Announcement

Collapse
No announcement yet.

Vampire V500+ is vanaf nu te bestellen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

    #16
    Netsurf ook uitgeprobeerd maar krijg hem niet aan de praat.
    Blijkbaar heb je Gold core 2 nodig.

    Comment


      #17
      Nee hoor ik heb hem prima draaien op Silver Core 9.
      Let even op bij de tooltypes van de netsurf.exe dat het vinkje bij execute aan staat, bij start from: workbench selecteren uit het dropdown menu
      En check even dat de stack size hoog genoeg staat, ik heb die op 131072 staan.
      Er is inmiddels alweer een nieuwere build die nog een tikkie sneller is.

      The proof:

      Last edited by MrZ; 11-12-2016, 14:00. Reason: het bewijs toegevoegd :)
      [SIZE=11px]A500 PiStorm+Pi 3/A600 Vampire 2/A1200T PiStorm32+Pi 4b @2.2Ghz[/SIZE]

      Comment


        #18
        Staat bij mij ook allemaal goed. De foutmelding is "Assertion of condition blabla".
        Welke versie heb jij precies gedownload?

        Comment


          #19
          Deze:
          http://ami-soft.blogspot.nl/2016/07/
          En dan later de Binary update van 4 december er overheen gegooid (of de oude exe hernoemen)

          Hele pakket:
          http://netsurf.baderman.net/netsurf-m68k.lha

          Binary update 4 december:
          http://netsurf.baderman.net/NetSurf-nofpu.4Dec
          Last edited by MrZ; 11-12-2016, 16:10.
          [SIZE=11px]A500 PiStorm+Pi 3/A600 Vampire 2/A1200T PiStorm32+Pi 4b @2.2Ghz[/SIZE]

          Comment


            #20
            Dat is precies wat ik ook gebruikt heb.

            Comment


              #21
              Draait die netsurf ook OK op een 060 of is die vampire echt nodig?

              Comment


                #22
                Originally posted by spud View Post
                Draait die netsurf ook OK op een 060 of is die vampire echt nodig?
                Ja hoor draait ook op een 060, ben eigenlijk wel benieuwd hoe snel het loopt op een 060.
                [SIZE=11px]A500 PiStorm+Pi 3/A600 Vampire 2/A1200T PiStorm32+Pi 4b @2.2Ghz[/SIZE]

                Comment


                  #23
                  Originally posted by leof View Post
                  Staat bij mij ook allemaal goed. De foutmelding is "Assertion of condition blabla".
                  Welke versie heb jij precies gedownload?
                  Heb je wel onderstaande vereisten ?

                  * MUI 3.8+ for Preferences and url bar
                  * Copy contents of env folder to envarc: for wallget profile
                  * Assign SSLROOT: SYS:
                  [SIZE=11px]A500 PiStorm+Pi 3/A600 Vampire 2/A1200T PiStorm32+Pi 4b @2.2Ghz[/SIZE]

                  Comment


                    #24
                    OK. Ik heb alles opnieuw geïnstalleerd en nu werkt het. Wel nog een melding over de stackgrootte ondanks dat ik die heb verhoogd. Verder is het venster van NetSurf gelig van kleur en crasht de A600 regelmatig bij het starten van NetSurf.
                    Mijn monitor heeft ook problemen met de HDMI-uitvoer van de Vampire. Ik krijg vrijwel geen enkele resolutie stabiel werkend: vaak wegvallend en weer terugkerend beeld of helemaal geen beeld. Nu gebruik ik 960x540. Deze resolutie laat de randen van de Workbench niet zien of de monitor schaalt niet (goed). Monitor is een Dell Ultrasharp U2312HM.

                    Comment


                      #25
                      Leof, hoeveel heb je de stack grootte staan van netsurf ?
                      Hij zou gewoon moeten starten, doet hij bij mij ook.

                      Dat wegvallen (even op zwart gaan) van het beeldscherm is op twee manieren op te lossen.
                      1 Passieve HDMI versterker plaatsen tussen vampire en beeldscherm (vampire heeft dit niet ingebouwd zitten)
                      2 De refresh rate minder hoog zetten (vertical sync) in picasso 96 prefs door te pixel clock in kleine stapjes naar beneden te zetten tot waar je beeldscherm het ondersteund.
                      Sommige beeldschermen zijn vrij kieskeurig namelijk, en door refresh hoog te zetten (60hz) kost dit de FPGA behoorlijk wat bandbreedte.
                      Sommige Dell monitoren pikken een hele lage refresh rate, merk bij mijn vampire dat vanaf 55hz het weg vallen probleem over is bij een 720p res.
                      Je moet de meeste resoluties aanpassen op je monitor in de picasso 96 prefs, er is een tool die UMC heet waarmee je het kan berekenen (apollo wiki site te downloaden)
                      Verder "vreemde" resoluties als 320x200, 480x270 en 640x400 inactief zetten (dubbelklikken) on picasso 96 prefs dan opent SAGA deze automatisch op een 640x480 scherm.

                      Heb je vragen stel ze gerust :)
                      Last edited by MrZ; 12-12-2016, 19:41.
                      [SIZE=11px]A500 PiStorm+Pi 3/A600 Vampire 2/A1200T PiStorm32+Pi 4b @2.2Ghz[/SIZE]

                      Comment


                        #26
                        MrZ dank voor de info. Door de refreshrate op 55MHz te zetten is het al iets beter geworden. Ik ga verder experimenteren.
                        Nu even het gele NetSurf-scherm. Zie foto.

