Announcement

Collapse
No announcement yet.

Gegroet vanuit de Bommelerwaard

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Buzzfuzz
    replied
    Je kan ook WHDLoad draaien, dan heb je wel wat meer geheugen (4MB Fast) en als het kan, snelheid nodig, maar dan kan je alle spellen en demo's zo draaien

    Leave a comment:


  • Rien
    replied
    Dank je voor de tip, ga ik die eerst eens proberen voordat ik speciale hardware ga kopen.

    Heb al zitten kloten met virtualfloppy. Die maakt een virtuele floppy aan. Echter als ik er dan een adf file op kopieer is het altijd VOL. Dus ergens maak ik een denkfout denk ik zo.
    Mocht het niet lukken dan kan ik altijd nog de hardware variant kopen.

    Zo heb ik dat ook met roadshow. Dat werkt gewoon vrij simpel. Dus die koop ik dan ook.

    Leave a comment:


  • VosCoBoss
    replied
    Originally posted by Rien View Post
    Deze gebruik ik ook. Heb de cf kaart die erin zat eruit gehaald. Daar kreeg ik meer en meer errors met lezen. Nu de SanDisk erin en gaan. Is merkbaar vlotter ook.
    Ondertussen ga ik online met roadshow. Heb nu de demo versie voor even. Met smbfs kan ik naar m’n NAS samba’ en. Werkt niet erg snel, dat boeit niet. Zo kan ik mooi De NAS vullen met Amiga speelgoed.

    waar ik dan wel weer tegen aanloop zijn die adf bestanden. Hoe krijg je die gemount op de Amiga?


    verder is het heerlijk hobbyen.
    Voor ADF-bestanden mounten kun je bijvoorbeeld GoADF gebruiken. Is vast te vinden op aminet. Ik heb zelf de betaalde versie om de auteur te ondersteunen.

    Leave a comment:


  • AMIGA JOHAN
    replied
    Originally posted by Rien View Post
    Deze gebruik ik ook. Heb de cf kaart die erin zat eruit gehaald. Daar kreeg ik meer en meer errors met lezen. Nu de SanDisk erin en gaan. Is merkbaar vlotter ook.
    Ondertussen ga ik online met roadshow. Heb nu de demo versie voor even. Met smbfs kan ik naar m’n NAS samba’ en. Werkt niet erg snel, dat boeit niet. Zo kan ik mooi De NAS vullen met Amiga speelgoed.

    waar ik dan wel weer tegen aanloop zijn die adf bestanden. Hoe krijg je die gemount op de Amiga?


    verder is het heerlijk hobbyen.
    Gebruik deze.

    https://amigakit.amiga.store/product...roducts_id=440

    Leave a comment:


  • Rien
    replied
    Deze gebruik ik ook. Heb de cf kaart die erin zat eruit gehaald. Daar kreeg ik meer en meer errors met lezen. Nu de SanDisk erin en gaan. Is merkbaar vlotter ook.
    Ondertussen ga ik online met roadshow. Heb nu de demo versie voor even. Met smbfs kan ik naar m’n NAS samba’ en. Werkt niet erg snel, dat boeit niet. Zo kan ik mooi De NAS vullen met Amiga speelgoed.

    waar ik dan wel weer tegen aanloop zijn die adf bestanden. Hoe krijg je die gemount op de Amiga?


    verder is het heerlijk hobbyen.

    Leave a comment:


  • AMIGA JOHAN
    replied
    Koop ze tweedehands bij Marktplaats voor een leuke prijs.

    Gebruik deze CF kaartjes voor de A500 en de A1200.

    Click image for larger version  Name:	FA933165-701B-42CE-A4EE-E606F9EF5841.jpeg Views:	0 Size:	15.0 KB ID:	25322

    Voor de PCMCIA en de AUX uitgang van de ACA500Plus gebruik ik deze CF kaartjes.

