Announcement

Collapse
No announcement yet.

Oh oh, dit kan niet goed zijn

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • VosCoBoss
    replied
    Originally posted by Snowwie View Post
    Ik heb geluk vandaag, een mailtje van Martijn kwam binnen. Mijn mail was blijkbaar in zijn spambox beland.
    Gelukkig doet hij nog steeds aan recappen.

    Wat ik dan vreemd vind is dat de Amiga wel verder goed werkt zonder uitbreidingskaart. Op dit moment draait er een relatief kale WB3.1 installatie op, maar alles werkt gewoon.
    Ik ga em opsturen naar tsb, voor een complete checkup en recap. Elke A1200 bord telt momenteel, want veel A1200's zie je niet meer op Marktplaats.
    Top, lijkt mij de beste manier zo. Hou ons op de hoogte!

    Leave a comment:


  • Snowwie
    replied
    Ik heb geluk vandaag, een mailtje van Martijn kwam binnen. Mijn mail was blijkbaar in zijn spambox beland.
    Gelukkig doet hij nog steeds aan recappen.

    Wat ik dan vreemd vind is dat de Amiga wel verder goed werkt zonder uitbreidingskaart. Op dit moment draait er een relatief kale WB3.1 installatie op, maar alles werkt gewoon.
    Ik ga em opsturen naar tsb, voor een complete checkup en recap. Elke A1200 bord telt momenteel, want veel A1200's zie je niet meer op Marktplaats.

    Leave a comment:


  • VosCoBoss
    replied
    Originally posted by Snowwie View Post
    Bericht terugontvangen van Amigastore. Ze zeggen dat de kaart in orde is, en dat mijn Amiga 1200 board niet goed is. Zo uit de hoge hoed. Op moment van schrijven zit er geen uitbreidingskaart in, maar toch werkt Workbench 3.1 wel gewoon vanaf de CF kaart. Spelletjes draaien gewoon, muziek is goed en ook de CF0 is werkend. Maar, de Amiga kan wel een recap gebruiken; helaas nog steeds geen reactie van tsb . Daar wil ik liever niet op wachten, ook al doet hij goede reparaties.

    Ik zie op Marktplaats deze advertentie voorbij komen, is dit iets?
    https://www.marktplaats.nl/v/dienste...sole-reparatie
    Tja, als het niet de kaart is dan is aannemelijk dat het iets met je amiga is. Zoals aangegeven, het lastige is dat je niets kunt testen door uitwisselen.

    De recapper die je noemt ken ik niet. Er is ook nog polarbytes, daar heb ik 1 bord van gezien en die was niet netjes gedaan (schoonmaken was niet gedaan en bord stopte er na 5 minuten mee). Dat is natuurijk maar 1 ervaring, wellicht hebben anderen betere ervaringen ermee.

    Recappen is op zich niet moeilijk, dat kan elk bedrijf die retrospullen repareert wel aanbieden. Is ook goed zelf te leren, zeg ik uit ervaring. Lastiger is het vinden en oplossen van problemen.

    Ik zou zeggen haast je niet en laat het door tsb of een andere amiga expert doen. Of vraag Marvin of hij een recapped bordje te koop heeft en ruil je eigen bord in.

    Leave a comment:


  • Snowwie
    replied
    Bericht terugontvangen van Amigastore. Ze zeggen dat de kaart in orde is, en dat mijn Amiga 1200 board niet goed is. Zo uit de hoge hoed. Op moment van schrijven zit er geen uitbreidingskaart in, maar toch werkt Workbench 3.1 wel gewoon vanaf de CF kaart. Spelletjes draaien gewoon, muziek is goed en ook de CF0 is werkend. Maar, de Amiga kan wel een recap gebruiken; helaas nog steeds geen reactie van tsb . Daar wil ik liever niet op wachten, ook al doet hij goede reparaties.

    Ik zie op Marktplaats deze advertentie voorbij komen, is dit iets?
    https://www.marktplaats.nl/v/dienste...sole-reparatie

    Leave a comment:


  • PRS
    replied
    TSB heeft zijn sociale media activiteiten geminimaliseerd.