                        En dan de schermresolutie: Workbench rand valt buiten de monitor-rand.

                        Ik heb nog andere problemen met de Vampire 2: PCMCIA netwerkkaart. Ik moet hem tijdens de tweede start (na SetPatch) erin steken om hem werkend te krijgen. Te vroeg: geen boot, te laat: geen netwerk.

                        Comment


                          #27
                          Dat ziet er idd apart uit met netsurf, nog nooit gezien, welke kleuren diepte heb je ingesteld ? (15/16/24 bit etc)
                          Dat van de pcmcia netwerkkaart heb ik wel eens eerder iemand over gehoord, ik heb daar zelf geen last van, misschien met de moederboard revisie te maken of je pcmcia kaart.
                          Of misschien een patch die je laad die roet in het eten gooit (zorg dat je card patch NIET gebruikt btw!)
                          Dat de workbench taakbalk buiten het scherm valt komt waarschijnlijk omdat de bordersize niet klopt in de picasso96 settings en je resolutie die je nu gebruikt.
                          Gebruik de UMC tool om de correcte settings in picasso 96 in te voeren.
                          "normale resoluties" zoals 320x240,640x480,800x600, 1024x768 en 1280x720, zouden na het aanpassen van de pixel clock voor de correcte refresh rate voor jouw monitor gewoon moeten werken zonder dat je taakbalk buiten beeld valt.
                          Probeer de refresh nog meer naar te beneden te zetten als je monitor dat pikt (mijn 42 inch tv wil niet lager dan 59hz en mijn 22 inch Asus wil niet lager dan 55hz)
                          Optimaal voor 720p is 30hz maar lang niet alle monitoren pikken dat.
                          Zie ook dat je OS 3.9 en waarschijnlijk bb2 geïnstalleerd hebt, heb je wel de patch gedraaid op de AOS Rom update en "setpatch SKIPROMUPDATES scsi.device" in je startup-sequence gezet ?
                          Dit laatste is nodig als je Gold1 core draait samen OS 3.9 BB2.

                          In het begin is het doordat je die settings in picasso96 prefs handmatig moet invoeren even klooien (had ik ook) maar daarna werkt het als een zonnetje.

                          Ik ben zaterdag in Maarssen op de clubdag met A600 Vampire 2 aanwezig, als jij er ook met A600 bent dan kan ik mijn andere pcmcia netwerkkaart wel mee nemen om te testen in jouw machine.
                          Desnoods kunnen we even proberen te booten met mijn CF kaart om een software issue uit te sluiten.
                          Je kan ook op #Apollo-team IRC kanaal (chat.freenode.net port 6667) om hulp vragen met issue's of vragen er zijn bijna altijd wel genoeg mensen aanwezig.

                          Check ook Epsilons review van de Vampire (wel een 500 versie maar dat maakt verder niet uit)
                          http://amigax1000.blogspot.nl/2016/1...v2-part-1.html

                          Last edited by MrZ; 13-12-2016, 06:35.
                          [SIZE=11px]A500 PiStorm+Pi 3/A600 Vampire 2/A1200T PiStorm32+Pi 4b @2.2Ghz[/SIZE]

                          Comment


                            #28
                            Dank voor de info. Ik denk dat ik het OS weer eens vanaf scratch ga installeren. Volgens mij heb ik BB3 ook geïnstalleerd... Maar dat is al zo lang geleden dat ik het niet meer zeker weet.
                            Het patchen van AmigaOS ROM Update heb ik geprobeerd en leidt alleen maar tot een niet-bootende machine.
                            Wordt vervolgd.

                            Comment


                              #29
                              Leof,

                              Oei BB3 is echt een no go, die heb ik eens op mijn WinUAE install geprobeerd en die begon ook de gekste kuren te geven, daarna maar niet op de A600 gezet ik wist genoeg.
                              Als je idd BB3 hebt geïnstalleerd dan verklaart dat wel een boel problemen.
                              Denk dat je er inderdaad verstandig aan doet om een schone OS 3.9 install te doen.
                              Ik had gewoon een 'out of the box' ervaring met mijn vampire A600 install,
                              [SIZE=11px]A500 PiStorm+Pi 3/A600 Vampire 2/A1200T PiStorm32+Pi 4b @2.2Ghz[/SIZE]

                              Comment


                                #30
                                leof

                                Iemand heeft hetzelfde met netsurf en die gelige waas als jij, komt omdat netsurf 24bit kleuren diepte niet leuk vind.
                                zie: https://www.flickr.com/photos/epsilo...in/photostream en dan tweede foto.

                                Dat brengt me op het volgende punt:
                                Als je de kleuren diepte van 24 naar 16 bit terug zet dan is je probleem met het signaal wat steeds weg valt tussen de vampire en je monitor zeer waarschijnlijk zo goed als weg of helemaal weg.

                                Die FPGA werkt zich namelijk qua bandbreedte helemaal in het stof op 60hz en 24bit, 16 bit en 55hz zou prima moeten werken.

                                [SIZE=11px]A500 PiStorm+Pi 3/A600 Vampire 2/A1200T PiStorm32+Pi 4b @2.2Ghz[/SIZE]

                                Comment

                                Working...
                                X