Megatron
> Het is erg jammer dat de oplichtert nu dus wordt beschermd door de "leiding", om voor mij vage redenen.
We geloven je verhaal op je mooie blauwe ogen, maar tot op heden is er nul tastbaar bewijs anders dan jou verhaal. Dat is dus vaag en niet het feit dat wij het niet OK vinden dat iemand even met zijn adres gegevens hier op de site wordt gepleurd. Laten we dus even correct blijven en niet "de leiding" ervan beschuldigen een zijde te kiezen.
> Wellicht is meneer de oplichter een bekend lid van dit forum? Het zou mij niks verbazen dat hij ook nog de hand boven het hoofd wordt gehouden...
Die meneer is hier niet bekend, noch is hij lid van Amiga Cafe en je excuses zijn onderhand wel op zijn plaats.. vind je niet ook?
> Wat betreft je uitlating over "betaling bij overdracht en nooit geld aan onbekenden overboeken": Dat is tegenwoordig in dit digitale tijdperk niet meer van toepassing. Ik doe al zo'n 15 jaar handel (koop/verkoop) op MP en nog nooit is er een artikel daadwerkelijk niet volgens afspraak afgeleverd.
Jij misschien, maar ik ben daar blijkbaar toch iets voorzichtiger Wouter. Ik koop/verkoop ook wel het e.e.a en gebruik bij aankopen via bijvoorbeeld eBay altijd PayPal en accepteer dat ook wanneer anderen dat van mij verlangen. Maar zonder je te betichten van goedgelovigheid.. eerlijk.. die prijs was toch ook wel een red flag.. met 15 jaar ervaring had je dat mogen weten natuurlijk. Maar blijft vervelend natuurlijk.
> Ik neem aan dat jezelf ook wel eens iets van een onbekende persoon hebt aangeschaft en geld op zijn rekening hebt gestort? Dat doet (bijna) iedereen tegenwoordig toch?
Bij iets van 10 euro maakt me dat inderdaad weinig uit.. bij 200 euro.. meh!
> Maar als ik alles zo overzie, dan voel ik dat ik hier op dit forum uitgespeeld ben en hier niks meer heb te zoeken. Ik denk dat het beter is om dit etablissement maar te verlaten. Is er ook een soort van "Verwijder Account" button?
Nee, omdat accounts wel eens gehacked worden en een delete is dan ook echt een delete waarbij een restore wat omslachtiger van aard is voor wat betreft de meta-data en uploads. Ik kan je account wel verwijderen als je dit wenst, maar ik zou je eerder willen uitnodigen deel uit te maken van de gemeenschap. Niemand is hier tegen je maar zonder tastbaar bewijs kunnen we niet voor rechter gaan spelen noch het platvorm zijn dat de oorzaak is geweest voor kruistochten.
Tahoe
> Het is erg jammer dat de oplichtert nu dus wordt beschermd door de "leiding", om voor mij vage redenen. Je staat als forum in je recht, en hebt ook de plicht, om een kleine commune, zoals de Amiga-scene, te waarschuwen en te behoeden voor zulke oplichters.
Ik denk dat je dat toch een beetje verkeerd ziet, het is niet het beschermen van de oplichter, maar van het forum.
In een rechtstaat is nog altijd iemand onschuldig tot schuld is bewezen. Nu kun je lang gaan discussiëren wanneer dat bewezen is maar in de letter van de wet is dat na een veroordeling door een rechter.
Als iemand hier, hoe goed bedoeld ook, mensen met naam en toenaam gaat noemen en diegene krijgt daar lucht van kun je gerust (ook als forum) een rechtszaak aan je broek krijgen over vals beschuldigen. Wet op de privacy komt hier ook om de hoek kijken.
Het lijkt me dan ook verstandig het oordeel van de rechter af te wachten (nee, niet jij Ikilledher) en dan pas overgaan tot met naam en toenaam noemen.
Ik dank je voor je waarschuwing, en ik denk dat iedereen hier nu meer op de hoede zal zijn bij het kopen van Amiga spullen op marktplaats.