    Kan dus even duren voordat er gereageerd wordt. Gewoon even geduld hebben.

    Leave a comment:


  • Snowwie
    replied
    Originally posted by VosCoBoss View Post
    Fors kracht moeten zetten is inderdaad heel vreemd. Vraag me af of er nu allemaal pennetjes in de connector dubbelgevouwen zijn. Sowieso zit er geen "klik" mechanisme in, dus benieuwd welke klik je dan hebt gehoord? Bordje naar TSB lijkt me dan ook zeker de beste oplossing, zodat het helemaal nagekeken kan worden.

    Over de retourkosten, ik geloof niet dat dat mag bij een RMA. Wellicht dat Amigastore die nog vergoedt, als er inderdaad een niet door de gebruiker veroorzaakt defect wordt gevonden.
    Ik vond dat zelf ook al erg vreemd, de oriëntatie van de geheugenuitbreidingskaart zat goed, maar hij schoof er echt niet mooi geleidelijk in. Ik moest behoorlijk wat kracht zetten om hem er in te krijgen, en omdat ik kracht zette schoot de kaart ineens op z'n plek (en dat is dan het 'klik' geluid dat ik hoorde, omdat ie dus ineens doorschoot en op positie zat). Ik denk overigens niet dat er pinnen zijn gebroken, want de kaart werkte wel normaal met 8MB ram, maar ging totaal overstuur toen ik de jumper J1 aanpaste om de kaart op 4MB in te stellen om hem PCMCIA vriendelijk te houden. Zoals gezegd, de kaart er weer uitkrijgen was helemaal wurgen, want tja, je hebt nergens grip om die kaart weer uit z'n slot te trekken.

    Wat TSB betreft, die heb ik bericht, ook gemaild, maar geen reactie tot dusver. Heeft hij toevallig een ander email adres? Ik heb hem tevens ge-pb't op dit forum, maar tot dusver nog geen reactie. Misschien heeft iemand een telefoonnummer voor WhatsApp, als dat voor hem goed is?

    Leave a comment:


  • VosCoBoss
    replied
    Fors kracht moeten zetten is inderdaad heel vreemd. Vraag me af of er nu allemaal pennetjes in de connector dubbelgevouwen zijn. Sowieso zit er geen "klik" mechanisme in, dus benieuwd welke klik je dan hebt gehoord? Bordje naar TSB lijkt me dan ook zeker de beste oplossing, zodat het helemaal nagekeken kan worden.

    Over de retourkosten, ik geloof niet dat dat mag bij een RMA. Wellicht dat Amigastore die nog vergoedt, als er inderdaad een niet door de gebruiker veroorzaakt defect wordt gevonden.

    Leave a comment:


  • Buzzfuzz
    replied
    Voor je WB diskettes mochten er nog meer zijn die ze nodig hebben, https://archive.org/details/commodor...tems-workbench

    En kracht uitvoeren om een geheugen kaarten er in te krijgen ?! Sorry hoor, maar dat moet ten alle tijden soepel gaan, het zou kunnen zijn dat je slot nu defect is
    Last edited by Buzzfuzz; 03-02-2024, 09:52.

    Leave a comment:


  • Snowwie
    replied
    Ik heb:
    - Het geheugenkaartje teruggestuurd met volledige RMA (grrrrr, weer 15 euro lichter voor een kaart van nog geen 60 euro)....maar ja, aan een defecte kaart heb je niets. Nu moet ik er ook even bij zeggen dat de geheugenkaart ERG moeilijk in het slot schoof, ik moest echt fors kracht zetten voordat ie 'klik' zei. (en ja, de kaart zat juist georiënteerd). De kaart er vervolgens weer uit wurgen was nog lastiger doordat je er nauwelijks grip op hebt. Dat lijkt me ook niet goed.
    - Ik heb tsb een prive brichtje gestuurd met de vraag of hij nog steeds Amiga 1200's recapped. Zou wel mooi zijn, want tsb leverde altijd TOP resultaat.
    Retro = Geduld hebben
    Last edited by Snowwie; 31-01-2024, 06:42.

