskaart in, maar toch werkt Workbench 3.1 wel gewoon vanaf de CF kaart. Spelletjes draaien gewoon, muziek is goed en ook de CF0 is werkend. Maar, de Amiga kan wel een recap gebruiken; helaas nog steeds geen reactie van tsb . Daar wil ik liever niet op wachten, ook al doet hij goede reparaties.

          Ik zie op Marktplaats deze advertentie voorbij komen, is dit iets?
          https://www.marktplaats.nl/v/dienste...sole-reparatie
          Tja, als het niet de kaart is dan is aannemelijk dat het iets met je amiga is. Zoals aangegeven, het lastige is dat je niets kunt testen door uitwisselen.

          De recapper die je noemt ken ik niet. Er is ook nog polarbytes, daar heb ik 1 bord van gezien en die was niet netjes gedaan (schoonmaken was niet gedaan en bord stopte er na 5 minuten mee). Dat is natuurijk maar 1 ervaring, wellicht hebben anderen betere ervaringen ermee.

          Recappen is op zich niet moeilijk, dat kan elk bedrijf die retrospullen repareert wel aanbieden. Is ook goed zelf te leren, zeg ik uit ervaring. Lastiger is het vinden en oplossen van problemen.

          Ik zou zeggen haast je niet en laat het door tsb of een andere amiga expert doen. Of vraag Marvin of hij een recapped bordje te koop heeft en ruil je eigen bord in.
          Birdseed solderen is diamond painting voor gevorderden...

          Comment


            #20
            Ik heb geluk vandaag, een mailtje van Martijn kwam binnen. Mijn mail was blijkbaar in zijn spambox beland.
            Gelukkig doet hij nog steeds aan recappen.

            Wat ik dan vreemd vind is dat de Amiga wel verder goed werkt zonder uitbreidingskaart. Op dit moment draait er een relatief kale WB3.1 installatie op, maar alles werkt gewoon.
            Ik ga em opsturen naar tsb, voor een complete checkup en recap. Elke A1200 bord telt momenteel, want veel A1200's zie je niet meer op Marktplaats.

            Comment


              #21
              Originally posted by Snowwie View Post
              Ik heb geluk vandaag, een mailtje van Martijn kwam binnen. Mijn mail was blijkbaar in zijn spambox beland.
              Gelukkig doet hij nog steeds aan recappen.

              Wat ik dan vreemd vind is dat de Amiga wel verder goed werkt zonder uitbreidingskaart. Op dit moment draait er een relatief kale WB3.1 installatie op, maar alles werkt gewoon.
              Ik ga em opsturen naar tsb, voor een complete checkup en recap. Elke A1200 bord telt momenteel, want veel A1200's zie je niet meer op Marktplaats.
              Top, lijkt mij de beste manier zo. Hou ons op de hoogte!
              Birdseed solderen is diamond painting voor gevorderden...

              Comment

              Working...
              X