Wouter
> We geloven je verhaal op je mooie blauwe ogen, maar tot op heden is er nul tastbaar bewijs anders dan jou verhaal. Dat is dus vaag en niet het feit dat wij het niet OK vinden dat iemand even met zijn adres gegevens hier op de site wordt gepleurd. Laten we dus even correct blijven en niet "de leiding" ervan beschuldigen een zijde te kiezen.
>
> **Die meneer is hier niet bekend, noch is hij lid van Amiga Cafe en je excuses zijn onderhand wel op zijn plaats.. vind je niet ook?**
>
> Jij misschien, maar ik ben daar blijkbaar toch iets voorzichtiger Wouter. Ik koop/verkoop ook wel het e.e.a en gebruik bij aankopen via bijvoorbeeld eBay altijd PayPal en accepteer dat ook wanneer anderen dat van mij verlangen. Maar zonder je te betichten van goedgelovigheid.. eerlijk.. **die prijs was toch ook wel een red flag.. met 15 jaar ervaring had je dat mogen weten natuurlijk.** Maar blijft vervelend natuurlijk.
>
> **Bij iets van 10 euro maakt me dat inderdaad weinig uit.. bij 200 euro.. meh!**
>
> Nee, omdat accounts wel eens gehacked worden en een delete is dan ook echt een delete waarbij een restore wat omslachtiger van aard is voor wat betreft de meta-data en uploads. Ik kan je account wel verwijderen als je dit wenst, maar ik zou je eerder willen uitnodigen deel uit te maken van de gemeenschap. Niemand is hier tegen je maar zonder tastbaar bewijs kunnen we niet voor rechter gaan spelen noch het platvorm zijn dat de oorzaak is geweest voor kruistochten.
Hoe weet je zo zeker dat hij geen lid is van dit forum? En uiteraard ga ik geen excuses aanbieden aan meneer de laffe oplichter! Die is gek!
"De prijs was een red flag". Dat hoeft niet percé. Niet iedereen is een hoarder en/of handelaar die uit-zuig prijzen vraagt. Er zijn ook mensen die bepaald Amiga-spul al jaren in de opslag hebben en die geen weet hebben van wat de tegenwoordige hoarder/handelaar er voor durft te vragen.
En je "meh" uitspraak is een belediging voor iedereen die wel te goeder trouw eens geld heeft over gemaakt en ook slachtoffer is geworden van oplichting. Ik denk dat jij eerder je excuses moet aanbieden aan die mensen!
En jullie blijven maar doorzagen over "bewijs". Ik heb gisteren al aan Infant gevraagd wát voor bewijs hij nou bedoeld, maar nog steeds geen bevredigend antwoord daarop gekregen. Al met al vind ik de weigering om de oplichter met naam en alles hier te kijk te zetten nogal zwak beargumenteerd.
Wouter
> Ik denk dat je dat toch een beetje verkeerd ziet, het is niet het beschermen van de oplichter, maar van het forum.
> In een rechtstaat is nog altijd iemand onschuldig tot schuld is bewezen. Nu kun je lang gaan discussiëren wanneer dat bewezen is maar in de letter van de wet is dat na een veroordeling door een rechter.
> Als iemand hier, hoe goed bedoeld ook, mensen met naam en toenaam gaat noemen en diegene krijgt daar lucht van kun je gerust (ook als forum) een rechtszaak aan je broek krijgen over vals beschuldigen. Wet op de privacy komt hier ook om de hoek kijken.
>
> Het lijkt me dan ook verstandig het oordeel van de rechter af te wachten (nee, niet jij Ikilledher) en dan pas overgaan tot met naam en toenaam noemen.
Dat met die rechtzaak valt wel mee,ook op andere fora gebeurt dat wel en oplichters staan nou niet bepaald te trappelen om in de scijnwerpers te staan.
En als we eerst "het oordeel van de rechter" af moeten wachten, dan kun je waarschijnlijk lang wachten en heeft de oplchter al veel meer slachtoffers gemaakt.