    Click image for larger version  Name:	CD9DD15B-00D6-42E8-B797-83D2D7DADF99.gif Views:	0 Size:	33.9 KB ID:	25321

    Leave a comment:


  • AMIGA JOHAN
    replied
    Originally posted by Rien View Post
    meer omdat ik veel norton commander gebruikte. Heb al veel goeds over dopus gelezen. Wellicht eens een poging wagen.
    Moet eerst zorgen dat ik grotere files naar de amiga kan kopieren. Heb bij de mediamarkt een sandisk 16gb cf kaart gehaald.
    Fat95 en cfd via aminet. Daarmee zou ik het werkend moeten kunnen krijgen.
    Formatteert altijd de CF kaartjes met FAT32.

    Leave a comment:


  • AMIGA JOHAN
    replied
    Ben je met Shell bezig via LHA Command.

    Je kan bepalen via Unpacker waarheen je LHA kan uitpakken.
    Last edited by AMIGA JOHAN; 28-08-2020, 18:03.

    Leave a comment:


  • Rien
    replied
    meer omdat ik veel norton commander gebruikte. Heb al veel goeds over dopus gelezen. Wellicht eens een poging wagen.
    Moet eerst zorgen dat ik grotere files naar de amiga kan kopieren. Heb bij de mediamarkt een sandisk 16gb cf kaart gehaald.
    Fat95 en cfd via aminet. Daarmee zou ik het werkend moeten kunnen krijgen.

    Leave a comment:


  • spud
    replied
    Ook die midnight commander, waarom een lelijke op de DOS norton commander gebaseerde file manager gebruiken als Amiga veel betere (en mooiere) file managers heeft, zoals Directory Opus. :)

    Leave a comment:


  • Rien
    replied
    Originally posted by PMS View Post

    Zo zou dat wel moeten werken:
    copy msdos5.0:midnightcommander.lha to amigus:/utilities/amitools
    tjeemig.... nog teveel dos in het bloed met de backslash.. :)

    Vanavond gelijk proberen.


    Dank!

    Leave a comment:


  • PMS
    replied
    Originally posted by Rien View Post
    Ik gebruik dan : copy msdos5.0:midnightcommander.lha to amigus:utilities\amitools\midnightcommander.lha
    Zo zou dat wel moeten werken:
    copy msdos5.0:midnightcommander.lha to amigus:/utilities/amitools

    Leave a comment:


  • Rien
    replied
    Heb de software geregistreerd. Heb nu inderdaad wat extra download opties. Ga ik vanavond eens mee stoeien.


    Verder heb ik nog een ding waar ik tegen aanloop wat nog wat onderzoek nodig heeft :)
    Dat is het kopieren van floppy naar de amiga en een specifieke folder.

    Bijvoorbeeld ik wil van floppy : midnightcommander.lha kopieren naar De amiga hdd (cf) en folder Utilities\Amitools
    HDD Amiga : Amigus
    Ik gebruik dan : copy msdos5.0:midnightcommander.lha to amigus:utilities\amitools\midnightcommander.lha
    Dit resulteert in een lange filenaam op locatie: amigus:
    Het gaat dus niet naar de subfolders.

    Leave a comment:


  • AMIGA JOHAN
    replied
    Click image for larger version

Name:	BF3B89B1-5833-470A-B5B7-0968E989D7B7.png
Views:	239
Size:	594.4 KB
ID:	25306 Click image for larger version

Name:	1A0AB570-83F4-4E50-8BBB-CF4D6F1C1400.png
Views:	274
Size:	64.7 KB
ID:	25305

    Leave a comment:


  • AMIGA JOHAN
    replied
    Originally posted by Rien View Post

    Ik weet niet precies wat je bedoelt. Moet ik wat upgraden hier?


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
    Als je de originele 3.1.4 ROM chips serial number heb geregistreerd bij Hyperion. Dan is een update naar 3.1.4.1 verstandig. De update kan je op 1 diskette plaatsen. Er sta nog wat interessante downloads bij Hyperion, die je eventueel kan gebruiken.

    https://www.hyperion-entertainment.com



    BestWB 1.3 kan je er bovenop installeren.

    BestWB is a workbench pack that aims to be much like an enhancement, anupdated extension to AmigaOS 3.1.4, without all those hardware penaltiestypically associated with these kind of packs. It is indeed a better 3.1.4 than 3.1.4 itself!

    http://lilliput.amiga-projects.net/BestWB.htm

    Leave a comment:

Working...
X