Announcement

Collapse
No announcement yet.

Gegroet vanuit de Bommelerwaard

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Rien
    replied
    Ondertussen ook het WiFi Ff kaartje binnen.
    Via aminet Miami gedownload.

    Ff prutsen.







    Begin is er.


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

    Leave a comment:


  • Rien
    replied
    Originally posted by AMIGA JOHAN View Post
    Krijg Unpacker niet aan de praat met WB 3.1. Moet het dan via Shell uitpakken met LHA. Gelukkig is het met een 68030 een stuk sneller. Gelukkig heb je de optie wel met WB 3.1.4.

    WB 3.1.4. met de update 3.1.4.1 en BestWB 1.3 een grote stap vooruit tegenover WB 3.1. Het enige wat nog WB 3.1 in leven houd is BetterWB 4.3. Ben benieuwd wanneer WB 3.2 uitkomt.
    Ik weet niet precies wat je bedoelt. Moet ik wat upgraden hier?


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

    Leave a comment:


  • AMIGA JOHAN
    replied
    Krijg Unpacker niet aan de praat met WB 3.1. Moet het dan via Shell uitpakken met LHA. Gelukkig is het met een 68030 een stuk sneller. Gelukkig heb je de optie wel met WB 3.1.4.

    WB 3.1.4. met de update 3.1.4.1 en BestWB 1.3 een grote stap vooruit tegenover WB 3.1. Het enige wat nog WB 3.1 in leven houd is BetterWB 4.3. Ben benieuwd wanneer WB 3.2 uitkomt.

    Leave a comment:


  • AMIGA JOHAN
    replied
    Originally posted by Rien View Post

    Dat is mooi, kan ik die eens proberen. LHA roept wel herinneringen op vanuit het verleden. Ook in dos gebruikten we lha / lzh. En ARJ :)
    Zelfs grote bestanden zijn LHA. Moest vroeger doen met ADF bestanden overzetten naar diskettes.

    Leave a comment:


  • Rien
    replied
    Originally posted by AMIGA JOHAN View Post
    Het grote voordeel van WB 3.1.4. is Unpacker. Kan je makkelijk LHA overzetten via de PCMCIA en het is zeer snel.
    Dat is mooi, kan ik die eens proberen. LHA roept wel herinneringen op vanuit het verleden. Ook in dos gebruikten we lha / lzh. En ARJ :)

    Leave a comment:


  • AMIGA JOHAN
    replied
    Click image for larger version

Name:	101D317B-6E2D-4CCA-8EF8-DE9958088C18.jpeg
Views:	124
Size:	334.0 KB
ID:	25294

    Leave a comment:


  • AMIGA JOHAN
    replied
    Het grote voordeel van WB 3.1.4. is Unpacker. Kan je makkelijk LHA overzetten via de PCMCIA en het is zeer snel.

    Leave a comment:


  • Rien
    replied
    Ondertussen een stap verder in het avontuur. Heb LHA op de amiga gekregen via diskettes. Dos diskettes (720kb).
    Dus ik kan nu software heen en weer travellen. Het kopieren op zich is nog wel even vogelen. Ik dacht te slepen, maar dat lukt niet :)

    Via de Shell aan het proberen geweest. En uiteindelijk de juiste combinatie gevonden om te kopieren.
    Dus gewoon oudverwetst typen, helemaal goed.

    Zo heb ik ook midnightcommander gedaan en uitgepakt met lha ex Echter met opstarten komt er een foutmelding. Eerst kwam er een andere melding over een library file dat ik versie 48 ofzo nodig had. Dit heb ik kunnen oplossen door de files te downloaden van een website en te kopieren naar de libs folder. Echter daarna komt er Iets met Term variable not set. Heb niet de specifieke error, zit op het werk. Daar loopt het nu even spaak op.
    Heb even zitten kijken op internet via google, maar kwam er niet direct uit. Vanavond nog maar eens vogelen.

    Verder las ik wel dat dopus ook een goed bestandsbeheer programma is. Dus even kijken hoe en wat vanavond.


    Leave a comment:


  • rvo
    replied
    Originally posted by Rien View Post
    Zijn inderdaad geen problemen.
    haha, oke. ik las het laatste bericht en daarin schreef je dat het 'mopper mopper' was en toen las ik iets over partition sizing dus dan gaan alarmbellen rinkelen :) gelukkig maar dat het goed werkt en voor mij weer leuk om te weten dat je 4GB> support hebt met 3.1.4 roms!

    Leave a comment:


  • AMIGA JOHAN
    replied
    Originally posted by Rien View Post
    Zijn inderdaad geen problemen.
    Is een issue met de diskdrive. Die ga ik binnenkort vervangen.


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
    Je kan eventueel de lens van de diskdrive schoonmaken met 96% alcohol op een wattenstaafje. 9 van de 10 keer gaat het weer perfect lopen. Doe dat ook met al mij interne diskdrives en externe diskdrives.