Ikilledher
Wouter, ik krijg de indruk dat je niet open staat voor de argumenten die worden gegeven. In een democratie kan het niet zo zijn dat een enkeling zijn zin doordrijft, niet? Je hebt hulp ontvangen uit het café, je bent bedankt door cafébezoekers. Inmiddels vielen de schellen van de ogen bij een hoop mensen. Streef je je doel niet voorbij?
Infant
Wouter
Er is *geen* bewijs geleverd. Wat voor bewijs op z'n plaats zou zijn? Ik noem maar eens wat zaken:
- Bewijs dat meneer heeft gevraagd dat jij het geld over maakt naar bankrekeningnummer X
- Bewijs dat jij dat geld inderdaad hebt overgemaakt naar bankrekeningnummer X
- Bewijs dat bankrekeningnummer X inderdaad hoort bij de meneer in kwestie
- Bewijs dat er aangifte is gedaan
- Bewijs dat de politie (/justitie :-)) aangeeft dat inderdaad persoon X verdacht wordt
Enzovoort, enzovoort. Tot op heden is er enkel door jou aangegeven *dat* je bent opgelicht en vervolgens door *wie*. De link daartussen ontbreekt echter nog volledig.
Wouter
> ik krijg wel de indruk dat het verwijderen van die gegevens door de doorsnee bezoeker van het café wordt gedragen en ik zie wel sterke argumenten langskomen.. Als dat anders is, kan en mag iedereen commentaar geven. democratisch volgens mij.... altijd welkom wouter
De "doorsnee" bezoeker hoeft niet percé de meerderheid te zijn. En als je het op een "democratische"' manier wilt doen dan moet je ieder lid van dit forum vragen om zijn stem erover uit te spreken. Ik durf te wedden dat de meerderheid er geen probleem mee zou hebben gegevens van oplichters te plaatsen.
Manon
Bezoekers, spreekt u uit.
Infant
> Bezoekers, spreekt u uit.
Maak er maar een poll van Manon, dat is makkelijker.
Wouter
> WouterEr is *geen* bewijs geleverd. Wat voor bewijs op z'n plaats zou zijn? Ik noem maar eens wat zaken:
>
> - Bewijs dat meneer heeft gevraagd dat jij het geld over maakt naar bankrekeningnummer X
> - Bewijs dat jij dat geld inderdaad hebt overgemaakt naar bankrekeningnummer X
> - Bewijs dat bankrekeningnummer X inderdaad hoort bij de meneer in kwestie
> - Bewijs dat er aangifte is gedaan
> - Bewijs dat de politie (/justitie :-)) aangeeft dat inderdaad persoon X verdacht wordt
>
> Enzovoort, enzovoort. Tot op heden is er enkel door jou aangegeven *dat* je bent opgelicht en vervolgens door *wie*. De link daartussen ontbreekt echter nog volledig.
Alle e-mails gingen via de Marktplaats interne emal-diens. Aangezien zijn account direct na de aangifte is verwijderd, is er dus geen communicatie-verkeer meer terug te vinden. Bewijs dat ik geld heb overgeboekt is er wel, en evenzo het bewijs dat dat bankrekening-nummer bij "meneer X" hoort. Bewijs van aangifte is er ook, ik kan van alles een uitdraai van maken. Bewijs is er ook dat de politie ook weet dat het om deze persoon gaat.
Kortom: GENOEG bewijs.
Infant
> Alle e-mails gingen via de Marktplaats interne emai-diens. Aangezien zijn account direct na de aangifte is verwijderd, is er dus geen
> communicatie-verkeer meer terug te vinden. Bewijs dat ik geld heb overgeboekt is er wel, en evenzo het bewijs dat dat bankrekening-nummer bij "meneer X" hoort. Bewijs van aangifte is er ook, ik kan van alles een uitdraai van maken. Bewijs is er ook dat de politie ook weet dat het om deze persoon gaat.
> Kortom: GENOEG bewijs.
Als je wilt dat de gegevens van die persoon openbaar geplaatst worden, verzoek ik je dit bewijs te plaatsen. Zeggen dat iets er is, maar het vervolgens niet laten zien, kan ik niets mee.
McVenco
Ik krijg een "fanatiek-gelovige-gevoel" hier....
