Announcement

Collapse
No announcement yet.

Constant flikkerende hd led A1200

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

    Constant flikkerende hd led A1200

    Mijn 2e A1200 doet het prima (cf-hd niet corrupt), maar de led van de hd flikkert continue supersnel. Het kleine ledje op het cf-adaptertje ook. Op mijn andere A1200 heb ik dit niet. Iemand een idee?

    #2
    Das gewoon een Amiga met ADHD :D

    Comment


      #3
      Heb je meerdere floppy drives aangesloten? Ik had het zelfde probleem met een gotek. Zodra ik de andere floppy van het systeem haalde was alles ok.

      Comment


        #4
        Kipper2k ide2cf kaartje?
        http://www.kipper2k.com/cfadapters.html

        Comment


          #5
          De _IDE_LED wordt direct vanaf de IDE connector ( intern in de HD ) aangestuurd.

          Je hebt al meerdere "hdd'" 's getest, dus dan zit het niet in de HD..

          Ik vermoed dat het in de PULLUP weerstand (R631) of de transisitor (Q631) die de LED aanstuurd zit..

          Click image for larger version

Name:	wat_led_je.png
Views:	51
Size:	7.3 KB
ID:	4550

          DE Q631 is een 2N3906, en dat is een PNP transistor.
          Dus 5V op pin 1 betekend dat de LED uit is, 0V is LED aan.

          Dus de _IDE_LED lijn wordt constant naar 0V getrokken, grote kans dat de transistor brak is.

          Of er is iets wat in de software loopt te k*tt*n..
          Als je een lege CF card erin doet en dan aanzet gaat ie dan ook knipperen ?


          Comment


            #6
            Het is inderdaad een 'angled cf-adapter' van kipper2k. Ik heb er geen extra floppy drive aan hangen. Ik heb het alleen met cf-kaartjes. Een oude 3,5 inch hd geeft deze issues niet.
            Ik heb nog wat cf-adapterjes liggen van amigakit. Die eens proberen.

            Ik heb geen verstand van weerstandjes en transistors maar ik geloof je direct :)

            Mijn amiga's zijn nog nooit gerecapped en/of voorzien van frisse onderdelen.. Dan weet ik bij wie ik moet zijn :)

            Comment


              #7
              @prs: is er een probleem met die kipper2k adaptor ?

              Comment


                #8
                Ik las laatst iets op zijn site:
                If you leave the jumpers off in KS 3.1 and do not have a bootable CF card connected, the Amiga can take an extra 15 seconds to boot up. If you are running from a CF card and leave the jumpers on then the Activity HDD light will flash continually

                Comment


                  #9
                  ah ok, dan moet het aan die adaptor liggen..

                  Comment


                    #10
                    Hee, dat is interessant. Nooit meegekregen van Kipper2K. Ik zie dat die tekst alleen staat bij de externe adapter en niet bij de interne. Ik heb de interne. Maar het gedrag lijkt wel heel erg wat hij op zijn site beschrijft. Nooit geweten/gezien dat er jumpers op het adaptertje zitten. Maar even checken.

                    Comment


                      #11
                      Ben wel benieuwd of dat wat uit maakt :)

                      Comment


                      • PRS
                        PRS commented
                        Editing a comment
                        Idd. Ben wel benieuwd of dit het probleem was. Kipper2K heeft het wel specifiek over de externe cf adapter, en op zijn foto kan ik geen jumpers vinden.

                      #12
                      Wat ik wel vaker heb gehad en nu toevallig ook dat het HDD ledje gewoon aan blijft staan.Het is niet de Amiga maar de HDD.

                      Comment


                        #13
                        Dat ik dit nooit gezien heb. Er zitten gewoon 2 jumpers op het cf-adapertje. Heb ze er allebei afgehaald en nu geen flikkerende led meer.

                        Comment


                          #14
                          Top!
                          Waren alle problemen maar zo makkelijk op te lossen ;)

                          Comment


                            #15
                            Dit issue heb ik ook met een specifieke CF adapter / CF kaart combo gehad. Op zich is het geen probleem (alles werkt 100%), maar ik vond het wel storend.

                            Een ander merk en type CF kaart lostte bij mij het issue op.

                            Comment

                            Working...
                            X