Announcement

Collapse
No announcement yet.

Gegroet vanuit de Bommelerwaard

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • VosCoBoss
    replied
    Originally posted by AMIGA JOHAN View Post
    Zelf bouw ik het vanaf de moederbord op en kan zelf bepalen hoever je ermee wilt gaan. 9 van 10 keer zijn de A1200’s op MP puinhoop en moet je het laten recappen. Je moet al blij zijn, dat het nog werkt en nog er redelijk uit ziet. Zal zelf eerst zoeken naar een moederbord, die is gerecapt. Dan is het leuker om erin te verdiepen. En als je tegen iets aanloopt kan je altijd ons advies vragen. Vind het vooral leuk als ik obstakels tegen komt, dan blijft je ermee klooien en je leert er veel van. Wilde het eerst houden bij me A500 en 1 A1200. Nu ben ik bezig met drie A1200’s en ik verander steeds weer. Ondanks, dat ik al tijd bezig ben kom ik steeds iets nieuws tegen. En je heb de neiging om steeds te verbeteren en het sneller te maken.
    Het is zeker leuk om zelf op te bouwen vanaf het moederbord, maar dat is net zo min goedkoop. Je kunt dan inderdaad helemaal samenstellen zoals je zelf wil en dat is een mooi onderdeel van de hobby. De 1200's op marktplaats zijn bijna altijd van zolder getrokken of komen uit een inboedel. Een nette opgeknapte zal je niet vaak tegenkomen. Zelf wil ik er voor de juiste prijs wel eens eentje kopen, maar die gaat dan pas weer weg als die helemaal opgeknapt en nagekeken is, inclusief een recap. Maar dan vraag ik er net zo goed een flinke prijs voor.. de aanschaf is al duur en dan alle tijd nog die er in zit. Hoef er niet rijk van te worden maar kostendekkend mag het wel zijn. En dan zit je helaas voor een 1200 al snel op een flink bedrag tegenwoordig.

    Voor een beginner is een 500 vaak een veiligere keuze, zo ben ik zelf ook begonnen nog maar anderhalf jaar terug. Maar het ging wel snel dat ik toch een 1200 wilde en dat hoor ik van meer mensen :-)

    Leave a comment:


  • AMIGA JOHAN
    replied
    Zelf bouw ik het vanaf de moederbord op en je kan zelf bepalen hoever je ermee wilt gaan. 9 van 10 keer zijn de A1200’s op MP puinhoop en moet je het laten recappen. Je moet al blij zijn, dat het nog werkt en nog er redelijk uit ziet. Zal zelf eerst zoeken naar een moederbord, die is gerecapt. Dan is het leuker om erin te verdiepen. En als je tegen iets aanloopt kan je altijd ons advies vragen. Vind het vooral leuk als ik obstakels tegen komt, dan blijft je ermee klooien en je leert er veel van. Wilde het eerst houden bij me A500 en 1 A1200. Nu ben ik bezig met drie A1200’s en ik verander steeds weer. Ondanks, dat ik al tijd bezig ben kom ik steeds iets nieuws tegen. En je heb de neiging om steeds te verbeteren en het sneller te maken.

    Leave a comment:


  • Rien
    replied
    Originally posted by Buzzfuzz View Post

    Ja dat is altijd, sommige willen dat, 385 is echt heel veel hoor, hoop dat er het e.e.a. bij zit voor dat geld!
    Ze vragen het ervoor.ik ga ook niet hoger. Moet wel leuk blijven.
    EBay is helemaal duur.

    We gaan het zien. Gelukkig geen haast.


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

    Leave a comment:


  • Buzzfuzz
    replied
    Originally posted by Rien View Post
    Daarom ja. We zoeken gewoon verder.
    Die op marktplaats waar ik 385 heb geboden blijft angstvallig stil. Die wil de jackpot winnen denk ik. :)


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
    Ja dat is altijd, sommige willen dat, 385 is echt heel veel hoor, hoop dat er het e.e.a. bij zit voor dat geld!

