Announcement

Collapse
No announcement yet.

Indivision AGA MK3

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

    #31
    Originally posted by Buzzfuzz View Post

    Als jij de zelfde dingen hebt, dan kunnen we wel stellen dat er totaal geen verbetering is met de MKII, ik vraag me dan uberhaupt af of het ding het wel waard is
    Er valt altijd wat te verbeteren. De Indivision AGA MK3 zal nog kinderziektes bevatten wat hopelijk met de aankomende updates zal verdwijnen. Ben benieuwd wat het verschil is met de VGA tegenover de MK2CR.
    [SIZE=10px][B]VAMPIRE V4 SA x3 / CORE 8736 / CORE 8889-R9 / ALPHA CORE 9296
    A1200 GHOST Rev2B RECAP TSB 2020 / Indivision AGA MK3 / TF1260 ALPHA CPU REV6[/B][/SIZE]
    [SIZE=10px][B]A1200 TRANSLUCENT Rev1D.4 RECAP TSB 2019 / Indivision AGA MK3 / Blizzard 1230 IV[/B]
    [B]A500 BLACK Rev6A / ACE2 / Indivision ECS V2 / ACA500Plus V1 / ACA1233n-55
    C64R MK 2015 / SFX SOUND EXPANDER - FM YAM[/B]

    [B]APOLLOOS R9.3 / 128GB CF[/B]
    [B]APOLLOBOOT OMNI R83 / 128GB CF
    AOS 3.2.2 / 16GB CF[/B]
    [B]AOS 3.1 BetterWB 4.3 / 4GB MicroDrive[/B][/SIZE]

    Comment


      #32
      Zojuist gekeken op YouTube.

      https://youtu.be/MHWF2nZGh1c

      Is apart, dat je het beeld kan verschuiven.
      [SIZE=10px][B]VAMPIRE V4 SA x3 / CORE 8736 / CORE 8889-R9 / ALPHA CORE 9296
      A1200 GHOST Rev2B RECAP TSB 2020 / Indivision AGA MK3 / TF1260 ALPHA CPU REV6[/B][/SIZE]
      [SIZE=10px][B]A1200 TRANSLUCENT Rev1D.4 RECAP TSB 2019 / Indivision AGA MK3 / Blizzard 1230 IV[/B]
      [B]A500 BLACK Rev6A / ACE2 / Indivision ECS V2 / ACA500Plus V1 / ACA1233n-55
      C64R MK 2015 / SFX SOUND EXPANDER - FM YAM[/B]

      [B]APOLLOOS R9.3 / 128GB CF[/B]
      [B]APOLLOBOOT OMNI R83 / 128GB CF
      AOS 3.2.2 / 16GB CF[/B]
      [B]AOS 3.1 BetterWB 4.3 / 4GB MicroDrive[/B][/SIZE]

      Comment


        #33
        Originally posted by AMIGA JOHAN View Post

        Er valt altijd wat te verbeteren. De Indivision AGA MK3 zal nog kinderziektes bevatten wat hopelijk met de aankomende updates zal verdwijnen. Ben benieuwd wat het verschil is met de VGA tegenover de MK2CR.
        Dat kan best zijn, maar dat was met de MK2 ook en daar zijn weinig verbeteringen in gekomen, de rede ook waarom ik ze allemaal verkocht heb.

