Announcement

Collapse
No announcement yet.

Mijn amiga 500 geeft een wit beeld maar wel geluid

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • robert52
    replied
    Thx mannen, bedankt voor jullie hulp. Kom vast nog wel weer met wat vragen

    Leave a comment:


  • PRS
    replied
    Originally posted by robert52 View Post
    Hi allemaal, vandaag 7 november (na 7 weken te hebben gewacht op de Gotek kabel) is mijn A500 eindelijk compleet zoals ik hem wilde hebben. Hij is volledig nagekeken en hersteld (bedankt nogmaals Jochem). Aldo bedankt voor de FB-354. Van binnen en van buiten schoongemaakt en klaar om gebruikt te worden :-).
    Graag gedaan Robert! Ik hoop dat je nog veel plezier van je Amiga mag beleven!

    Het is een mooie set-up!

    Leave a comment:


  • AMIGA JOHAN
    replied
    Ziet er mooi uit, je A500. Vooral de case van de ACA500Plus V2 ziet er geweldig uit. Moet nog, die van mij bestellen voor mij ACA500Plus V2. Gebruik nog steeds de A1K case van de oude ACA500Plus V1.

    Leave a comment:


  • robert52
    replied
    Hi allemaal, vandaag 7 november (na 7 weken te hebben gewacht op de Gotek kabel) is mijn A500 eindelijk compleet zoals ik hem wilde hebben. Hij is volledig nagekeken en hersteld (bedankt nogmaals Jochem). Aldo bedankt voor de FB-354. Van binnen en van buiten schoongemaakt en klaar om gebruikt te worden :-).


    Click image for larger version

Name:	20201107_140934_001.jpg
Views:	289
Size:	30.5 KB
ID:	26044 Click image for larger version

Name:	20201107_140732_001.jpg
Views:	282
Size:	43.0 KB
ID:	26045 Click image for larger version

Name:	20201107_140657_001.jpg
Views:	287
Size:	33.8 KB
ID:	26046 Click image for larger version

Name:	20201107_140715_001.jpg
Views:	301
Size:	39.8 KB
ID:	26047

    Click image for larger version

Name:	20201107_140616_001.jpg
Views:	124
Size:	46.0 KB
ID:	26039





    Attached Files

    Leave a comment:


  • PRS
    commented on 's reply
    Ik deel jou mening in deze.

  • PRS
    commented on 's reply
    Er bestaat zelfs een Rev.4, naast de net zo zeldzame Rev.7. Helaas heb ik beide nog nooit gezien. Op het EAB staan wel wat foto’s van mensen die het bord hebben.

  • AMIGA JOHAN
    commented on 's reply
    Ieder heeft zijn eigen ervaringen wat goed is en wat minder goed. Maar zinloos is het zeker niet.

  • AMIGA JOHAN
    commented on 's reply
    Had zelf veel gezeik gehad met de Rev8A om uitbreidingen te doen zoals de Wicher 500i. Vind bijelkaar de Rev8A te onstabiel tegenover de al goede Rev6A. Als ik moet kiezen tussen al de A500 Revision moederborden is de Rev6A de beste. En je kan makkelijk een Rev6A vinden, dan een Rev8A waarvan weinig zijn gemaakt i.v.m. de A500+ Rev8A met al de batterij lekkages. De grootste A500 ramp is de Rev3 en de Rev5 moet je veel aanpassingen doen. Heb alle A500 Revision moederborden gehad en zeer lang ermee doorgegaan. Alleen de Rev7 heb ik nog nooit tegengekomen als het überhaupt bestaat.

  • AMIGA JOHAN
    replied
    De ACE2 blijft een mooi kunstwerkje als je erin verdiept en de beste combinatie ervan kan vinden. Ga zeker de 2de variant van de ACE2 kopen voor mij reserve Rev6A moederbord. Heb zelf verleden jaar voor een mooie werkende Rev6A moederbord 25 euro voor betaald op MP. Vond zelf de Rev8A niet zo geweldig tegenover de Rev6A, die gemaakt is als een Tank. Zoals de meeste hier weten had ik verleden jaar een Rev8A moederbord verkocht met de Wicher erop. Had het geld hard nodig voor de ACA1233n-55. De Rev8A heeft altijd een Fat Agnus 8375 en sommige nog een Super Denise voor de rest is het identiek met de Rev6A.

