Announcement

Collapse
No announcement yet.

Amiga 1200 + Amiga OS 3.2.2 - uitbreidingskaart

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

    #16
    Ik werk niet meer met CF kaarten, ik werk met SD kaartjes.
    CF is volgens mij ook een uitstervend ras, want tegenwoordig zie je ze bijna niet meer

    Comment


      #17
      Originally posted by Hailstrom View Post
      Mijn 1221lc had wel issues, maar ik denk dat ik die kaart wellicht zelf mishandelt heb en het niet aan de producten van Jens ligt. Andere hardware van Jens die ik heb, doet het namelijk prima.
      Ik heb een RapidRoad van Jens, maar die zijn niet geschikt voor hot swappen, toch een van de key features van een USB apparaatje… Deze is dus dan ook stuk gegaan, omdat ze blijkbaar niet of onvoldoende gebufferd zijn.
      Maar dat ligt natuurlijk niet aan de producten van Jens, want dat ligt aan de voeding. Alleen als je een voeding bij Jens koopt, zijn al je problemen voorbij.

      Bullshit natuurlijk… Maar Jens is dan ook niet heel erg sterk in aftermarket sales. Garantie is maar erg moeilijk bij hem te krijgen, omdat het ALTIJD aan de gebruiker ligt die zijn apparatuur misbruikt heeft.

      Ik zal niet zo snel meer spullen van Individual computers aanschaffen.

      Comment


        #18
        Originally posted by Buzzfuzz View Post
        Ik werk niet meer met CF kaarten, ik werk met SD kaartjes.
        CF is volgens mij ook een uitstervend ras, want tegenwoordig zie je ze bijna niet meer
        Alleen professionele fotografen werken nog met CF kaarten. Deze zijn dan ook meer geschikt voor meerdere write sessies.
        SD werkt wel, maar is minder betrouwbaar (volgens de geleerden).
        Ik heb gelukkig nog wel een klein voorraadje CF kaarten, maar in een SCSI2SD moet je natuurlijk wel SD gebruiken. Dus ik ontkom er ook niet aan.
        Prijs technisch is SD ook veel gunstiger. Dus een kwestie van een goede backup, dan ben je ook wel veilig.

        Comment


          #19
          Wat Jens zegt over voedingen klopt. Ik heb al een keer een CD32, laser Unit en keyboard naar USB adapter opgeblazen door een aftermarket voeding. Het beste is de oude voeding te gebruiken en te recappern. Of de Icomp voeding. Helaas nog niet voor de CD32.

          Ik heb zelf weinig problemen met defecte hardware van Icomp terug te sturen om te laten repareren.

          Nog een grappig detail Jens kent me van de Amiga Party in Amsterdam.

          De TF1230 is weliswaar een eenvoudige kaart, maar de Cache in Chipmem functionaliteit zat eerder op deze kaart.

          Deze Cache in Chipmem functionaliteit werd na veel aandringen door ACA1234 eigenaren pas toegevoegd.

          Dit probleem speelt ook bij de ACA1232, 1233, 1233n. De ACA 1230 heeft nooit problemen gehad. de ACA 1231 heb ik nooit gehad en kan daar niets van zeggen.
          Last edited by amiga1260; 31-12-2023, 08:21.

          Comment


            #20
            Originally posted by amiga1260 View Post
            Wat Jens zegt over voedingen klopt. Ik heb al een keer een CD32, laser Unit en keyboard naar USB adapter opgeblazen door een aftermarket voeding. Het beste is de oude voeding te gebruiken en te recappern. Of de Icomp voeding. Helaas nog niet voor de CD32.
            Gewoon kwaliteit gebruiken met een ATX adapter, goedkope voedingen is net Russisch roulette spelen met je Amiga
            Corsair is waar ik voor ga, heel betrouwbaar en gaan zeker een decennia mee.

            Comment


              #21
              Over Corsair voedingen gesproken: Ik heb drie voeding gehad en ze gaven op een gegeven moment een knal, flits en vaak sloeg de stoppen door.

              Ik ben nu overstapt naar een Seasonic.

              Comment


                #22
                Originally posted by amiga1260 View Post
                Over Corsair voedingen gesproken: Ik heb drie voeding gehad en ze gaven op een gegeven moment een knal, flits en vaak sloeg de stoppen door.

                Ik ben nu overstapt naar een Seasonic.
                Vreemd, ik heb een HX1050 gehad en die heeft het 12 jaar goed gedaan, is nog steeds okay, alleen de 5v rail is net te onstabiel voor de pc.
                Heb nu een HX1200 en ook hier geen probleem.
                Die 3 keer knal en flits had ik met Coolermaster, dat is echt zooi!