        Comment


          #34
          Originally posted by Buzzfuzz View Post

          Dat kan best zijn, maar dat was met de MK2 ook en daar zijn weinig verbeteringen in gekomen, de rede ook waarom ik ze allemaal verkocht heb.
          We hebben niet veel keus en elke verbetering is mooi meegenomen. Het blijft veel uitproberen en hopen dat we tevreden ermee zijn. Echt perfect krijgt je het niet en sta voor bijna alles open. Met de A1200 blijft je toch veel experimenteren en dat maakt het juist zo uitdagend en nieuw. De Indivision AGA MK3 is nog nieuw en dat moet nog groeien. Hopelijk blijft Jens updates ervoor uitbrengen anders word het snel een ergernis. Had zelf veel verwacht van de Indivision AGA MK2CR en hoop dat de MK3 mij verwachtingen enigszins kan waarmaken. Ben al blij, dat er steeds nieuwe uitbreidingen voor de A500 en de A1200 word uitgebracht. Dat alleen al waardeert ik en dat vind ik al een mooie belevenis.
          [SIZE=10px][B]VAMPIRE V4 SA x3 / CORE 8736 / CORE 8889-R9 / ALPHA CORE 9296
          A1200 GHOST Rev2B RECAP TSB 2020 / Indivision AGA MK3 / TF1260 ALPHA CPU REV6[/B][/SIZE]
          [SIZE=10px][B]A1200 TRANSLUCENT Rev1D.4 RECAP TSB 2019 / Indivision AGA MK3 / Blizzard 1230 IV[/B]
          [B]A500 BLACK Rev6A / ACE2 / Indivision ECS V2 / ACA500Plus V1 / ACA1233n-55
          C64R MK 2015 / SFX SOUND EXPANDER - FM YAM[/B]

          [B]APOLLOOS R9.3 / 128GB CF[/B]
          [B]APOLLOBOOT OMNI R83 / 128GB CF
          AOS 3.2.2 / 16GB CF[/B]
          [B]AOS 3.1 BetterWB 4.3 / 4GB MicroDrive[/B][/SIZE]

          Comment


            #35
            Ik heb de MK3 getest en het geeft beter beeld via VGA dan de MK 1. Ik heb het wel getest via Delock HDMI naar VGA adapter, omdat ik geen zin had om de kap er af te halen.

            Overigens zit de de adapter bordje wel goed vast in de mijn Commodore Amiga 1200 behuizing. Dat zijn wat verbeteringen, maar natuurlijk niet baanbrekend.
            De feature over het geluid via HDMI werkt, maar kan soms niet goed klinken. Bij de spellen van Factor 5 zoals Turrican series en Apidya worden geen geluid via HDMI doorgegeven.

            Ik hoop dat het compatibiliteit van het geluid verbeterd wordt. Met de Delock HDMI naar VGA adapter wordt het geluid probleemloos door gezet naar analoog audio via 3,5 mm audio jack.

            In het begin heb ik wel het probleem gehad dat de config tool, maar naar de firmware update is het probleem opgelost.

            De config tool van MK2 is niet makkelijk om te configureren en de Adapter kun je niet zo goed vastschroeven. Er waren toch aanzienlijke verbeteringen uitgebracht, zoals een socket adapter die bij niet Commodore Lisa iedere keer los schiet, een DVI output die je via adapters op een VGA of HDMI scherm kunt aansluiten en betere beeldkwaliteit via VGA dan de MK 1.



            Comment


              #36
              Originally posted by amiga1260 View Post
              Ik heb de MK3 getest en het geeft beter beeld via VGA dan de MK 1. Ik heb het wel getest via Delock HDMI naar VGA adapter, omdat ik geen zin had om de kap er af te halen.

              Overigens zit de de adapter bordje wel goed vast in de mijn Commodore Amiga 1200 behuizing. Dat zijn wat verbeteringen, maar natuurlijk niet baanbrekend.
              De feature over het geluid via HDMI werkt, maar kan soms niet goed klinken. Bij de spellen van Factor 5 zoals Turrican series en Apidya worden geen geluid via HDMI doorgegeven.

              Ik hoop dat het compatibiliteit van het geluid verbeterd wordt. Met de Delock HDMI naar VGA adapter wordt het geluid probleemloos door gezet naar analoog audio via 3,5 mm audio jack.

              In het begin heb ik wel het probleem gehad dat de config tool, maar naar de firmware update is het probleem opgelost.

