Announcement

Collapse
No announcement yet.

Vampire V500+ is vanaf nu te bestellen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

    #31
    leof

    Heb je probleem met netsurf gevonden, je hebt 24 bit kleuren diepte ingesteld, dat vind netsurf niet zo leuk, zet je kleuren diepte terug naar 16 bit en dat probleem is opgelost.
    Epsilon had namelijk precies hetzelfde als jij.
    Brengt me bij het volgende punt, dat verklaart ook waarom je nog steeds last hebt van een 'zwart wordend scherm' oftwel signaal verlies.
    Die FPGA werkt zich dan helemaal suf qua bandbreedte.
    Zet je resolutie terug naar 16 bit en 55hz refresh en dat problem is ook helemaal of zo goed als helemaal opgelost.
    [SIZE=11px]A500 PiStorm+Pi 3/A600 Vampire 2/A1200T PiStorm32+Pi 4b @2.2Ghz[/SIZE]

    Comment


      #32
      Alles opnieuw geïnstalleerd en nu is alles OK op één uitzondering na en dat is die Workbench-rand die buiten de monitor valt.

      Comment


        #33
        Welke resolutie gebruik je ?
        [SIZE=11px]A500 PiStorm+Pi 3/A600 Vampire 2/A1200T PiStorm32+Pi 4b @2.2Ghz[/SIZE]

        Comment


          #34
          Ik moet even het antwoord schuldig blijven: mijn installatie is ingestort. Hij boot wel maar er is geen beeld. Geen HDMI en ook niet op de Amiga resoluties. Wel bij starten vanaf een floppy of zonder ss.
          Ik vermoed dat de CF-harddisk deels de geest heeft gegeven.

          Comment


            #35
            Hmm das balen, Amiga werkt verder wel als je de CF er uit haalt ? kortom je ziet het vampire bootlogo aan de HDMI kant en een KS 3.1 scherm ?
            [SIZE=11px]A500 PiStorm+Pi 3/A600 Vampire 2/A1200T PiStorm32+Pi 4b @2.2Ghz[/SIZE]

            Comment


              #36
              Ja, het bootlogo zag ik wel. Maar daarna niets. Raar.

              Ben nu weer up and running... Na een nieuwe installatie... Begin ervaring te krijgen. Is in een klein uurtje compleet gepiept.
              OK, screenmode is 960x540, 16 bit, 49Hz, 27,09KHz. Netsurf draait goed.
              Zoals gezegd Workbench-rand valt buiten de monitor. Enig idee?

              Comment


                #37
                ja neem een andere resolutie, probeer eens 640x480, 102x768 of 1280x720 (720P)
                Werkt dat niet dan zit er een instelling in je monitor niet goed.
                [SIZE=11px]A500 PiStorm+Pi 3/A600 Vampire 2/A1200T PiStorm32+Pi 4b @2.2Ghz[/SIZE]

                Comment


                  #38
                  Andere resoluties laten wel de hele Workbench zien, maar dan is alles blurry. 960x540 geeft de beste beeldkwaliteit.
                  In de monitor-instellingen kun je alleen de verhouding wijzigen: 16:9, 4:3 en 5:4.

                  Edit: Zelfde probleem als gisteren: geen displays at all.
                  Last edited by leof; 15-12-2016, 14:22.

                  Comment


                    #39
                    Hmm Apart bij mij is alles haarscherp op zowel mijn tv als mijn monitor. ben je zaterdag met Amiga in Maarssen ?
                    [SIZE=11px]A500 PiStorm+Pi 3/A600 Vampire 2/A1200T PiStorm32+Pi 4b @2.2Ghz[/SIZE]

                    Comment


                      #40
                      Nee ik ben niet in Maarssen. Ik heb nu hetzelfde probleem weer als gisteren: geen beeld. Ik heb de CF-harddisk gecontroleerd met PFSDoctor: geen fouten.
                      De A600 boot normaal, alleen zie je niks! Om gek van te worden.

                      Edit: Fout gevonden. Zat in de user-startup. Een bepaalde programmastart hield een scherm open.
                      Last edited by leof; 15-12-2016, 16:19.

                      Comment


                        #41
                        Foutcode 10 dus met geen beeld
                        Nu alleen nog de wazig ogen beeld oplossen op gangbare resoluties.
                        Heb je een optie om een andere monitor te proberen of op een TV met HDMI aan te sluiten ?
                        Denk namelijk dat het niet in de Vampire zit.
                        [SIZE=11px]A500 PiStorm+Pi 3/A600 Vampire 2/A1200T PiStorm32+Pi 4b @2.2Ghz[/SIZE]

                        Comment


                          #42
                          Ik denk ook niet dat het in de Vampire zit. De Dell kan hier op een of andere manier niet mee overweg. Ik kijk of ik hem op mijn TV wel goed krijg. Al is dat geen permanente oplossing.
                          Ik heb ook de sdcard aan de praat gekregen. Lukte pas na downloaden van een alternatief sagasd.device.

                          Comment


                            #43
                            SD card driver is erg buggy en erg traag nog, is echt nog in alfa stadium.
                            Heb zelf niet eens de moeite genomen om die aan de praat te krijgen.
                            Wel apart van je monitor, weet dat sommige op het Apollo irc kanaal een bepaald model 24 inch dell ultrasharp gebruiken juist omdat deze extreem lage refresh rates pikken.
                            Last edited by MrZ; 15-12-2016, 21:25.
                            [SIZE=11px]A500 PiStorm+Pi 3/A600 Vampire 2/A1200T PiStorm32+Pi 4b @2.2Ghz[/SIZE]

                            Comment


                              #44
                              Ik gebruik de A600 via een adapter op de VGA-ingang van de monitor. Misschien is dat het probleem. Heb nu een HDMI-DVI kabel besteld. Kijken of het dan beter gaat.

                              Comment


                                #45
                                Dat zou goed je probleem met het wazige scherm kunnen zijn.
                                Heb zelf ook een HDMI naar DVI adapter voor mijn 22 inch ASUS monitor en dat werkt bij mij prima.
                                [SIZE=11px]A500 PiStorm+Pi 3/A600 Vampire 2/A1200T PiStorm32+Pi 4b @2.2Ghz[/SIZE]

                                Comment

                                Working...
                                X