    Leave a comment:


  • AMIGA JOHAN
    replied
    Met de ACE2 via de ACA500Plus kan ik mij BenQ BL702A monitor voor de gek houden qua Hz.

    Leave a comment:


  • AMIGA JOHAN
    replied
    Originally posted by VosCoBoss View Post
    Ik vind zelf de rev 8a mooier/beter. Een ace2 is schandalig duur. Ik heb eens voor de ervaring een megachip op een rev 6a gesoldeerd, kostte iets van 80 euro toen via amibay inclusief een 2mb agnus. En dan nog het werk om de socket te desolderen en de megachip erop solderen (dit was er een die direct op het moederbord ging zodat er nog een tf530 overheen kon)

    Een hoop werk en geld, dan liever een rev 8a. Zie zelf geen meerwaarde in een rev 6a, behalve dat de 8a wat zeldzamer is... helemaal zonder batterijschade. Dan is ooit een rev 6a met megachip oid misschien de enige optie... maar dan kun je ook gaan voor iets als een amiga 500++

    Maar goed ieder zijn voorkeuren en die respecteer ik, wel benieuwd waar die op gebaseerd zijn.
    De rode Rev8B 2016 van A1K is een beeldschone A500+ moederbord. Die zoek ik nog steeds als verzamelobject en de Rev6A kan je nog makkelijk vinden. De ACE2 kan ook voordelen hebben voor de Indivision ECS V1/V2 vanwege NTSC naar PAL. Zonder de ACE2 kan ik niet naar Interlaced gaan enkel High Res.

    Leave a comment:


  • VosCoBoss
    replied
    Ik vind zelf de rev 8a mooier/beter. Een ace2 is schandalig duur. Ik heb eens voor de ervaring een megachip op een rev 6a gesoldeerd, kostte iets van 80 euro toen via amibay inclusief een 2mb agnus. En dan nog het werk om de socket te desolderen en de megachip erop solderen (dit was er een die direct op het moederbord ging zodat er nog een tf530 overheen kon)

    Een hoop werk en geld, dan liever een rev 8a. Zie zelf geen meerwaarde in een rev 6a, behalve dat de 8a wat zeldzamer is... helemaal zonder batterijschade. Dan is ooit een rev 6a met megachip oid misschien de enige optie... maar dan kun je ook gaan voor iets als een amiga 500++

    Maar goed ieder zijn voorkeuren en die respecteer ik, wel benieuwd waar die op gebaseerd zijn.

    Leave a comment:


  • AMIGA JOHAN
    replied
    Originally posted by PRS View Post
    Dat maakt de ACE2 alleen maar meer zinloos!

    Je koopt dan 2MB Chip geheugen om 512kB chip aan te vullen, die je voor € 10,- op het bord kan solderen.
    Click image for larger version

Name:	5A4902B1-9B1F-430B-A0A7-2C0A41DF8FF0.jpeg
Views:	302
Size:	232.1 KB
ID:	25674

    Leave a comment:


  • PRS
    commented on 's reply
    Die ACE2 is dan ook voornamelijk bedoeld voor computers waar niet gemakkelijk of het zelfs onmogelijk is om 2MB chip te krijgen.

    Ik heb er ook een, maar die zit in mijn CDTV.

    Maar wat vindt je dan beter aan een Rev.6a in vergelijking met een Rev.8a Amiga 500 (even de Plus buiten beschouwing gelaten)?
    Last edited by PRS; 26-09-2020, 10:55.

  • AMIGA JOHAN
    replied
    Originally posted by VosCoBoss View Post
    Mooie kabel. En mooi moederbord! Ik heb al drie van dergelijke borden mogen ombouwen naar 1mb chipram. Leuk om te doen. En het geeft je het beste Amiga bord wat er is; 2mb chip (met uitbreiding) en geen batterijschade. Ik geloof alleen wel dat het logic ic’tje wat je nog nodig hebt wat lastig te krijgen is, maar kan ook zijn dat ik niet goed heb gezocht 🙂

    Veel plezier met je Amiga!
    Dat probleem had ik regelmatig naar extra geheugen chips zoeken voor de Rev8A moederborden. Had maar defecte A500’s gekocht en daarvan de geheugen chips eraf gehaald. Hoe meer defecte AMIGA’s je kan bemachtigen hoe meer kan je andere AMIGA’s ermee helpen. Ben ermee gestopt en vind de Rev6A moederborden het beste en een ACE2 is nu zeer gewild.

    Leave a comment:

Working...
X