Announcement

Collapse
No announcement yet.

Mijn amiga 500 geeft een wit beeld maar wel geluid

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • AMIGA JOHAN
    replied
    Originally posted by robert52 View Post
    Ja heel blij, was bang dat ik een kat in de zak had gekocht. In de jaren 90 heb ik twee A500 gehad. De 1e ging ten ziele en de 2e heb ik verkocht voor de aanschaf van een pc. Nu had ik daar achteraf wel spijt van maar toen was dat niet anders. Het Commodore tijdperk hield een beetje op toen, maar ik ben blij dat het weer helemaal terug is (zal wel nooit echt weg zijn geweest). Ik laat deze eerst opknappen door een recap en de floppydrive vervangen voor een nieuwe (die hoort er gewoon in). Langzaamaan kijken voor een Gotek Floppy Emulator en me er in verdiepen hoe dit werkt. Kijken voor twee Arcade joysticks, en wie weet wat er verder nog op het pad komt.
    De ACA500Plus is een must voor een A500 kan niet meer zonder. Zou ook zoeken naar een externe diskdrive kan je makkelijk op je A500 plaatsen. Zie mij eerdere foto van mij A500. Heb zelf een zwarte CDTV CD-1411 diskdrive.

    Leave a comment:


  • robert52
    replied
    Ja heel blij, was bang dat ik een kat in de zak had gekocht. In de jaren 90 heb ik twee A500 gehad. De 1e ging ten ziele en de 2e heb ik verkocht voor de aanschaf van een pc. Nu had ik daar achteraf wel spijt van maar toen was dat niet anders. Het Commodore tijdperk hield een beetje op toen, maar ik ben blij dat het weer helemaal terug is (zal wel nooit echt weg zijn geweest). Ik laat deze eerst opknappen door een recap en de floppydrive vervangen voor een nieuwe (die hoort er gewoon in). Langzaamaan kijken voor een Gotek Floppy Emulator en me er in verdiepen hoe dit werkt. Kijken voor twee Arcade joysticks, en wie weet wat er verder nog op het pad komt.

    Leave a comment:


  • AMIGA JOHAN
    replied
    Originally posted by robert52 View Post
    Ja hij doet het gelukkig, nu maar een goede scart bestellen en misschien sparen voor een Indivision.

    Mooi, dat je A500 nog in leven is. Veel plezier ermee en de Indivision ECS V2 is een grote aanwinst voor je A500. Ben benieuwd hoever je A500 wilt uitbreiden. Ben zelf begonnen met de A500 en te lang ermee doorgegaan qua projecten. Was een leuke tijd geweest en heb er veel van geleerd. Hou nu mij A500 zoals het is en hopelijk komt de zwarte A500 case met de zwarte keycaps van A1200NET. Nu ben ik sinds verleden jaar volop bezig met mij A1200 projecten.
    Last edited by AMIGA JOHAN; 10-09-2020, 11:27.

    Leave a comment:


  • robert52
    replied
    Ja hij doet het gelukkig, nu maar een goede scart bestellen en misschien sparen voor een Indivision.

    Leave a comment:


  • PRS
    replied
    Dit bedoel ik:
    Click image for larger version

Name:	FFF70D41-182A-480A-8116-947DAE5C4179.jpeg
Views:	222
Size:	92.2 KB
ID:	25446

    Dan krijg je een zwart/wit scherm:
    Click image for larger version

Name:	00B47AD1-60F8-460E-B8D6-47103BA11AC4.jpeg
Views:	213
Size:	72.8 KB
ID:	25447

    Leave a comment:


  • robert52
    replied
    Ik heb nog geen modulator dus kan het niet testen, alleen die brakke scart kabel. Trouwens die Sordan kabel is niet meer te krijgen
    Ga kijken of ik nog ergens een scart zie en dan maar bestellen.

    Leave a comment:


  • PRS
    replied
    Via de modulator krijgt iedere TV met een klassieke tuner beeld. Je moet dan natuurlijk wel het kanaal, of de frequentie opzoeken waar de modulator zijn beeld over verstuurd...

    Leave a comment:


  • PRS
    replied
    Die kabel Sordan ziet er goed uit!

    Heb je al geprobeerd om via die z/w uitgang te kijken of je beeld krijgt?

    Leave a comment:


  • robert52
    replied
    Nog op de valreep, wat vinden jullie van deze kabel! https://sordan.ie/product/505/gold-p...-600-1200-etc/

    Leave a comment:


  • robert52
    replied
    Ik heb besloten om eerst maar te gaan voor de Scart kabel. Verder laat ik hem over een paar weken recappen omdat ie al best oud is. Misschien is de video connector ook stuk.
    Bedankt voor al jullie advies en hulp.

    Leave a comment:


  • robert52
    replied
    Hi PRS, die is me nog ff te duur, probeer eerst wel de modulator.
    Klein vraagje nog, krijgt elke tv (in mijn geval de Samsung LE32A330 LCD) met de modulator beeld?

    Leave a comment:


  • PRS
    replied
    Overigens kan je ook kiezen voor een OSSC (externe scan doubler), waarna je je Amiga aan elke willekeurige monitor kan koppelen. En inderdaad die interne scan doublers die Amiga Johan benoemd, de Indivision ECS.

    Leave a comment:


  • robert52
    replied
    Top Thx.

    Leave a comment:


  • PRS
    replied
    De A520 is de één na slechtste optie om je Amiga op een TV/monitor aan te sluiten. Aan de linker kant zit een video uitgang die alleen z/w beeld geeft, wat de slechtste optie is.

    Maar...
    Als je de mogelijkheid hebt om deze z/w aansluiting aan je TV/monitor te koppelen (gele tulp plug), dan kan je in ieder geval controleren of je Amiga beeld geeft.

    Die Scart kabel die je hebt ziet er niet professioneel uit en mist wat weerstanden. Maar, als de pinnen goed zijn aangesloten, zou je beeld moeten hebben. Of alles goed is aangesloten kan ik alleen niet vanaf hier beoordelen.
    De RGB naar VGA connector doet in principe ook niet veel en vereist een monitor die een signaal van15kHz aan kan. Dat zijn er niet veel, maar een BenQ BL702a is er één die nog nieuw te koop is.
    Als je hem op je TV wilt aansluiten dan is een RGB naar Scart kabel, zoals aangegeven in je eBay link het verstandigst.

    Hier is overigens een lijst met compatibele monitoren:
    http://www.amibay.com/showthread.php...atible+monitor
    Last edited by PRS; 09-09-2020, 12:13.

    Leave a comment:


  • AMIGA JOHAN
    replied
    Originally posted by robert52 View Post
    Hi Amiga John, bedankt voor je antwoord.
    De VGA monitor is een Acer LA2623W https://tweakers.net/pricewatch/151205/acer-al2623w-zilver/specificaties/
    en ik heb nog verder een Samsung https://tweakers.net/pricewatch/214153/samsung-le32a330-zwart/specificaties/

    Is het dan toch misschien handiger om te kijken voor een A520? voor de Samsung? (had ik heeeel vroeger ook maar met een beeldbuis tv )
    Bedankt voor je hulp
    Ja, zal eerst kijken naar een AMIGA 520. Gebruikte het op mij moderne 49 inch Panasonic 4K LED LCD van 2018 via Composiet.

    Leave a comment:

Working...
X