                Voltage uit het net is misschien hoog, dat zou je ook eens kunnen checken

                Comment


                  #23
                  Corsair heeft verschillende series. De HX serie is uitstekend. Goedkopere series zijn niet altijd even goed. Voor alle merken geldt; over het algemeen krijg je waar je voor betaalt. Bij het kopen van welk merk en type voeding dan ook, altijd vooraf reviews lezen.
                  Birdseed solderen is diamond painting voor gevorderden...

                  Comment


                    #24
                    Nou, de amiga is gerecapped door Cas Repair. Hij heeft mij zeer deskundig geholpen, een echte vakman met liefde voor zijn vak. Mijn Amiga kan als het goed is weer een paar decennia mee . het moederbord was, afgezien van de condensators, nog in een goede staat :-)

                    OS3.2. erop en het is allemaal weer helemaal toppie.

                    Ik heb net de ACA1234 besteld , ik hoop dat hij er voor het weekend is. Dat wordt weer lekker rommelen met het nieuwe speelgoed.

                    Heeft er iemand met deze kaart problemen ondervonden met de PCMCIA adapter? ik had op het forum van individual computers gelezen dat het kan zijn dat de PCMCIA adapter niet wordt herkent en dat je dan de oude bestanden van compactflash.device moet verwijderen. Weet er iemand welke files er nog meer verwijderd moeten worden? (en ja ik maak er in een apart mapje een copy van)

                    Comment


                      #25
                      Kijk weer helemaal vers en klaar voor vele uren plezier!
                      [SIZE=11px]A500 PiStorm+Pi 3/A600 Vampire 2/A1200T PiStorm32+Pi 4b @2.2Ghz[/SIZE]

                      Comment


                      • Rick
                        Rick commented
                        Editing a comment
                        haha ja idd, dat gaat helemaal goed komen

                      #26
                      Gefeliciteerd met de aanwinst! Die driver is volgens mij voor PCMCIA -> CF verloopkaartjes. Die gebruik ik al nieteens meer. Alles via netwerk verplaatsen :)
                      Ik dacht juist dat de Individual kaarten gewoon moesten werken met PCMCIA-adatpers, zonder timing fixes. Ik had al mijn Amiga's en voedingen ook laten recappen door Jochem. Goede communicatie en het issue op mijn 2B bord wist hij uiteindelijk ook te fixen (GAL en CIA uiteindelijk vervangen). Prima prijzen ook volgens mij. Hij is niet zo van de timing fixes, dus ik heb ze ook niet laten doen.

                      Wacht dus die ACA1234 gewoon even af :)
                      De software die geadviseerd wordt om te installeren om CF via PCMCIA te gebruiken is cfd.lha en eventueel fat95. Je zou de laatste versies van Aminet.net kunnen plukken mocht je issues ondervinden.
                      [SIZE=10px][COLOR=#999999][A1200 TF1230, Indivision AGA mk3, Lyra3][A1200 1221lc][A600][CD32+TF330][Mac Mini G4 MorphOs][Allerhande Pi's NESPi4(Amikit), Gpi1+2(recalbox/retropie), Pi400(Pimiga)] en [Steamdeck] met een Dell P2210T[/COLOR][/SIZE]

                      Comment


                      • Rick
                        Rick commented
                        Editing a comment
                        Dankjewel!
                        Hmm ja een netwerk dat wordt mijn volgende projectje waarschijnlijk haha. Lijkt mij idd nog handiger dan al dat gedoe met die cf kaarten. Daar ga ik mij eens in verdiepen.

                        Ja joh Jochem is een topper hoor. Hij heeft naast de recap ook bij mijn voeding een heel nieuw binnenwerk geplaatst. Die kan ook weer decennia mee :-)
                        Jochem is erg doorgrondig en de prijzen vallen enorm mee. Hij is eigenlijk een beetje te goedkoop voor de kwaliteit die hij levert.

                        Wat betreft de PCMCIA. De ACA 1234 heeft eigen drivers voor de PCMCIA . Het werd geadviseerd om de huidige Software/drivers voor de compactflash.device te verwijderen zodat er geen conflict ontstaat.

                        Maar ik vroeg mij af welke bestanden dit zijn. Uiteraard compactflash.device en CF0:. Maar het lijkt mij stug dat FAt95 dan verwijderd zou moeten worden?

                      #27
                      Yess, hij is binnen. Dat wordt een leuk avondje en kom ik hopelijk niet veel gekkigheid tegen
                      Attached Files

                      Comment

                      Working...
                      X