"God bestaat!"
- "Bewijs het dan eens?"
"Hij bestaat! Is dat niet genoeg bewijs?"
:rolleyes:
Ikilledher
Zeg Wouter, om even tot de kern te komen. Welkom in het café. Neem een drankje. Zet het op de kerfstok van een willekeurige bezoeker, bij voorkeur WHiZZi. Zeg, hoe kom jij zo in aanraking met Amiga’s? Ga zitten. Doe je jas uit. Aangenaam!
Manon
> Maak er maar een poll van Manon, dat is makkelijker.
Wouter anders doe jij hier even een poll.. ik ben daar niet zo handig in....
Megatron
> Hoe weet je zo zeker dat hij geen lid is van dit forum?
Als administrator even nagekeken Wouter
> En uiteraard ga ik geen excuses aanbieden aan meneer de laffe oplichter! Die is gek!
Vroeg ik ook niet om. Maar je beschuldiging naar de leiding toe is echt niet OK.
> En je "meh" uitspraak is een belediging voor iedereen die wel te goeder trouw eens geld heeft over gemaakt en ook slachtoffer is geworden van oplichting. Ik denk dat jij eerder je excuses moet aanbieden aan die mensen!
Omdat ik niet zomaar 200 euro overmaak naar een onbekende is dus een belediging voor de mensen die dat wel doen.. serieus? echt waar? nou, laat ik mij maar snel verontschuldigen bij die mensen waar dat zo overkomt.. bij deze dan.. sorry mensen die dit voor het hoofd stoot..
:huh:
Ikilledher
Naar aanleiding van het bovenstaande gesprek is iedereen in het café benieuwd naar jouw mening. Manon heeft een poll gemaakt en die vind je >>hier<<. Laat weten wat je denkt! \o/
Wouter
> Als administrator even nagekeken Wouter
>
> Vroeg ik ook niet om. Maar je beschuldiging naar de leiding toe is echt niet OK.
>
> Omdat ik niet zomaar 200 euro overmaak naar een onbekende is dus een belediging voor de mensen die dat wel doen.. serieus? echt waar? nou, laat ik mij maar snel verontschuldigen bij die mensen waar dat zo overkomt.. bij deze dan.. sorry mensen die dit voor het hoofd stoot..
> :huh:
Je hebt dus als administrator het even nagekeken? Wie zegt dat hij zijn echte naam en adres hier heeft ingevoerd? Beetje naïef, he?
En die belediging sloeg op je "meh" uitspraak. Dat komt wel wat denigrerend over. Zo van; "wie doet dat dan ook".
Maar goed, ik ben er wel zo'n beetje klaar mee. Reageer maar niet meer, want dit gaat met jou de verkeerde kant op, heb ik de indruk.
Wouter
> Als je wilt dat de gegevens van die persoon openbaar geplaatst worden, verzoek ik je dit bewijs te plaatsen. Zeggen dat iets er is, maar het vervolgens niet laten zien, kan ik niets mee.
Ik heb het bewijs, maar ik ga echt niks plaatsen. Er staan ook privé dingen in en dat gaat niemand wat aan. De oplichter wordt vanwege privé redenen beschermd, oké, maar ik heb ook mijn eigen privacy. Ik hoop dat je dit begrijpt vanuit mijn standpunt.
Wouter
Pufff....zucht! ik word er zo moe van. Ik heb deze hele discussie even aan wat familie/vrienden/collega's laten zien, en die vinden het onbegrijpelijk dat er zo tegen mij wordt gereageerd, en de onwil om de gegevens van die akelige oplichter hier te plaatsen. Met z'n vieren tegen mij aan. Kan één van jullie moderators het niet alleen aan?
Maar laat maar, ik heb er geen zin meer in. De lust vergaat je wel als je door 4 man door de mangel gehaald wordt. Het lijkt wel of ik de dader ben?!
Ik ben weg hier. Dááág!
Ikilledher
> Ik hoop dat je dit begrijpt vanuit mijn standpunt.
Ik begrijp dat heel goed en ik ben het daar helemaal mee eens.