Announcement

Collapse
No announcement yet.

Indivision AGA MK3

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • amiga1260
    replied
    Er is nog ander Scandoubler en Flickerfixer voor de Amiga:

    https://d520-converter.de/produkt/d520-converter/

    De D520 is een externe adapter die alleen geschikt is voor de Amiga RGB uitgang. Het geluid wordt door een 3,5 MM audiojack naar tulp stekkers aan de D520 aangesloten en kan dan via HDMI kabel beeld en geluid doorgeven. Inclusief verzendkosten naar Nederland 203 Euro.

    De OSSC is duurder dan de Indivision ECS V2, maar je hebt wel meerdere ingangen om andere computers aan te sluiten.

    Heb je een monitor of TV met een VGA aansluiting, kies dan voor de Indivision ECS v2 en als je die niet hebt kies dan de OSSC of de D520.

    Leave a comment:


  • AMIGA JOHAN
    replied
    Originally posted by VosCoBoss View Post

    Veel beter. Ik heb zelf nooit de MK2 CR gehad, maar wat ik ervan begrijp heeft deze geen vsync of staat altijd op 60hz oid, waardoor spellen en demo's inderdaad niet vloeiend zijn. Met de MK3 is het mij prima gelukt om profielen te maken die vloeiende weergave geven. Op de Iiyama CRT ging dat helemaal perfect, dan kon ik vsync gebruiken en op 100Hz spelletjes spelen. Met de LCD lukt dat iets minder goed omdat die een minder brede frequentieband heeft, dus minder frequenties ondersteunt. Daarbij stel ik dan vast 50Hz in en dat gaat perfect. Spellen zijn dan net zo vloeiend als direct via RGB uit naar SCART.
    Qua spellen ging de Indivision AGA MK2CR wel. Althans de meeste, had meer last van de Demos. Je kan niet de Demos vloeiend volgen viel teveel zwarte beelden tussendoor vanwege resolution veranderingen. Met de AGA MK3 gaat het vloeiend en perfect. Vind de Live-modus een mooie optie. Heb je hard nodig voor sommige spellen te corrigeren qua beeld verhouding.


    Kwam dit tegen op het forum van Jens.

    Switch off resolution information at top left corner.
    By setting OSDSec value to zero in the Adjustments screen of the configuration tool.
    Last edited by AMIGA JOHAN; 02-12-2020, 11:16.

    Leave a comment:


  • robert52
    replied
    Het is best wel een groot verschil in prijs, de Indivision ECS V2 voor 98 euro en de OSSC voor 155 euro.

    Leave a comment:


  • VosCoBoss
    replied
    Originally posted by -Exit!- View Post
    Beetje offtopic misschien, maar ik heb de indivision aga mk2 en het is me nooit echt gelukt om het beeld echt goed en vloeiend te krijgen in demos en games. (Veel resolutieswitching) of traag beeld. Ik heb er altijd nog een 1084s monitor naast om games en demos te bekijken zoals ze bedoeld zijn. De indivision mk2 is wel mooi voor een strakke workbench in een hogere resolutie. Is dit beter met de mk3, minder instellingen en werkt out of the box?
    Veel beter. Ik heb zelf nooit de MK2 CR gehad, maar wat ik ervan begrijp heeft deze geen vsync of staat altijd op 60hz oid, waardoor spellen en demo's inderdaad niet vloeiend zijn. Met de MK3 is het mij prima gelukt om profielen te maken die vloeiende weergave geven. Op de Iiyama CRT ging dat helemaal perfect, dan kon ik vsync gebruiken en op 100Hz spelletjes spelen. Met de LCD lukt dat iets minder goed omdat die een minder brede frequentieband heeft, dus minder frequenties ondersteunt. Daarbij stel ik dan vast 50Hz in en dat gaat perfect. Spellen zijn dan net zo vloeiend als direct via RGB uit naar SCART.

