Announcement

Collapse
No announcement yet.

A1200.net case

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • AMIGA JOHAN
    replied
    Hoe bevalt de ACA1233n-55 en met de 120GB SSD zal het wel snel zijn qua MB/s vanwege de IDE speeder. Krijg zelf niet een Chinon FZ-354 aan de praat op mijn Rev2B moederbord. Zoek de Panasonic JU-257A516P ervoor wat standaard toen erin zat.

    Je ben goed bezig, ziet er mooi uit je A1200.

    Leave a comment:


  • AMIGA JOHAN
    replied
    Originally posted by VosCoBoss View Post
    Ik weet het nog niet zeker... de case heeft er specifieke mounting points voor die ik graag zou gebruiken, maar ik betwijfel of dat gaat passen in combinatie met een floppy drive. En ik vind een HXC iets te duur om aan te schaffen om er vervolgens achter te komen dat het niet goed past. In ieder geval, de voorbereidingen zijn getroffen. Dus als ik me bedenk dan kan het. Het mooie van de transparante case vind ik wel dat er geen uitsparing gemaakt hoeft te worden voor het schermpje, daarmee blijft de case mooi origineel (behalve het stukje PCMCIA uitsparing wat ik heb bijgevijld dan...
    Een uitsparing ervoor maken kan verkeerd aflopen. Het blijft plastiek en je moet het zo mooi mogelijk houden. Vind het nog meevallen van het stukje van de PCMCIA. Gelukkig valt het niet echt op zodra je een PCMCIA kaart erin heb.

    Leave a comment:


  • VosCoBoss
    replied
    Originally posted by Copeland View Post
    Ziet er mooi uit!
    Waar heb je het PATA -> SATA kaartje vandaan? Heb je een typenummer leverancier?

    Sent from my MI 8 using Tapatalk


    https://www.electronixs.nl/a-3636132...-44-pin-haaks/

    Leave a comment:


  • PRS
    replied
    Overigens heb ik ook het standaard display van HxC vervangen door een OLED display. Hiermee was ik de eerste die dat probeerde en Jean-françois Del Nero (ontwikkelaar van HxC) heeft de firmware voor me aangepast zodat het ook werkte (nu in beta te downloaden)...

    Het standaard display is eigenlijk te traag om de tekst mooi te laten scrollen over het scherm...

    Leave a comment:


  • PRS
    replied
    Het zal niet passen zonder modifications. En dan nog graag ik me af of het gaat passen...
    Ik denk dat de HxC ook op een andere plek in de kast geplaatst moet worden. Het scherm zou wel kunnen blijven zitten op de bedoelde plek.

    Ik heb al de voedings pinnen veranderd, en op het scherm de connectoren 90° gedraaid. Dit hoefde niet perse, maar maakt het sluiten van de kast wel een stuk makkelijker.

    Ik heb het ook overwogen, maar zag te veel moeilijkheden.

    Leave a comment:


  • VosCoBoss
    replied
    Originally posted by PRS View Post
    Oh ja, ik zie het nu. Het was mij nog niet opgevallen... Goed bezig!

    Mijn mod is ook al weer een poosje geleden. Ik ben ook al weer verder, waarbij ik een acryl schermpje heb gegoten boven het HxC scherm tegen de stof en ik heb Jens zijn USB oplossing erin gezet.
    Leuk, goed idee met een acryl schermpje ook! Ik had het topic bekeken en ziet er mooi uit allemaal! Als ik een schermpje ga monteren, maak ik helemaal geen uitsparing. Ik hoop dat het leesbaar is door het transparante kunststof heen. Kun jij inschatten of bij het monteren van de HXC en het LCD'tje op de daarvoor bedoelde plek, nog ruimte is voor een floppydrive? Even los van de discussie of een floppydrive nog zin heeft met een hxc...

    De USB oplossing komt misschien ook nog wel, maar eerst een indivision... als Jens de MK3 af heeft en die betaalbaar is...

    Leave a comment:


  • PRS
    replied
    Oh ja, ik zie het nu. Het was mij nog niet opgevallen... Goed bezig!

    Mijn mod is ook al weer een poosje geleden. Ik ben ook al weer verder, waarbij ik een acryl schermpje heb gegoten boven het HxC scherm tegen de stof en ik heb Jens zijn USB oplossing erin gezet.

    Leave a comment:


  • VosCoBoss
    replied
    Originally posted by PRS View Post

    Je kan dat stuk metaal natuurlijk ook gewoon weg halen...Zie ook hier: https://amiga.cafe/forum/main-forum/...l-modificaties
    Zie laatste foto van de post met case foto's, inmiddels is het stuk metaal weg. Ik heb een A500 toetsenbord backplate genomen en daar nog wat metaal uitgehaald. Was minder werk dan een A1200 backplate aan te passen, daarnaast had ik nog een defect A500 toetsenbord liggen dus leek mij handiger dan een goed werkend A1200 bord aan te passen.

