Announcement

Collapse
No announcement yet.

Oh oh, dit kan niet goed zijn

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

    Oh oh, dit kan niet goed zijn

    Ik heb de A1208 V3 8MB uitbreidingskaart van AmigaStore gekregen, en onder deze kaart zit een jumper. 4MB voor PCMCIA 'friendly' en gewoon '8MB'.
    In de 8MB stand (jumper er af) werkt alles goed.
    Maar in de 4MB stand (jumper over beide pinnen) krijg ik dit knalrood beeld; 'defective'. zie deze foto:

    http://www.everythingtech.nl/online/error.jpg

    CF0 is overigens gemounted, maar ziet de CF kaart niet.


    Last edited by Snowwie; 22-01-2024, 16:49.

    #2
    Dat lijkt inderdaad niet helemaal goed. Ik heb onlangs dezelfde kaart binnengekregen en die werkt prima. Wellicht is er iets op de kaart niet goed gesoldeerd? Ik heb weleens vaker slecht gesoldeerde printjes gehad van amigastore. Ook van icomp overigens maar dat terzijde.

    Heb je nog een A1200 waarin je de kaart kunt testen? Anders even contact opnemen met amigastore, ze zijn vaak wel snel met antwoorden.
    Birdseed solderen is diamond painting voor gevorderden...

    Comment


      #3
      Originally posted by VosCoBoss View Post
      Dat lijkt inderdaad niet helemaal goed. Ik heb onlangs dezelfde kaart binnengekregen en die werkt prima. Wellicht is er iets op de kaart niet goed gesoldeerd? Ik heb weleens vaker slecht gesoldeerde printjes gehad van amigastore. Ook van icomp overigens maar dat terzijde.

      Heb je nog een A1200 waarin je de kaart kunt testen? Anders even contact opnemen met amigastore, ze zijn vaak wel snel met antwoorden.
      Heb al contact met ze opgenomen, en de foto meegestuurd in de vorm van een link.
      Ik maak gebruik van Classic Workbench 3.1, de full versie, en alhoewel deze aan Workbench gekoppelde collectie veel programma's bevat lijkt het me niet dat deze de uitbreidingskaart zou moeten beïnvloeden. Het is geheugenuitbreiding, niet meer.

      Ik heb helaas geen 2e A1200 om hem in te testen.

      Comment


        #4
        Heb feedback gekregen van Amigastore, dit was hun reactie:
        Hello, Have you tried cleaning the edge connector with isopropyl alcohol? What is your A1200 board revision? Has the A1200 board had the timing fix applied? Best regards, xxx xxx - AMIGAstore www.AMIGAstore.eu
        Ik zei dat ik een Revisie 2B heb en enkel de connector heb afgestoft met een droge kwast. Ik heb al eens eerder zo'n 8MB kaart gehad en die gaf geen problemen. Heb tegen hem gezegd dat ik geen flauw benul had over wat hij bedoelde met "timing fixes", want dat stond ook niet in de handleiding van de geheugenkaart.

        Comment


          #5
          Heb feedback gekregen van Amigastore, dit was hun reactie:
          Hello, Have you tried cleaning the edge connector with isopropyl alcohol? What is your A1200 board revision? Has the A1200 board had the timing fix applied? Best regards, xxx xxx - AMIGAstore www.AMIGAstore.eu
          Ik zei dat ik een Revisie 2B heb en enkel de connector heb afgestoft met een droge kwast. Ik heb al eens eerder zo'n 8MB kaart gehad en die gaf geen problemen. Heb tegen hem gezegd dat ik geen flauw benul had over wat hij bedoelde met "timing fixes", want dat stond ook niet in de handleiding van de geheugenkaart.

          Comment


            #6
            Originally posted by Snowwie View Post
            Heb feedback gekregen van Amigastore, dit was hun reactie: Ik zei dat ik een Revisie 2B heb en enkel de connector heb afgestoft met een droge kwast. Ik heb al eens eerder zo'n 8MB kaart gehad en die gaf geen problemen. Heb tegen hem gezegd dat ik geen flauw benul had over wat hij bedoelde met "timing fixes", want dat stond ook niet in de handleiding van de geheugenkaart.
            Nogal een generieke reactie. Als de kaart werkt met 8mb, zou die ook moeten werken met 4mb. Het enige wat die schakelaar/jumper doet, is 4mb geheugen onbeschikbaar maken. Het lijkt mij dat dat in zijn geheel op de kaart gebeurt en niets te maken heeft met de edge connector of timing fixes.

            Desalniettemin kan het schoonmaken van de edge connector geen kwaad. Timing fixes toepassen is een hardwaremod: desolderen van een paar smd elco’s aan de onderkant van het bord. Dit is iets wat sommige recappers standaard doen, maar lijkt me niet relevant voor een geheugenkaartje.
            Birdseed solderen is diamond painting voor gevorderden...

            Comment


              #7
              Dat is natuurlijk niet de bedoeling als je een geheugenuitbreidingskaart koopt voor je A1200. Bovendien heb ik deze type kaart al eerder eens gehad en werkte zonder problemen.
              Wat ik me nu afvraag hoe Amigastore omgaat met garantiebepalingen, immers de kaart kost iets van 60 euro. Gaan ze een vervangend exemplaar opsturen? Wie draait er op voor de retourkosten? Ik heb tot op heden nog nooit dit hoeven doen bij AmigaStore, misschien dat iemand dat weet?
              Last edited by Snowwie; 31-01-2024, 13:23.