    Leave a comment:


  • AMIGA JOHAN
    replied
    Originally posted by robert52 View Post
    Hi allemaal, ik zit ook te denken om voor mijn Amiga 500 een Indivision ECS V2 aan te schaffen. Maar wat is er nu beter?
    Gewoon via Scart laten, de Indivision ECS V2 of de OSSC?
    Heb een topic hier gedaan over de Indivision ECS V2. Er is pas een nieuwe 2.5 update ervoor uitgekomen. Ben zelf zeer tevreden erover vooral met de BenQ BL702A VGA monitor.

    Leave a comment:


  • robert52
    replied
    Hi allemaal, ik zit ook te denken om voor mijn Amiga 500 een Indivision ECS V2 aan te schaffen. Maar wat is er nu beter?
    Gewoon via Scart laten, de Indivision ECS V2 of de OSSC?
    Last edited by robert52; 01-12-2020, 17:18.

    Leave a comment:


  • -Exit!-
    replied
    Beetje offtopic misschien, maar ik heb de indivision aga mk2 en het is me nooit echt gelukt om het beeld echt goed en vloeiend te krijgen in demos en games. (Veel resolutieswitching) of traag beeld. Ik heb er altijd nog een 1084s monitor naast om games en demos te bekijken zoals ze bedoeld zijn. De indivision mk2 is wel mooi voor een strakke workbench in een hogere resolutie. Is dit beter met de mk3, minder instellingen en werkt out of the box?

    Leave a comment:


  • amiga1260
    replied
    Ik heb zelf een OSSC en een Indivision MK3
    Op dit moment wordt via HDMI van de Indivision MK3 nog niet alle muziek doorgegeven. Dit is de enige nadeel tegenover de OSSC.
    De OSSC heeft als voordeel dat je niet alle Amiga 's hoeft te voorzien van een Indivison Flickerfixer of een andere Scandoubler.

    Leave a comment:


  • AMIGA JOHAN
    replied
    Originally posted by Stronk View Post

    Hi Johan,

    Fijn dat je een reactie geeft en de MK3 je goed bevalt, maar zou je ook mijn vragen kunnen beantwoorden? Voor zover ik begrijp heb je een aantal Amiga's met én zonder Indivision. thanks.
    Al mij A500/A1200’s hebben nu een Indivision ECS V1/V2 en een Indivision AGA MK2CR/MK3. Mij derde zwarte A1200 project moet ik nog compleet maken en die heeft een Indivision AGA MK2CR wat mij A1200 CD32 ook heeft. Wil nog twee Indivision AGA MK3’s kopen. Het ligt eraan wat voor monitor je gebruikt en wat de beste optie is qua resolutie. Kan alleen vorderingen laten zien van mij BenQ BL702A VGA monitor. Had liever een BenQ BL912 monitor, maar de BL702A is een uitstekende tweede keuze en is nog steeds nieuw verkrijgbaar.

    Kan je niks vertellen over OSSC en de MK3 werkt alleen met de bijgeleverde VGA/HDMI adapter board wat het ook is bedoeld. Je video uitgangen op je AMIGA heeft geen betekenis meer als je de Indivision AGA MK3 op je moederbord gebruikt.

    Qua HDMI moet ik nog later uitproberen op mij Panasonic 49 inch 4K LED LCD TV. Het blijft veel klooien met de Indivision tot je echt tevreden ermee bent. Het is niet effe aansluiten en klaar is kees.

    Weet dat heel veel mensen niet de Indivision begrijpen wat je veel ziet op het forum van Jens. Bij alles wat je gebruikt met de AMIGA’s blijft het een gok of het überhaupt werkt of niet. Zelf vind ik het experimenteren het leukst en dat kost veel tijd en geld.
    Last edited by AMIGA JOHAN; 08-10-2020, 12:17.

    Leave a comment:


  • Stronk
    replied
    Originally posted by AMIGA JOHAN View Post

    Vind de Indivision AGA MK3 de moeite waard. Vooral Live-modus is geweldig om tijdelijk het beeld van WHDLoad Games te corrigeren. Nu met firmware update 1.6 is het al stabiel om in Prefs te gebruiken. Heb HDMI niet uitgetest en vind VGA al mooi. Moet nog HighGFX 1280x1024 uitproberen. Ben zeer tevreden over PAL High Res Laced 640x512. Je kan veel resoluties uitproberen wat het beste werkt op je monitor.
    Hi Johan,

    Fijn dat je een reactie geeft en de MK3 je goed bevalt, maar zou je ook mijn vragen kunnen beantwoorden? Voor zover ik begrijp heb je een aantal Amiga's met én zonder Indivision. thanks.