    Leave a comment:


  • Rien
    replied
    Daarom ja. We zoeken gewoon verder.
    Die op marktplaats waar ik 385 heb geboden blijft angstvallig stil. Die wil de jackpot winnen denk ik. :)


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

    Leave a comment:


  • Buzzfuzz
    replied
    Originally posted by Rien View Post
    Had die 1200 gezien. Echter lijkt het alsof ze het keyboard er dwars in gegooid hebben.
    Daar schrik ik dan weer van. Ik ben zelf erg zuinig op mijn spullen.


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
    De presentatie laat te wensen over en 270 euro, lijkt het me niet waard, als ik die foto van die Gotek bekijk, lijkt het alsof de kap beschadigd is.
    Last edited by Buzzfuzz; 06-08-2020, 21:36.

    Leave a comment:


  • AMIGA JOHAN
    commented on 's reply
    Hij heeft geen verstand ervan en het lijkt me een standaard gebrekkige A1200 met een GoTek erbij. Je kan beter wachten zodra een betrouwbare verkoper tegenkomt met uitgebreide foto’s erbij.

  • PRS
    replied
    Ik weet niet wie het is, en heb nog nooit iets van hem gekocht. Maar hij verkoopt wel vaker commodore spul op marktplaats.

    Leave a comment:


  • VosCoBoss
    replied
    Originally posted by Rien View Post
    Had die 1200 gezien. Echter lijkt het alsof ze het keyboard er dwars in gegooid hebben.
    Daar schrik ik dan weer van. Ik ben zelf erg zuinig op mijn spullen.


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
    Ik heb daar nog op gereageerd met de vraag om toelichting, geen teken van leven. Bijzondere advertentie. Die waar je op geboden hebt komt me betrouwbaarder over en is al gerecapped. Hoewel ik ook die adverteerder niet ken, misschien iemand anders hier wel?

    Leave a comment:


  • Rien
    replied
    Had die 1200 gezien. Echter lijkt het alsof ze het keyboard er dwars in gegooid hebben.
    Daar schrik ik dan weer van. Ik ben zelf erg zuinig op mijn spullen.


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

    Leave a comment:


  • PRS
    replied
    A600: http://www.amibay.com/showthread.php...miga-600-stuff
    A1200: https://www.marktplaats.nl/a/compute...reviousPage=lr

    Leave a comment:


  • Rien
    replied
    Dank jullie wel voor de goede informatie.
    Daar kan ik wat mee.
    Bedoeling is opbouwen en aldoende ervaring op doen.

    Ik heb op het moment een bod gedaan van 385 Eigenlijk wil ik niet verder dan 400,- voor een instap. Liefst zoveel mogelijk origineel. EBay staan een paar leuke a600 op. Blijf het model mooi vinden.
    Maar ik ga eerst achter een 1200 aan.
    Liefst niet Pokemon geel.


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

    Leave a comment:


  • AMIGA JOHAN
    commented on 's reply
    Had zelf veel geluk gehad met de ACE2. Zal nooit zoveel voor betaald hebben. Kan het via de ACA500Plus op PAL zetten anders was het NTSC. De ACE2 is met de ACA500Plus een geweldige combo.

  • AMIGA JOHAN
    commented on 's reply
    Een A500 Rev6A moederbord is gemaakt als een tank. Heb de condensatoren nog steeds niet laten vervangen ook mij reserve Rev6A moederbord niet. Ziet er nog goed uit en heb er nog geen last van. Had het wel gedaan op de Rev5 moederborden.

  • AMIGA JOHAN
    replied
    Zou het eerst houden bij de A500 Rev6A en zodra je het leuk gaat vinden overstappen naar de A1200. Het is niet bepaald een goedkope hobby en je moet weten wat je ermee wilt doen. Met een A500 kan je veel plezier van hebben en je kan veel onderdelen ervoor vinden. Een A600 moet je eerst recappen en uitbreiden is niet makkelijk. Het enige voordeel van de A600 je kan het makkelijk uitbreiden naar 2MB CHIP RAM. Ga eerst na hoeveel je ervoor wilt uitgeven en kijken wat voor je mogelijk is. Het is een hobby wat flink uit de hand kan lopen qua onkosten.

    Leave a comment:

Working...
X