Announcement

Collapse
No announcement yet.

Amateurinterview met opperhoofd van Hyperion

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

    #16
    Originally posted by spud View Post
    Ik vraag me af of het uitblijven van de beloofde pers release van Jens en Hyperion aangaande Picasso96 hier nog wat mee te maken heeft. Zo van shit, gooit roet in ons (marketing) eten??
    Hm, ik kan me voorstellen dat het mogelijk verband houdt met elkaar. Dus mogelijk geen roet in het eten, maar reuring om de neuzen al de goede kant op te krijgen.

    Even glazen bol kijken (dus neem een korrel zout hierbij); Cloanto is vermeend de eigenaar van Workbench en Kickstart, wat ze gekocht hebben van Amiga Inc. We weten dat Hyperion Amiga Inc eerder in een rechtzaakt betrapt heeft op onder andere vervalsing van geschriften (in die rechtzaak hebben ze gesetteld op een licentie) en Cloanto heeft die rechten daarna pas gekocht. Wat nu als er in theorie aangetoond kan worden dat Cloanto een kat in de zak heeft gekocht en de rechten zijn komen te vervallen bij het wisselen van rechten tussen de diverse zogenaamde "Amiga Inc" bedrijven.

    We weten dat Hyperion volgens Belgisch recht bijna failliet was verklaard. Er zijn geruchten dat A-Eon een ludieke donatie heeft gedaan, waardoor Hyperion op zijn minst in bepaalde mate afhankelijk is van A-Eon (Naast dat hun meeste klanten A-Eon systemen afnemen vermoedelijk). Cloanto heeft recent het Amerikaanse trademark voor Amiga op de kop weten te tikken omdat Amiga Inc deze heeft laten verlopen, Hyperion heeft dit ook geprobeerd te doen, maar viste achter het net (met een maand of twee geloof ik). A-Eon heeft recent Amiga Technologies in Engeland opgericht. Het is dus op zijn minst aan te nemen dat deze twee in tandem aan het opereren zijn.

    Komen we bij Individual Computers. Jens voelt vermoedelijk flink wat concurentie de laatste tijd. De Vampires verkopen vast een stuk beter, zijn een stuk sneller en bieden meer functionaliteit. Hiermee komt Jens zijn vermoedelijk primaire bron op het gebied van Amiga-inkomsten, acceleratorkaarten, in gevaar. Hij is dus een beetje een kat in het nauw, maar weet heel veel van hardware, ontwikkeling en inkopen. Vergeet overigens niet dat hij vorig jaar een licentie heeft kunnen verkrijgen voor het gebruik van de naam Commodore (en het mogelijk het logo?).

    Ik zie een potentieel consortium, A-Eon heeft geld, diverse software pakketten en hardwareplatform, Hyperion heeft een besturingssysteem en softwareontwikkelaars, iComp heeft veel technische kennis, goede inkoopkanalen en technische knowhow en in ieder geval voorlopig de Commodore trademarks. Een nieuwe Commodore-Amiga zou hiermee kunnen opstaan.

    Ik weet niet of ik het bij het juiste eind heb hiermee, maar deze partijen zijn niet gebaad bij een partij die hun in de wielen rijd (Cloanto met zijn Amerikaanse trademark) en laten in elk geval hun tanden zien. Afhankelijk van hoe vriendelijk of vijandig ze het spelen richting Cloanto, zouden ze de rechten kunnen kopen, of Cloanto een hoek in kunnen drijven en het op Tramiel-achtige wijze kunnen regelen.

    Dit is puur speculatie en vast een stukje fanfictie waardig. En wellicht heb ik het helemaal bij het verkeerde eind en koppel ik de verkeerde feiten aan elkaar met flink wat fictie. Ik lees denk ik over een jaar of tien/twintig vast een boek hierover hoe het echt is gegaan :D

    Even terug op topic, het geeft het interview op GenerationAmiga in elk geval wat meer diepgang omtrent bijvoorbeeld de vraag mbt open source.
    [SIZE=10px][I]3x Amiga 500, 1x Amiga 1200 1D4[/I][/SIZE]

    Comment


      #17
      Vergeet niet de Cloanto soap te volgen :) http://amiga-news.de/de/news/AN-2017-05-00039-DE.html

      Comment


        #18
        Originally posted by Infant

        "...en andere Belgen die naar zijn bescheiden mening niet zo heel nuttig waren" - daar voldoen beide heren ruimschoots aan :-)
        Als Belg vind ik dat je dit beter niet zegt als je een beetje serieus wil genomen worden...

        Denk je dat het verhaal anders zou geweest zijn als het Nederlanders of Duitsers waren geweest? Ik denk het niet...

        Comment


          #19
          Originally posted by Amon_RA View Post

          Als Belg vind ik dat je dit beter niet zegt als je een beetje serieus wil genomen worden...

          Denk je dat het verhaal anders zou geweest zijn als het Nederlanders of Duitsers waren geweest? Ik denk het niet...
          Ik snap dit wel, kun je nagaan hoe groot mijn verbazing was dat het toch echt uit de mond van een Belg kwam :-)

          Nee, ik denk niet dat het anders geweest zou zijn als het mensen van een andere nationaliteit zouden zijn geweest. Het was ook maar gewoon een (inmiddels uitgelegd) grapje. No offence whatsoever intended.
          It's a wonder tall trees ain't layin' down

          Comment

          Working...
          X