    Hartelijk dank voor de link naar de mod, ik heb al veel gezocht naar instructies en foto's, maar nergens gevonden. Natuurlijk niet gezocht op de eerste plek waar ik had moeten kijken

    Leave a comment:


  • PRS
    replied
    Originally posted by VosCoBoss View Post

    Dank je! Het ledje blijft alleen ook bij inactiviteit nog heel ietsje branden... ik wil me nog even verder verdiepen in de theorie achter het aansturen van een LED om te kijken of ik dat ook nog kan fixen. Maar niet super belangrijk.

    Verder ben ik nu bezig met een keyboard achterplaat van een A500 te monteren op een A1200 toetsenbord, zodat er alvast ruimte is voor een eventueel HXC LED schermpje. Voor zover ik kan inschatten, zit het metalen deel van het toetsenbord daarvoor namelijk in de weg, en een A500 heeft daar een grotere uitsparing omdat er normaal gesproken de electronica zit.
    Je kan dat stuk metaal natuurlijk ook gewoon weg halen...Zie ook hier: https://amiga.cafe/forum/main-forum/...l-modificaties

    Leave a comment:


  • Copeland
    replied
    Ziet er mooi uit!
    Waar heb je het PATA -> SATA kaartje vandaan? Heb je een typenummer leverancier?

    Sent from my MI 8 using Tapatalk

    Leave a comment:


  • VosCoBoss
    replied
    En nog de binnenkant...

    Op de laatste foto is de A500 keyboard header zichtbaar welke de rev 2b mogelijk maakt.







    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

    Leave a comment:


  • VosCoBoss
    replied
    Toetsenbord met de gebrite toetsen er in... ook is de aangepaste achterplaat te zien met ruimte voor de eventuele hxc lcd display.

    De oplettende kijker ziet dat er iets niet klopt aan het toetsenbord... laten we het houden op de gevoeligheid van 30 jaar oud plastic...





    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

    Leave a comment:


  • VosCoBoss
    replied
    Originally posted by VosCoBoss View Post

    Dank je! Het ledje blijft alleen ook bij inactiviteit nog heel ietsje branden... ik wil me nog even verder verdiepen in de theorie achter het aansturen van een LED om te kijken of ik dat ook nog kan fixen. Maar niet super belangrijk.
    Een weerstand ertussen gedaan, en het aanblijven bij inactiviteit is bijna helemaal opgelost. Zwaardere weerstanden heb ik zo niet, dus ik laat het hier voorlopig bij.

    Leave a comment:


  • VosCoBoss
    replied
    Originally posted by AMIGA JOHAN View Post

    Zat zelf ook eraan te denken om een HXC LED erin te plaatsen, maar zie het toch ervan af. Kwam teveel obstakels tegen, maar vind het super als jij het kan verwezenlijken.
    Ik weet het nog niet zeker... de case heeft er specifieke mounting points voor die ik graag zou gebruiken, maar ik betwijfel of dat gaat passen in combinatie met een floppy drive. En ik vind een HXC iets te duur om aan te schaffen om er vervolgens achter te komen dat het niet goed past. In ieder geval, de voorbereidingen zijn getroffen. Dus als ik me bedenk dan kan het. Het mooie van de transparante case vind ik wel dat er geen uitsparing gemaakt hoeft te worden voor het schermpje, daarmee blijft de case mooi origineel (behalve het stukje PCMCIA uitsparing wat ik heb bijgevijld dan...

    Leave a comment:


  • AMIGA JOHAN
    replied
    Originally posted by VosCoBoss View Post

    Dank je! Het ledje blijft alleen ook bij inactiviteit nog heel ietsje branden... ik wil me nog even verder verdiepen in de theorie achter het aansturen van een LED om te kijken of ik dat ook nog kan fixen. Maar niet super belangrijk.

    Verder ben ik nu bezig met een keyboard achterplaat van een A500 te monteren op een A1200 toetsenbord, zodat er alvast ruimte is voor een eventueel HXC LED schermpje. Voor zover ik kan inschatten, zit het metalen deel van het toetsenbord daarvoor namelijk in de weg, en een A500 heeft daar een grotere uitsparing omdat er normaal gesproken de electronica zit.
    Zat zelf ook eraan te denken om een HXC LED erin te plaatsen, maar zie het toch ervan af. Kwam teveel obstakels tegen, maar vind het super als jij het kan verwezenlijken.

    Leave a comment:

Working...
X