Announcement

Collapse
No announcement yet.

Mijn amiga 500 geeft een wit beeld maar wel geluid

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • VosCoBoss
    replied
    Mooie kabel. En mooi moederbord! Ik heb al drie van dergelijke borden mogen ombouwen naar 1mb chipram. Leuk om te doen. En het geeft je het beste Amiga bord wat er is; 2mb chip (met uitbreiding) en geen batterijschade. Ik geloof alleen wel dat het logic ic’tje wat je nog nodig hebt wat lastig te krijgen is, maar kan ook zijn dat ik niet goed heb gezocht 🙂

    Veel plezier met je Amiga!

    Leave a comment:


  • PRS
    replied
    Dat maakt de ACE2 alleen maar meer zinloos!

    Je koopt dan 2MB Chip geheugen om 512kB chip aan te vullen, die je voor € 10,- op het bord kan solderen.

    Leave a comment:


  • AMIGA JOHAN
    replied
    Een 1MB uitbreidingskaart heeft geen enkele zin zodra je een ACA500Plus heb. De ACA500Plus schakelt het automatisch uit.

    Leave a comment:


  • AMIGA JOHAN
    commented on 's reply
    Je heb al 1MB CHIP RAM als je de ACA500Plus erop aansluit. De ACE2 werkt ook perfect met de Indivision ECS V2. Als geheel is de ACA500Plus, ACE2 en de Indivision ECS V2 de perfecte combinatie. Je doet een ACA1233n-55 IDE Speeder met een RTC erop en je heb een beest van een A500. Kost wat, maar je heb jaren lang veel plezier ermee.

  • PRS
    commented on 's reply
    Dat is een slecht advies.

    De ACE2 kost niet alleen veel (> 150,-), maar is juist op een Rev 8 bord volledig overbodig.

    Je kan een rev8 bord voorzien van additionele Chipram op het bord zelf. Als je daarnaast een 1MB uitbreidingskaart in zijn uitbreidingsslot steekt heb je 2MB Chip. Het enige wat je daarvoor extra hoef te doen is het veranderen van een aantal jumpers settings op het bord.

    Kosten:
    ~ € 30,- voor de 1 MB geheugenuitbreiding
    ~ € 10,- voor de extra geheugen chips voor op het bord zelf
    Wat soldeer skills, of uitbesteden aan de vele capabele mensen op dit forum.

  • AMIGA JOHAN
    commented on 's reply
    Had ergens gelezen op Jens zijn forum, dat er een 2de variant uitkomt van de ACE2. Hopelijk nog dit jaar en kan je Rev8A moederbord van 2MB CHIP RAM voorzien. De ACA500Plus blijft geweldig en is de beste koop, die je voor je A500 kan doen. Je krijgt veel meer opties om het uit te breiden.

  • robert52
    commented on 's reply
    Ah ok duidelijk. Nou ja, in ieder geval ga ik er een mooie Amiga van maken😁

  • PRS
    replied
    Nee, dit is standaard door Commodore zo geleverd. Hij heeft veel van de A500+ componenten, maar niet alle. Zoals 512kB, de clock schakeling, de batterij e.d.

    de laatste A500 zijn gewoon met een A500+ board geleverd.

    mbt de ACA500+, ik ken niet alle features. Maar er zijn er genoeg op dit forum die je dat haarfijn kunnen vertellen.

    Leave a comment:


  • robert52
    commented on 's reply
    Ik was ook wel verrast toen ik hem open had. Ik ben toch wel zeker van plan om de ACA500plus aan te schaffen. Dan is die uitbreiding niet nodig toch? Ben toch stiekem wel benieuwd hoe de case en het bord elkaar gevonden hebben. Was de originele A500 ten ziele gegaan en is het plus bord er ingezet. Of was het bord alleen en is de case zijn nieuwe huisje geworden. Ik denk dat we daar nooit achter zullen komen. Blij ben ik er wel mee.

  • PRS
    replied
    Dat is een goede catch!

    Die rev 8a borden zijn zowel in de A500+ als in de A500 gebruikt. Hiermee kan je relatief simpel een A500+ maken, terwijl de echte A500+ vaak met batterij lekkage te kampen hebben, zoals op je geheugen uitbreiding.

    Op het eerste gezicht is het nog niet heel erg op je geheugen uitbreiding, maar meteen even wel die batterij eraf halen! Eventuele lekkage neutraliseren met citroenzuur en daarna goed afspoelen met water en/of Isopropyl alcohol. Daarna laten drogen, en kan je weer verder.

    Eventueel kan je er later nog een knoopcel batterij op solderen om je RTC (Real Time Clock) weer operationeel te krijgen.

    Leave a comment:


  • AMIGA JOHAN
    commented on 's reply
    Mooi, zo Fat Agnus 8375. Moet het zelf doen met een dure ACE2 op een Rev6A moederbord.

  • robert52
    replied
    Op het bord zie ik geen batterij nee, maar op de geheugen uitbreiding wel, deze is wel bezig aan het lekken denk ik.

    Click image for larger version

Name:	20200925_161401_001.jpg
Views:	161
Size:	79.1 KB
ID:	25639

    Click image for larger version

Name:	20200925_162536_001.jpg
Views:	160
Size:	42.6 KB
ID:	25640
    Attached Files

    Leave a comment:


  • LuzUo
    replied
    Nou das niet verkeerd! Dus zonder accu naar ik aanneem (RTC zit er in ieder geval niet op)? Das misschien wel het meest gewilde A500 bord wat er is

    Leave a comment:


  • robert52
    replied
    Dacht dat ik een A500 had gekocht, blijkt het een A500+ rev. 8a te zijn.

    Click image for larger version  Name:	20200925_144548_001.jpg Views:	0 Size:	87.3 KB ID:	25630 Click image for larger version  Name:	20200925_144403_001.jpg Views:	0 Size:	62.5 KB ID:	25631

    Click image for larger version

Name:	20200925_145813_001.jpg
Views:	369
Size:	61.6 KB
ID:	25633
    Attached Files
    Last edited by robert52; 25-09-2020, 16:04.

    Leave a comment:


  • robert52
    commented on 's reply
    Kabels komen uit Tsjechië en de behuizing uit Italië.
Working...
X