    Heb zelf het probleem, dat de Panasonic JU-257A516P interne diskdrive op de Rev2B niet word herkent. De diskdrive werkt wel op mij andere Rev2B moederborden. Helaas past de Chinon FZ-354 RevA niet in de A1200 bijhuizing van A1200NET. Kan de bovenkap niet erop plaatsen van de A1200 bijhuizing. Dus moet ik zoeken naar een andere Revision van de Chinon FZ-354, dan de RevA.

    Leave a comment:


  • Rien
    replied
    Zijn inderdaad geen problemen.
    Is een issue met de diskdrive. Die ga ik binnenkort vervangen.


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

    Leave a comment:


  • VosCoBoss
    replied
    Originally posted by rvo View Post

    Ik zou denken dat daar het probleem zit. Ik weet niet hoe dat zit met CF-kaarten, maar ik vermoed hetzelfde als met harddisks: zonder aanpassing van de hardware-driver (bij een harddisk is dit in elk geval scsi.device) en het filesystem (FFS) kun je geen partities gebruiken buiten de eerste 8GB van de disk. Sterker, je boot partitie moet een filesystem bevatten dat binnen de eerste 4GB werkt. Wellicht dat Kickstart 3.1.4 roms dat verhelpen, anders is je enige optie een "hardware patcher", zoals IDE-FIx Express of FastATA.

    Wil je dus op safe spelen (dat zou ik in jouw geval dus ook meteen uitproberen) maak een boot partitie ( "System", gewoon standaard FFS) en zet daar Workbench en je applicaties op. Dan moet je aan 500MB wel genoeg hebben. Werkt dat goed, dan kun je direct daarnaast een partitie ( "Data" ) van max zo'n 7GB maken, daar heb je dan een ander filesystem voor nodig. Hiervoor kun je het beste SFS (zie Aminet) gebruiken. Maar let op, maximaal versie 1.84 anders krijg je weer andere issues.
    De Amiga komt van mij. Er zitten 3.1.4 ROMs in, dat moet prima gaan met de 16gb kaart en grote partities. Heb ik zelf ook zo gebruikt. Ik lees ook niet terug dat er op dit moment een probleem is, maar daar kan ik overheen gelezen hebben 🙂

    Leave a comment:


  • rvo
    replied
    Originally posted by Rien View Post
    Ik heb 2 partities gemaakt. 2 gb en 1 van 12. Zit een 16gb cf kaart in.
    Ik zou denken dat daar het probleem zit. Ik weet niet hoe dat zit met CF-kaarten, maar ik vermoed hetzelfde als met harddisks: zonder aanpassing van de hardware-driver (bij een harddisk is dit in elk geval scsi.device) en het filesystem (FFS) kun je geen partities gebruiken buiten de eerste 8GB van de disk. Sterker, je boot partitie moet een filesystem bevatten dat binnen de eerste 4GB werkt. Wellicht dat Kickstart 3.1.4 roms dat verhelpen, anders is je enige optie een "hardware patcher", zoals IDE-FIx Express of FastATA.

    Wil je dus op safe spelen (dat zou ik in jouw geval dus ook meteen uitproberen) maak een boot partitie ( "System", gewoon standaard FFS) en zet daar Workbench en je applicaties op. Dan moet je aan 500MB wel genoeg hebben. Werkt dat goed, dan kun je direct daarnaast een partitie ( "Data" ) van max zo'n 7GB maken, daar heb je dan een ander filesystem voor nodig. Hiervoor kun je het beste SFS (zie Aminet) gebruiken. Maar let op, maximaal versie 1.84 anders krijg je weer andere issues.

    Leave a comment:


  • spud
    replied
    Makkelijkste is je HDD (CF of anders), te installeren op een PC/Mac via WinUAE (of Mac Amiga emulator). Daar zijn veel tutorials voor te vinden op Youtube.

    Weet even niet meer of je er 3.1.4 ROMs in had gedaan? Zo nee, dan is het het veiligst om je boot partitie onder de 1 GB te houden.

    Leave a comment:


  • AMIGA JOHAN
    replied
    Het is altijd handig als je meerdere CF kaartjes heb met verschillende partities.

    Voor WB 3.1 is BetterWB 4.3 een geweldige aanvulling kan tot 8GB gaan i.p.v. 4GB.
    http://lilliput.amiga-projects.net/BetterWB.htm

    Voor WB 3.1.4.1 is BestWB 1.3 geweldig kan niet zonder. Zelf vind ik 32GB mooi, maar 16GB is voldoende.
    http://lilliput.amiga-projects.net/BestWB.htm

    Je blijft toch steeds veranderen vandaar, dat ik altijd naar SanDisk Ultra 50MB/s CF kaartjes zoekt. Met de PCMCIA kan ik tot 16GB gaan met een SanDisk Ultra 30MB/s. De 50MB/s wil de PCMCIA niet herkennen.

    Leave a comment:

Working...
X