    Leave a comment:


  • VosCoBoss
    replied
    Zoals ook in het andere topic, ik vermoed dat er geen recap gedaan is en bij twijfel altijd doen!

    Kan heel goed een oorzaak zijn van je problemen met IDE led.

    Daarnaast het geheugenkaartje wel terugsturen. Ja, kost tijd, maar het is een normale gang van zaken.

    Leave a comment:


  • Snowwie
    replied
    Ik kreeg het volgende bericht terug van AmigaStore. Fijn dan, het kaartje kost 'maar' ongeveer 70 euro, en dan terugsturen naar Spanje? Het is gelukkig geen grote kaart, maar AmigaStore is ook weer niet één van de snelste, dus er kan zo weer 2 weken overheen gaan voordat ik misschien een goedwerkende versie heb.

    De Amiga 1200 heeft vermoedelijk geen recap (meer) nodig, is al gebeurt in 2018. Denk ik.

    Hello,

    The timing fix in this case basically consists of removing the "E123C" and "E125C" capacitors from the A1200 PCB.


    Consulting with a colleague he tells me that if it freezes sometimes it could be solved with the timing fix but if the initial screen is red then it is a problem with the expansion.


    We will process the warranty to test it in our SAT. Please, ship the article by the cheapest shipping option with tracking to our address:

    AMIGAstore
    Impresores, 5
    30800 Lorca, Murcia
    SPAIN
    Tl: +34 968473128

    Attached is the RMA form. Please, fill it in and include it into the package. Also write your RMA number ( G017/24 ) on the top of the package.

    Once the package has been shipped, let us know the tracking number, please.

    Best regards,
    xxx xxx - AMIGAstore
    Last edited by Snowwie; 31-01-2024, 13:24.

    Leave a comment:


  • Buzzfuzz
    replied
    Originally posted by VosCoBoss View Post
    Desalniettemin kan het schoonmaken van de edge connector geen kwaad. Timing fixes toepassen is een hardwaremod: desolderen van een paar smd elco’s aan de onderkant van het bord. Dit is iets wat sommige recappers standaard doen, maar lijkt me niet relevant voor een geheugenkaartje.
    Stuur hem dan naar TSB, dan doet hij de recap en kan je ultra sone cleaning even doen, dan weet je zeker dat ze bij Amigastore niks meer kunnen zeggen en E123C en E125C zijn er dan ook vanaf

    Leave a comment:


  • VosCoBoss
    replied
    Hier een vergelijkbare ervaring, ook o.a. met een A600 membraan. Eerder al eens met een 68882 FPU. Ze zijn altijd bereidwillig bij het oplossen van problemen. Retourneren heb ik nog nooit hoeven doen, kreeg wel geld terug of een vervangend product toegestuurd. Dat ging om producten tot zo’n €50. Hoe ze omgaan met zo’n uitbreidingskaart dat weet ik niet.

    Leave a comment:


  • LuzUo
    replied
    A600 keyboard membrane die ik bij Amigastore had gekocht, was foutief.. paste niet .. Na email overleg heb ik zonder moeite mijn geld teruggekregen en hoefde niet terug te sturen . ... Ging natuurlijk wel om wat minder groot bedrag dan dat kaartje van jou. Desondanks was het een prima ervaring...

    Leave a comment:


  • Snowwie
    replied
    Dat is natuurlijk niet de bedoeling als je een geheugenuitbreidingskaart koopt voor je A1200. Bovendien heb ik deze type kaart al eerder eens gehad en werkte zonder problemen.
    Wat ik me nu afvraag hoe Amigastore omgaat met garantiebepalingen, immers de kaart kost iets van 60 euro. Gaan ze een vervangend exemplaar opsturen? Wie draait er op voor de retourkosten? Ik heb tot op heden nog nooit dit hoeven doen bij AmigaStore, misschien dat iemand dat weet?
    Last edited by Snowwie; 31-01-2024, 13:23.

    Leave a comment:

Working...
X