    Leave a comment:


  • AMIGA JOHAN
    replied
    Originally posted by Stronk View Post
    klinkt goed allemaal! Werkt de MK3 nu ook zo dat je de video uitgang van de Amiga niet meer nodig hebt? dus alle frequenties en resoluties gaan direct via de MK3?
    Ik zelf neig nog naar een OSSC. wat zou de OSSC missen aan functionaliteit ten opzichte van de MK3?

    dank!
    Vind de Indivision AGA MK3 de moeite waard. Vooral Live-modus is geweldig om tijdelijk het beeld van WHDLoad Games te corrigeren. Nu met firmware update 1.6 is het al stabiel om in Prefs te gebruiken. Heb HDMI niet uitgetest en vind VGA al mooi. Moet nog HighGFX 1280x1024 uitproberen. Ben zeer tevreden over PAL High Res Laced 640x512. Je kan veel resoluties uitproberen wat het beste werkt op je monitor.

    Leave a comment:


  • Stronk
    replied
    klinkt goed allemaal! Werkt de MK3 nu ook zo dat je de video uitgang van de Amiga niet meer nodig hebt? dus alle frequenties en resoluties gaan direct via de MK3?
    Ik zelf neig nog naar een OSSC. wat zou de OSSC missen aan functionaliteit ten opzichte van de MK3?

    dank!

    Leave a comment:


  • AMIGA JOHAN
    replied
    Zie geen verschil met de nieuwere 1.6 firmware update. Maar kan het nu wel gebruiken via Prefs zonder de irritante foutmelding.

    Leave a comment:


  • AMIGA JOHAN
    replied
    Originally posted by VosCoBoss View Post
    Inmiddels is versie 1.6 van de firmware en tool uit. Na een beetje gedoe om deze geïnstalleerd te krijgen, wat achteraf meer te maken had met mijn HxC SD dan de tool, moet ik zeggen dat ik nu echt overtuigd ben van de Indivision MK3. Met alle versies hiervoor duurde het een tijdje voordat de Indivision geen flikkerende pixels en lijntjes meer gaf. Ook gaven interlaced PAL resoluties problemen met Vsync. Met 1.6 is het beeld direct strak. Ook lukt het nu wel goed om Vsync te gebruiken met PAL laced resoluties. Vsync maakt het allemaal nog net even weer wat vloeiender waardoor nu ook mijn LCD-scherm heel mooi resultaat geeft.

    Al met al ben ik uiteindelijk zeer content en raad ik de Indivision AGA MK3 100% aan!
    Goed, dat je erover begint anders liep ik Vsync mis. 👍👍👍 Kan ik weer wat uitproberen om het beeld nog beter te krijgen.

    Leave a comment:


  • VosCoBoss
    replied
    Inmiddels is versie 1.6 van de firmware en tool uit. Na een beetje gedoe om deze geïnstalleerd te krijgen, wat achteraf meer te maken had met mijn HxC SD dan de tool, moet ik zeggen dat ik nu echt overtuigd ben van de Indivision MK3. Met alle versies hiervoor duurde het een tijdje voordat de Indivision geen flikkerende pixels en lijntjes meer gaf. Ook gaven interlaced PAL resoluties problemen met Vsync. Met 1.6 is het beeld direct strak. Ook lukt het nu wel goed om Vsync te gebruiken met PAL laced resoluties. Vsync maakt het allemaal nog net even weer wat vloeiender waardoor nu ook mijn LCD-scherm heel mooi resultaat geeft.

    Al met al ben ik uiteindelijk zeer content en raad ik de Indivision AGA MK3 100% aan!

    Leave a comment:

Working...
X