Announcement

Collapse
No announcement yet.

Gegroet vanuit de Bommelerwaard

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Rien
    replied
    Ondertussen hulp van Voscoboss. daar ben ik heel heel blij mee. Ik hoef dus niet langer meer te zoeken.

    binnenkort hoop ik het avontuur dan echt te kunnen starten.

    Super.


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

    Leave a comment:


  • Buzzfuzz
    replied
    Originally posted by Rien View Post
    Ondertussen een beetje aan het rond loeren voor losse onderdelen. zowel op eBay als amibay.

    Moederbordje op eBay voor een 1200. momenteel zo rond de 150 - 250 recapped
    Keyboard 100 - 200
    Case 110
    Floppy drive paar tientjes
    power supply 40

    Een 470,-

    Ik denk dat ik het budget wat moet ophogen. Wilde 400 max uitgeven.


    We puzzelen rustig door :)




    Echt bizar dit!

    Voeding zou je net zo goed een ATX kunnen ombouwen, moet je alleen even zo'n connector scoren

    Leave a comment:


  • Rien
    replied
    Ondertussen een beetje aan het rond loeren voor losse onderdelen. zowel op eBay als amibay.

    Moederbordje op eBay voor een 1200. momenteel zo rond de 150 - 250 recapped
    Keyboard 100 - 200
    Case 110
    Floppy drive paar tientjes
    power supply 40

    Een 470,-

    Ik denk dat ik het budget wat moet ophogen. Wilde 400 max uitgeven.


    We puzzelen rustig door :)




    Leave a comment:


  • Buzzfuzz
    replied
    Originally posted by Rien View Post
    Daar heb ik al op geboden 2x. Probeert een praatje te houden. Reageert nergens op.
    Dus mijn boden eraf gehaald.

    Helaas.
    Denk dat die puur voor de knaken bezig is.


    Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
    Nou zo spannend is een 1200 met een 1220 niet hoor, dus weet niet wat ie er voor wilt vangen, maar 400 is toch echt wel de max denk ik zo.

    Leave a comment:


  • Rien
    replied
    Daar heb ik al op geboden 2x. Probeert een praatje te houden. Reageert nergens op.
    Dus mijn boden eraf gehaald.

    Helaas.
    Denk dat die puur voor de knaken bezig is.


    Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk

    Leave a comment:


  • rvo
    replied
    ik zag deze langskomen.. https://link.marktplaats.nl/m1582251776 is dat iets voor je?

    Leave a comment:


  • AMIGA JOHAN
    replied
    Ze blijven geweldig de Blizzard 1230 IV met de FPU en 128MB 50ns. Beter dan de ACA1233n-55 waarmee ik voor sommige WHDLoad Games moet terug vallen naar de ACA1221. De ACA1233n-55 is veel te snel voor een 68030 kaart.

    Click image for larger version

Name:	0347957C-F6A8-477E-AF64-6EC8813E1D29.jpeg
Views:	165
Size:	100.0 KB
ID:	25067 Click image for larger version

Name:	83A6DB1E-F296-4454-8023-44A2B147BABA.jpeg
Views:	159
Size:	377.4 KB
ID:	25068

    Leave a comment:


  • Buzzfuzz
    replied
    Ik zeg het altijd, het is leuk die 040's en 060's en zeker met PPC is het even leuk om te zien wat het kan.
    Maar je valt toch terug tot het spelen van spelletjes en dan is een mooie 030 het beste wat je kan hebben

    Click image for larger version

Name:	DSC_0018.JPG
Views:	152
Size:	1,011.1 KB
ID:	25063

    Click image for larger version

Name:	20160828_165953.jpg
Views:	155
Size:	846.0 KB
ID:	25064
    Click image for larger version

Name:	20170917_173018.jpg
Views:	159
Size:	805.9 KB
ID:	25065

    Leave a comment:


  • AMIGA JOHAN
    replied
    Voor mij gevoel blijft de 68030 de beste optie voor zowel de A500 en de A1200. Een 68060 heeft iets uitdagends wat je graag wilt uitproberen. Hoe meer ik aan de A4000 denkt het blijft te groot voor mij. Heb al de AMIGA moederborden verkocht en hou het bij de A500 en de A1200’s.