              De config tool van MK2 is niet makkelijk om te configureren en de Adapter kun je niet zo goed vastschroeven. Er waren toch aanzienlijke verbeteringen uitgebracht, zoals een socket adapter die bij niet Commodore Lisa iedere keer los schiet, een DVI output die je via adapters op een VGA of HDMI scherm kunt aansluiten en betere beeldkwaliteit via VGA dan de MK 1.


              Dus het is de 170 euro wel waard volgens jou ?

              Comment


                #37
                Ja, de 170 Euro is het wel waard als je geen andere Amiga's hebt die je via HDMI wilt aansluiten.
                Wil je dat wel dan kun je het beste een OSSC of een Schubert D520 (Externe flickerfixer met geluid) aanschaffen.

                Comment


                  #38
                  Of iets het geld waard is, is in deze Amiga retro business natuurlijk een taboe. € 170,- voor een apparaatje uit geven om een video signaal op een moderne monitor te verkrijgen is natuurlijk te zot voor woorden. Maar ja, dat geldt natuurlijk ook als je € 300,- uit geeft aan een Blizzard 1230 iv, of > € 1300,- voor een BPPC/BVision combi. In beide gevallen kan je er haast niets mee en een Raspberry Pi met RetroPi kan vrijwel alles (> 90%) wat een Amiga ook kan en is vele malen goedkoper.

                  Maar, ik neem aan dat de meeste hier zich bezig houden met de Amiga omdat ze het leuk vinden en niet omdat het economisch verantwoord is, ik in ieder geval wel. En ja, ik heb ook een Indivision AGA MK3 aangeschaft. Ik heb hem nog niet aangesloten omdat mijn Re-Amiga board nog niet af is. Ik verwacht er veel plezier van te hebben :-)



                  Comment


                    #39
                    Originally posted by PRS View Post
                    Of iets het geld waard is, is in deze Amiga retro business natuurlijk een taboe. € 170,- voor een apparaatje uit geven om een video signaal op een moderne monitor te verkrijgen is natuurlijk te zot voor woorden. Maar ja, dat geldt natuurlijk ook als je € 300,- uit geeft aan een Blizzard 1230 iv, of > € 1300,- voor een BPPC/BVision combi. In beide gevallen kan je er haast niets mee en een Raspberry Pi met RetroPi kan vrijwel alles (> 90%) wat een Amiga ook kan en is vele malen goedkoper.

                    Maar, ik neem aan dat de meeste hier zich bezig houden met de Amiga omdat ze het leuk vinden en niet omdat het economisch verantwoord is, ik in ieder geval wel. En ja, ik heb ook een Indivision AGA MK3 aangeschaft. Ik heb hem nog niet aangesloten omdat mijn Re-Amiga board nog niet af is. Ik verwacht er veel plezier van te hebben :-)


                    Zelf merk ik er niks vanwege dat ik veel AMIGA onderdelen ervoor opoffert. Als ik dat niet kon, dan had ik het gewoon bij mij A500 gehouden. Met een hobby ben je toch altijd bezig om het te verbeteren en plezier ervan te hebben.
                    [SIZE=10px][B]VAMPIRE V4 SA x3 / CORE 8736 / CORE 8889-R9 / ALPHA CORE 9296
                    A1200 GHOST Rev2B RECAP TSB 2020 / Indivision AGA MK3 / TF1260 ALPHA CPU REV6[/B][/SIZE]
                    [SIZE=10px][B]A1200 TRANSLUCENT Rev1D.4 RECAP TSB 2019 / Indivision AGA MK3 / Blizzard 1230 IV[/B]
                    [B]A500 BLACK Rev6A / ACE2 / Indivision ECS V2 / ACA500Plus V1 / ACA1233n-55
                    C64R MK 2015 / SFX SOUND EXPANDER - FM YAM[/B]

                    [B]APOLLOOS R9.3 / 128GB CF[/B]
                    [B]APOLLOBOOT OMNI R83 / 128GB CF
                    AOS 3.2.2 / 16GB CF[/B]
                    [B]AOS 3.1 BetterWB 4.3 / 4GB MicroDrive[/B][/SIZE]

                    Comment


                      #40
                      Eindelijk vandaag de tijd gehad om mijn Indivision MK3 in te bouwen en even te testen.

