Announcement

Collapse
No announcement yet.

Gegroet vanuit de Bommelerwaard

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • AMIGA JOHAN
    commented on 's reply
    Ziet er goed uit en je zal er veel plezier mee hebben.

  • Rien
    replied
    Ondertussen is het wachten op de kabel.
    Dat duurt lang natuurlijk.





    Hier een plaatje. Een nette 1200.
    Ondertussen mooi tijd om op YouTube wat filmpjes te bekijken over de workbench en Shell.

    De iMac die beneden staat gaat tijdelijk naar boven. Daar komt een tv voor terug in de kast en Amiga.
    De vrouw netflixen en ik amiga’en.



    Toekomstige wishlist

    - Setje speakers. Zwart
    - Een printer.
    - Een cd/dvd writer extern.
    - Netwerk kaartje. Misschien heb ik nog een 3com pcmcia kaart ergens in een doos.

    Verre toekomst wishlist

    - zwarte behuizing en toetsen
    - zwarte monitor


    Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk

    Leave a comment:


  • VosCoBoss
    replied
    Zeker jammer dat ik geen werkende kabel meer had. Hopelijk komt die van Amigastore snel!

    Leave a comment:


  • Rien
    replied
    Gisteravond was het dan zover. Een mooie Amiga opgehaald bij voscoboss.
    Was een ritje van een dik anderhalf uur enkele reis. Tja je moet er wat voor over hebben.

    Helaas kan ik hem nog niet gebruiken gezien er geen kabel bij zit voor naar de tv. Deze is in bestelling bij amigastore. Met een beetje geluk van het weekend spelen.

    Kortom een geslaagde zondavond. Dus zodra ik wat meer tijd heb ga ik mij handtekening aanpassen.

    Dank je wel Arjan voor de snelle service en voor de mooie Amiga.


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

    Leave a comment:


  • AMIGA JOHAN
    commented on 's reply
    Had het via RGB naar AV Composiet aangesloten. Aangezien mij TV alleen Composiet, Component en HDMI uitgangen heeft.

  • AMIGA JOHAN
    replied
    Originally posted by Rien View Post
    gebruik je dan een verloop van amiga naar de vga ingang, of heb je daar een apart hardware device voor nodig om op die monitor aan te sluiten?
    Click image for larger version

Name:	B66C54E8-21A8-4678-A432-3A8A867DBA8E.jpeg
Views:	172
Size:	177.1 KB
ID:	25173

    Leave a comment:


  • Rien
    replied
    gebruik je dan een verloop van amiga naar de vga ingang, of heb je daar een apart hardware device voor nodig om op die monitor aan te sluiten?

    Leave a comment:


  • AMIGA JOHAN
    replied
    Originally posted by Rien View Post
    Ondertussen is de temperatuur wat aangenamer gelukkig. Dus wat tijd om na te denken.

    Ondertussen ben ik zover dat ik ook aan het kijken ben voor een monitor. Daar snap ik nog niet zoveel van bij de amiga. Zelf heb ik nog wat spul staan, maar of dat gaat werken weet ik niet.
    Ik heb zelf nog wat oude 17 lcd monitors (hp) met vga / dvi staan en een iets jongers 24' lcd met dvi /vga / DisplayPort. Ook nog een 32inch lcd tv met scart. Is nog een oude lcd niet full hdd.. meen iets van 1366 x 768 ofzo.
    Mijn idee is om de toekomstige (word aangewerkt volgens mij door Voscoboss :P ) amiga aan te sluiten op de 32 lcd tv met scart.
    Beneden hebben we nog een 50' Panasonic plasma staan volgens mij ook met Scart een van de laatste plasma's :( dus zou eventueel ook nog op groot formaat kunnen gamen met de dochters.
    Of dat de kwaliteit ten goede komt weet ik niet die is well full hd. 640 x 200 zal er daar wel "apart" op uit zien.
    Vind de BenQ BL702A VGA 17 inch monitor nog de beste keuze. Heb er nu twee van en zijn nog steeds nieuw verkrijgbaar en betaalbaar. Had de A500 op mij 49 inch LED LCD 4K Panasonic TX-49FXW784 uitgeprobeerd. Ziet er redelijk strak uit, maar werd er slaperig van

    Click image for larger version

Name:	6B145686-B368-49EF-A6F1-C7BC71B0019D.png
Views:	177
Size:	142.3 KB
ID:	25168

    Leave a comment:


  • Rien
    replied
    Ondertussen is de temperatuur wat aangenamer gelukkig. Dus wat tijd om na te denken.

    Ondertussen ben ik zover dat ik ook aan het kijken ben voor een monitor. Daar snap ik nog niet zoveel van bij de amiga. Zelf heb ik nog wat spul staan, maar of dat gaat werken weet ik niet.
    Ik heb zelf nog wat oude 17 lcd monitors (hp) met vga / dvi staan en een iets jongers 24' lcd met dvi /vga / DisplayPort. Ook nog een 32inch lcd tv met scart. Is nog een oude lcd niet full hdd.. meen iets van 1366 x 768 ofzo.
    Mijn idee is om de toekomstige (word aangewerkt volgens mij door Voscoboss :P ) amiga aan te sluiten op de 32 lcd tv met scart.
    Beneden hebben we nog een 50' Panasonic plasma staan volgens mij ook met Scart een van de laatste plasma's :( dus zou eventueel ook nog op groot formaat kunnen gamen met de dochters.
    Of dat de kwaliteit ten goede komt weet ik niet die is well full hd. 640 x 200 zal er daar wel "apart" op uit zien.











    Leave a comment:


  • rvo
    commented on 's reply
    nice!

  • Rien
    replied
    Ik ben erg blij met jullie hulp. En die zal ik voorlopig nog wel nodig hebben.


    Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk

    Leave a comment:


  • AMIGA JOHAN
    replied
    Originally posted by Rien View Post
    Ondertussen hulp van Voscoboss. daar ben ik heel heel blij mee. Ik hoef dus niet langer meer te zoeken.

    binnenkort hoop ik het avontuur dan echt te kunnen starten.

    Super.


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
    De ACA1221LC is een oerdegelijke kaart en is stabiel op 40MHz.

    Click image for larger version  Name:	0FC08628-7AB7-4137-B3ED-AF32E9A56206.jpeg Views:	0 Size:	361.4 KB ID:	25087

    Leave a comment:


  • AMIGA JOHAN
    replied
    Originally posted by Rien View Post
    Ondertussen een beetje aan het rond loeren voor losse onderdelen. zowel op eBay als amibay.

    Moederbordje op eBay voor een 1200. momenteel zo rond de 150 - 250 recapped
    Keyboard 100 - 200
    Case 110
    Floppy drive paar tientjes
    power supply 40

    Een 470,-

    Ik denk dat ik het budget wat moet ophogen. Wilde 400 max uitgeven.


    We puzzelen rustig door :)



    Het kan aardig oplopen met een A1200.
    Last edited by AMIGA JOHAN; 09-08-2020, 09:00.

    Leave a comment:


  • VosCoBoss
    replied
    Het wordt een mooie standaard a1200 met recapped rev 2b moederbord en een aca1221lc die ik van amiga johan heb. Zo helpen we elkaar 🙂

    Leave a comment:


  • Buzzfuzz
    replied
    Originally posted by Rien View Post
    Ondertussen hulp van Voscoboss. daar ben ik heel heel blij mee. Ik hoef dus niet langer meer te zoeken.

    binnenkort hoop ik het avontuur dan echt te kunnen starten.

    Super.


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
    Mooi zo, even foto's posten als je beginnen

    Leave a comment:

Working...
X