    Leave a comment:


  • Buzzfuzz
    replied
    Originally posted by AMIGA JOHAN View Post
    Zelf bouw ik het vanaf de moederbord op en je kan zelf bepalen hoever je ermee wilt gaan. 9 van 10 keer zijn de A1200’s op MP puinhoop en moet je het laten recappen. Je moet al blij zijn, dat het nog werkt en nog er redelijk uit ziet. Zal zelf eerst zoeken naar een moederbord, die is gerecapt. Dan is het leuker om erin te verdiepen. En als je tegen iets aanloopt kan je altijd ons advies vragen. Vind het vooral leuk als ik obstakels tegen komt, dan blijft je ermee klooien en je leert er veel van. Wilde het eerst houden bij me A500 en 1 A1200. Nu ben ik bezig met drie A1200’s en ik verander steeds weer. Ondanks, dat ik al tijd bezig ben kom ik steeds iets nieuws tegen. En je heb de neiging om steeds te verbeteren en het sneller te maken.
    Been there, done that
    Het is allemaal leuk hoor, ik weet het, alles oppoetsen en mooi maken en zo compleet mogelijk, stoeien ermee totdat het allemaal lekker vlot werkt met een goeie Workbench.
    Maar als je nu vanaf de A1000 tot en met de 4000T alles wil doen en alle uitbreidingen, dan moet je toch miljonair zijn denk ik zo

    Click image for larger version

Name:	20150505_142714.jpg
Views:	142
Size:	268.5 KB
ID:	25058
    Click image for larger version

Name:	DSC_0026.JPG
Views:	148
Size:	272.9 KB
ID:	25059

    Vooral dit soort kaarten is niet te betalen meer!

    Attached Files

    Leave a comment:


  • MarcelV
    replied
    Welkom Rien,
    Leuk dat je de Amiga hobby gaat beginnen, Woon zelf ook in de bommelerwaard, dus mocht je hulp nodig hebben , laat maar weten.
    Marcel

    Leave a comment:


  • Rien
    replied
    Liefst wandel ik de a1200 route. Dan blijf ik mooi bij pal.
    En stiekem hou ik ook de a600 in de gaten. Die heeft een hoog (erg hoog )knuffel gehalte.


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

    Leave a comment:


  • AMIGA JOHAN
    commented on 's reply
    Marvin heeft nog wat gerecapte A1200 moederborden.

  • VosCoBoss
    replied
    Originally posted by Rien View Post
    Zat daar zelf ook al aan te denken om zo te beginnen.

    Nu kom je op ze nog wel eens tegen. Een Amiga moederbord ntsc. Heeft dit beperkingen gezien we hier pal hebben?


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
    NTSC heeft wel beperkingen ja. Er schijnen wel mogelijkheden te zijn om van NTSC naar PAL te schakelen, maar ik heb altijd gedacht: er zijn zat A500's, ik koop wel gewoon een PAL Amiga. Mijn insteek is dat je alleen een NTSC-Amiga moet willen als je daadwerkelijk iets wil doen met NTSC.

    Hier is een (wat oudere) thread over PAL vs NTSC: https://atariage.com/forums/topic/17...or-ntsc-model/

    Als je toch de A500-route gaat, zou ik aanraden gewoon een complete te kopen. Losse onderdelen zijn vaak duurder.

    Leave a comment:


  • Rien
    replied
    Zat daar zelf ook al aan te denken om zo te beginnen.

    Nu kom je op ze nog wel eens tegen. Een Amiga moederbord ntsc. Heeft dit beperkingen gezien we hier pal hebben?


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

    Leave a comment:

Working...
X