              Comment


                #8
                A600 keyboard membrane die ik bij Amigastore had gekocht, was foutief.. paste niet .. Na email overleg heb ik zonder moeite mijn geld teruggekregen en hoefde niet terug te sturen . ... Ging natuurlijk wel om wat minder groot bedrag dan dat kaartje van jou. Desondanks was het een prima ervaring...

                Comment


                  #9
                  Hier een vergelijkbare ervaring, ook o.a. met een A600 membraan. Eerder al eens met een 68882 FPU. Ze zijn altijd bereidwillig bij het oplossen van problemen. Retourneren heb ik nog nooit hoeven doen, kreeg wel geld terug of een vervangend product toegestuurd. Dat ging om producten tot zo’n €50. Hoe ze omgaan met zo’n uitbreidingskaart dat weet ik niet.
                  Birdseed solderen is diamond painting voor gevorderden...

                  Comment


                    #10
                    Originally posted by VosCoBoss View Post
                    Desalniettemin kan het schoonmaken van de edge connector geen kwaad. Timing fixes toepassen is een hardwaremod: desolderen van een paar smd elco’s aan de onderkant van het bord. Dit is iets wat sommige recappers standaard doen, maar lijkt me niet relevant voor een geheugenkaartje.
                    Stuur hem dan naar TSB, dan doet hij de recap en kan je ultra sone cleaning even doen, dan weet je zeker dat ze bij Amigastore niks meer kunnen zeggen en E123C en E125C zijn er dan ook vanaf

                    Comment


                      #11
                      Ik kreeg het volgende bericht terug van AmigaStore. Fijn dan, het kaartje kost 'maar' ongeveer 70 euro, en dan terugsturen naar Spanje? Het is gelukkig geen grote kaart, maar AmigaStore is ook weer niet één van de snelste, dus er kan zo weer 2 weken overheen gaan voordat ik misschien een goedwerkende versie heb.

                      De Amiga 1200 heeft vermoedelijk geen recap (meer) nodig, is al gebeurt in 2018. Denk ik.

                      Hello,

                      The timing fix in this case basically consists of removing the "E123C" and "E125C" capacitors from the A1200 PCB.


                      Consulting with a colleague he tells me that if it freezes sometimes it could be solved with the timing fix but if the initial screen is red then it is a problem with the expansion.


                      We will process the warranty to test it in our SAT. Please, ship the article by the cheapest shipping option with tracking to our address:

                      AMIGAstore
                      Impresores, 5
                      30800 Lorca, Murcia
                      SPAIN
                      Tl: +34 968473128

                      Attached is the RMA form. Please, fill it in and include it into the package. Also write your RMA number ( G017/24 ) on the top of the package.

                      Once the package has been shipped, let us know the tracking number, please.

                      Best regards,
                      xxx xxx - AMIGAstore
                      Last edited by Snowwie; 31-01-2024, 13:24.

                      Comment


                        #12
                        Zoals ook in het andere topic, ik vermoed dat er geen recap gedaan is en bij twijfel altijd doen!

                        Kan heel goed een oorzaak zijn van je problemen met IDE led.

                        Daarnaast het geheugenkaartje wel terugsturen. Ja, kost tijd, maar het is een normale gang van zaken.
                        Birdseed solderen is diamond painting voor gevorderden...

                        Comment


                          #13
                          Ik heb:
                          - Het geheugenkaartje teruggestuurd met volledige RMA (grrrrr, weer 15 euro lichter voor een kaart van nog geen 60 euro)....maar ja, aan een defecte kaart heb je niets. Nu moet ik er ook even bij zeggen dat de geheugenkaart ERG moeilijk in het slot schoof, ik moest echt fors kracht zetten voordat ie 'klik' zei. (en ja, de kaart zat juist georiënteerd). De kaart er vervolgens weer uit wurgen was nog lastiger doordat je er nauwelijks grip op hebt. Dat lijkt me ook niet goed.
                          - Ik heb tsb een prive brichtje gestuurd met de vraag of hij nog steeds Amiga 1200's recapped. Zou wel mooi zijn, want tsb leverde altijd TOP resultaat.
                          Retro = Geduld hebben
                          Last edited by Snowwie; 31-01-2024, 06:42.

                          Comment


                            #14
                            Voor je WB diskettes mochten er nog meer zijn die ze nodig hebben, https://archive.org/details/commodor...tems-workbench

                            En kracht uitvoeren om een geheugen kaarten er in te krijgen ?! Sorry hoor, maar dat moet ten alle tijden soepel gaan, het zou kunnen zijn dat je slot nu defect is
                            Last edited by Buzzfuzz; 03-02-2024, 09:52.

                            Comment


                              #15
                              Fors kracht moeten zetten is inderdaad heel vreemd. Vraag me af of er nu allemaal pennetjes in de connector dubbelgevouwen zijn. Sowieso zit er geen "klik" mechanisme in, dus benieuwd welke klik je dan hebt gehoord? Bordje naar TSB lijkt me dan ook zeker de beste oplossing, zodat het helemaal nagekeken kan worden.

                              Over de retourkosten, ik geloof niet dat dat mag bij een RMA. Wellicht dat Amigastore die nog vergoedt, als er inderdaad een niet door de gebruiker veroorzaakt defect wordt gevonden.
                              Birdseed solderen is diamond painting voor gevorderden...

                              Comment

                              Working...
                              X