                      Het is de eerste keer dat ik zo een “toestel” heb, de voorgaande Indivision’s heb ik aan mij laten voorbij gaan. Het is dus nog wat zoeken en proberen.

                      Uiterst tevreden van het beeld op de Workbench. Heel scherp en beeldvullend. Eindelijk af van de zwarte balken. Heb hiervoor de HighGFX monitor module van Aminet afgehaald en geïnstalleerd in devs/monitors. Na opnieuw opstarten herkende de config-tool van de MK3 onmiddellijk de resolutie en moest niets handmatig aanpassen.

                      Wat games en demo’s betreft moet ik nog zoeken naar de juiste instelling. Heb enkel nog maar SlamTilt, Cannon Fodder en demo State of the Art geprobeerd.
                      Alle 3 worden deze vergroot weergegeven op het scherm en daar ben ik geen voorstander van. Je kan het wel gemakkelijk aanpassen met de live-config maar ik ben niet van plan omdat iedere keer zo te doen.
                      Waarschijnlijk moet ik nog ergens in de config tool wat aanpassingen doen met de Pal lowres en hires-laced.

                      Getest op Amiga 1200, Blizard 1230MK IV, 64GB Transcend CF, BenQ bl702a monitor en Bose Companion 2 serie 3 speakers.
                      [SIZE=10px][FONT=Comic Sans MS][B][COLOR=#0000FF]A1200 Rev2B KS 3.2 | SanDisk CF64GB HDD | Blizzard 1230 IV 64MB + FPU | Indivision AGA MK3 | CA-PSU | BenQ BL702a / Eizo S1933 | Bose Companion 2 series III
                      A500 Rev6a KS 3.2 | SanDisk CF16GB HDD | ACA500Plus V2 / Blizzard 1230 IV 32MB | CA-PSU | ACE2b | Indivision ECS V3 | Eizo S1933| Bose Companion 2 series III
                      A1200 Rev2B KS 3.2.1 | Black Case | SanDisk CF32 GB HDD | Blizzard 1230 IV 32MB + FPU | Indivision AGA MK3 | Eizo S1933 Black | CA-PSU[/COLOR][/B][/FONT][/SIZE]

                      Comment


                      • AMIGA JOHAN
                        AMIGA JOHAN commented
                        Editing a comment
                        Ben een voorstander van Pal High Res Laced. HighGFX vind ik niet zo geweldig met de Indivision AGA MK2CR op de BenQ BL702A monitor. Via de Indivision AGA MK3 ziet het er super uit op je BenQ BL702A monitor.

                      #41
                      Origineel stond de WB op Pal High Res Laced, maar met de Indivision was het beeld wel heel scherp maar zat ik nog met zwarte balken links, rechts onder en boven.
                      Dit is geen fout van de Indi maar ik moet nog de juiste instellingen vinden via de config tool. Dit is allemaal heel nieuw voor mij en voor het moment heb ik wat tijdsgebrek om me erin te verdiepen.
                      De HighGFX had ik ergens gezien op Facebook, was de gemakkelijkste vlugge oplossing om te proberen maar het nadeel in dat ik ongeveer 200K Chip Mem kwijt vergeleken met de High Res Lace.
                      Komt allemaal wel goed wanneer ik die config tool zal begrijpen (hopelijk...) tenzij iemand hier de instelling kan geven voor High Res Lace->Indi MK3->BenQ BL702a...
                      [SIZE=10px][FONT=Comic Sans MS][B][COLOR=#0000FF]A1200 Rev2B KS 3.2 | SanDisk CF64GB HDD | Blizzard 1230 IV 64MB + FPU | Indivision AGA MK3 | CA-PSU | BenQ BL702a / Eizo S1933 | Bose Companion 2 series III
                      A500 Rev6a KS 3.2 | SanDisk CF16GB HDD | ACA500Plus V2 / Blizzard 1230 IV 32MB | CA-PSU | ACE2b | Indivision ECS V3 | Eizo S1933| Bose Companion 2 series III
                      A1200 Rev2B KS 3.2.1 | Black Case | SanDisk CF32 GB HDD | Blizzard 1230 IV 32MB + FPU | Indivision AGA MK3 | Eizo S1933 Black | CA-PSU[/COLOR][/B][/FONT][/SIZE]

