Announcement

Collapse
No announcement yet.

Constant flikkerende hd led A1200

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

    #16
    Wat ik heel soms nog wel eens heb dat er spontaan (zonder een vastloper van de Amiga) een Disk Validator gaat draaien op de CF kaart en dan bad blocks / checksum errors vindt.

    Heel vreemd gezien het kaartje daarna nog prima onder Linux als geheel uit te lezen valt dmv dd. Deze 'dump' niet gebruiken uiteraard gezien de checksum error er dan al op staat.

    Btw een handige manier om de Amiga CF kaart te backuppen onder Linux: 'dd if=/dev/sdX | gzip >20160330-Amiga-CF-4GB.gz'

    Restoren gaat met: 'gzip -d <20160330-Amiga-CF-4GB.gz | dd of=/dev/sdX'

    Uiteraard op de X het SCSI device invullen wat Linux aan de kaartlezer toebedeelt, die is net na het aankoppelen van een USB kaartlezer te zien in de kernel log met: dmesg

    Als je Amiga RDSK partitietabel support in de Linux kernel hebt zitten dan kun je ook individueele partities backuppen op deze manier.

    In het geval van deze checksum errors dan zet ik gewoon de backup van die partitie terug en is het opgelost. Dit gezien de bekende Amiga tools zoals DiskSalv en AbiTools deze checksum errors meestal niet verholpen krijgen en al helemaal niet in een redelijke tijd. Deze Linux restore methode kost me een minuut of 2 maximaal

    Comment

    Working...
    X