Announcement

Collapse
No announcement yet.

A1200.net case

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • VosCoBoss
    replied
    Originally posted by AMIGA JOHAN View Post

    Dat heb je mooi gefixed.
    Dank je! Het ledje blijft alleen ook bij inactiviteit nog heel ietsje branden... ik wil me nog even verder verdiepen in de theorie achter het aansturen van een LED om te kijken of ik dat ook nog kan fixen. Maar niet super belangrijk.

    Verder ben ik nu bezig met een keyboard achterplaat van een A500 te monteren op een A1200 toetsenbord, zodat er alvast ruimte is voor een eventueel HXC LED schermpje. Voor zover ik kan inschatten, zit het metalen deel van het toetsenbord daarvoor namelijk in de weg, en een A500 heeft daar een grotere uitsparing omdat er normaal gesproken de electronica zit.

    Leave a comment:


  • AMIGA JOHAN
    replied
    Originally posted by VosCoBoss View Post
    Zo, gezien ik toch thuis ben maar even de soldeerbout aangezet en de activity pin van de SATA-kant met de activity pin van de PATA-kant van de adapter verbonden... activity LED doet het!
    Dat heb je mooi gefixed.

    Leave a comment:


  • AMIGA JOHAN
    replied
    Ziet er mooi uit zo Translucent A1200 case.

    Had zelf geen last gehad van de PCMCIA in mij drie A1200’s cases van A1200.NET. Moest de onderste shield iets naar beneden doen, de linkerkant van de moederbord. Niet vastgeschroefd, maar eerst de PCMCIA kaart erin gedaan en dan vast schroeven.

    De bijgeleverde diskdrive eject button is voor de Chinon FB-354 bedoeld. Wat ik vreemd vind omdat die alleen voor de AMIGA 500/2000 word gebruikt. Aangezien ik een zeldzamer A1200 GHOST case heb van A1200.NET. Zal het wel niet voor mij gemaakt worden wat ik zonde vind. Moet nu een gif groene 3D print eject button ervoor laten maken. Zodra ik een Panasonic JU-257A516P interne diskdrive ervoor heb gevonden voor de Rev2B moederbord.

    Zal geweldig zijn als de batch 2 keycaps ervoor uitkomt. Vind de keycaps van de A1200 CD32 case mooi gedaan.

    Leave a comment:


  • VosCoBoss
    replied
    Zo, gezien ik toch thuis ben maar even de soldeerbout aangezet en de activity pin van de SATA-kant met de activity pin van de PATA-kant van de adapter verbonden... activity LED doet het!

    Leave a comment:


  • VosCoBoss
    started a topic A1200.net case

    A1200.net case

    Een topic over mijn A1200.net case.

    Allereerst voor Megatron, een paar foto's van het PCMCIA slot van mijn Amiga 1200 translucent case.

    Betreffende de PCMCIA uitsparing; ik heb een klein stukje weggevijld links en het moederbord zo ver mogelijk naar voren geplaatst. Nu past er net een PCMCIA kaart in. Blijft krap, en er is rechts veel meer ruimte dan links.

    Wat zit er verder in:
    - Een rev 2b moederbord, recapped
    - Een Intel 120gb SSD
    - Een ACA1233n/55
    - 3.1.4 ROMs

    Wat er nog in komt cq. ideeen:
    - HXC met display (misschien, wil wel ook de interne floppy behouden, gaat dat passen??)
    - Indivision MK3 (zodra die uit is en betaalbaar is)
    - Heimdall LED panel (zodra beschikbaar)

    Waarom een SSD vraag je je misschien af? Nou, dat is voor mijn gemoedsrust: een SSD is bedoeld als harde schijf, een CF-kaartje niet. En ja, 120gb is wel HEEL VEEL. En de activity led doet het nog niet, dat hoop ik binnenkort op te lossen met een aanpassing van de SATA -> PATA adapter.

    Binnenkort een fotootje zodra het gebleekte toetsenbord gemonteerd is!

Working...
X