                      Comment


                        #42
                        Voor mij is naast het doorgronden van de software, nu de grote vraag hoe ik de Indivision samen met mijn FastATA controller in de A1200 behuizing ga onderbrengen. Ze willen namelijk allebei hetzelfde plekje in bezit nemen en dat gaat natuurlijk niet... het plan is om een ROM/FastATA relocator te maken met flatcable en IC sockets. Helaas heeft mijn soldeerbout besloten geen stiften meer te willen vasthouden dus is het eerst wachten tot het nieuw bestelde soldeerstation binnen is... is het niet wachten op het een dan is het wel wachten op het ander :-)
                        Birdseed solderen is diamond painting voor gevorderden...

                        Comment


                          #43
                          Originally posted by VosCoBoss View Post
                          Live adjustment doet iets vreemds met de fire-knop van de joystick: constant indrukken geeft geen constant signaal
                          Had je al meer info vanuit Jens over dit Joystick issue? Ik wacht o.a. vanwege dit punt nog met bestellen.

                          Comment


                            #44
                            Originally posted by spud View Post

                            Had je al meer info vanuit Jens over dit Joystick issue? Ik wacht o.a. vanwege dit punt nog met bestellen.
                            Nee, niets gehoord. Ik heb net nog even een update geplaatst in het forum-topic. Het gekke is dat de joystick nu wel weer goed werkt, maar nu heb ik een andere joystick die soortgelijk gedrag laat zien op de bewegingen van de stick. Dat wil ik nog even onderzoeken voordat ik bij Jens rapporteer dat het magisch weer goed is gaan werken... Die andere joystick is "nieuw" dus ik weet nog niet of die het ooit goed gedaan heeft. Heb eigenlijk niet zo'n zin om steeds die CIA adapter eraf te trekken en opnieuw te monteren maar goed. Zal wel moeten om er achter te komen of het aan die joystick ligt of aan de CIA adapter.

                            https://forum.icomp.de/index.php?thr...ick-behaviour/
                            Birdseed solderen is diamond painting voor gevorderden...

                            Comment


                              #45
                              Vanmiddag binnen gehad.

                              Click image for larger version

Name:	EE9B5E73-944B-4A56-B529-A5CAA43E62AA.jpeg
Views:	349
Size:	276.3 KB
ID:	25274
                              [SIZE=10px][B]VAMPIRE V4 SA x3 / CORE 8736 / CORE 8889-R9 / ALPHA CORE 9296
                              A1200 GHOST Rev2B RECAP TSB 2020 / Indivision AGA MK3 / TF1260 ALPHA CPU REV6[/B][/SIZE]
                              [SIZE=10px][B]A1200 TRANSLUCENT Rev1D.4 RECAP TSB 2019 / Indivision AGA MK3 / Blizzard 1230 IV[/B]
                              [B]A500 BLACK Rev6A / ACE2 / Indivision ECS V2 / ACA500Plus V1 / ACA1233n-55
                              C64R MK 2015 / SFX SOUND EXPANDER - FM YAM[/B]

                              [B]APOLLOOS R9.3 / 128GB CF[/B]
                              [B]APOLLOBOOT OMNI R83 / 128GB CF
                              AOS 3.2.2 / 16GB CF[/B]
                              [B]AOS 3.1 BetterWB 4.3 / 4GB MicroDrive[/B][/SIZE]

                              Comment

                              Working...
                              X