Megatron
> Ik ben weg hier. Dááág!
Mooi!! Doei Wouter!!
tsb
Ik lees net het hele topic, en ik wou net vragen of je een biertje wou, maar je gaat alweer weg..
Nou..
:zwaai:
tsb
Wouter ik snap je frustatie, maar ook ik ben van mening dat je niet zomaar namen / foto's / adres gegevens kunt plaatsen op dit forum.
Ik ken persoonlijk iemand die werd ook maanden achter elkaar gebeld, en voor alles en nog wat uitgemaakt omdat hij een "oplichter" zou zijn.
Zijn naam, adres en telefoongegevens zijn meermalig gebruikt op marktplaats, achteraf bleek het na aangifte vanaf zijn kant om identiteitsfraude te gaan.
Op diverse fora's werd zijn naam geplaatst en dus al zijn gegevens, het heeft hem maanden zijn nachtrust gekost en heel veel stress opgeleverd.
Heeft zichzelf toen op die fora's onder zijn eigen naam bekend gemaakt en gevraagd of iedereen aangifte wilde doen, ook om zijn zaak sterker te maken.
Alle betrokkenen hebben van de politie mail ontvangen dat het inderdaad om identiteitsfraude ging.
Er werden gmail adressen gebruikt die overeenkomsten hadden met zijn naam ( en bedrijfsnaam ), maar hij was het niet.
Dus dat is een andere kant van het verhaal.
En wat betreft informatie voorziening vanuit politie/justitie die bij jou aangeeft dat de gegevens inderdaad van die persoon zijn,
maakt je zaak niet sterker.. wat; ik denk dat dat "bewijs" nietig verklaard kan worden.
Maar nogmaals ik snap je frustratie, ik denk dat iedereen op het forum je ook dankbaar is dat je ons wijst dat bepaalde marktplaats verkopers niet te vertrouwen zijn,
en dat we zeker vooronderzoek moeten doen bij zulke transacties.
Gebruik ons ( zijn alle leden ) forums niet om zonder bewijs voering voor eigen rechter te gaan spelen.
Het is voor ons een eenzijdig verhaal, jij hebt bewijs wat wij niet kennen, dus hoe moeten wij daarover een oordelen kunnen vellen.
En daarnaast vind ik dat een rechter moet bepalen of iemand een strafbaar feit heeft gepleegd, daarvoor leven we in een rechtstaat.
ps. Ik ben zelf ook al een paar keer opgelicht voor bedragen tussen 200 en 300 euro, het is niet leuk, maar ik maak de afweging
of b.v. vanuit Friesland naar Maastricht wil rijden of niet.. soms win je en soms verlies je..
Wouter
> Mooi!! Doei Wouter!!
Pas maar op dat ze jou er hier ook niet uit trappen wegens onruststoken en ruzie zoeken!
Wouter
tsb
Helder verhaal. Het gaat op dit moment er ook niet meer om dat de naam van de oplichter hier geplaatst word.
Dat zit er toch niet meer in. Ik denk dat het net zo belangrijk is dat ik iedereen nog eens extra bewust heb gemaakt
van de gevaren van kopen op MP. En wat dit forum betreft, denk ik dat de meeste mensen oprechte, behulpzame en aardige mensen zijn. Op een uitzondering na dan. Hier laat ik het verder bij.
rvo
om ook eens wat te zeggen. is er geen middenweg? dat alleen het rekeningnummer gedeeld wordt? ik kan me niet voorstellen dat dit de privacy van de betrokkene kan schaden?
ook wil ik graag 1 dingetje opgehelderd. in deze thread (op pagina 2) wordt gerefereerd naar een andere Amigagebruiker. deze wordt niet met naam benoemd maar er wordt met subtiele hints naar hem verwezen. dit is een ander persoon dan de persoon over wie deze thread gaat, toch? voor zoiets ook een eigen leven gaat leiden.. ik lees meestal vrij vlot (lees: slecht) en was er tot zojuist van overtuigd dat dit over dezelfde persoon ging.
oh, en tot slot, en dat zal een utopie blijven. ik heb liever dat je blijft Wouter. ik vind dat er in een cafe plek moet zijn voor iedereen, ook al zijn we het niet altijd met elkaar eens.
Infant
Hi @[verwijderd],
Rekeningnummer staat er ook nog gewoon. Zoals hierboven geschreven, een rekeningnummer is doorgaans niet direct naar de personalia/NAW gegevens te herleiden dus waarschuwen voor het gebruik van bepaalde rekeningnummers is zeker welkom.
En nee, die tongue-in-cheek grapjes hebben niets met deze zaak te maken.
Ikilledher
> ik vind dat er in een cafe plek moet zijn voor iedereen, ook al zijn we het niet altijd met elkaar eens.
Hear-hear!
spud
Rishca
Da's bijna zeker dezelfde "verkoper" als "S. Darming" of "Timmy" die dezelfde typstijl gebruiken en het woord "interesse" als "interessen" schrijven.
en een bestaande foto van internet plukt om deze opnieuw te fotograferen op zijn pc monitor vanaf een andere hoek en het als enige advertentie op marktplaats heeft staan.
Infant
Ik heb even een nieuw subforum aangemaakt, "Alleen voor leden" en deze post daar heen verplaatst. Dit om te voorkomen dat de vermoedelijke oplichter mee kan lezen (tenzij hij hier lid is, hetgeen ik betwijfel). Ik heb inmiddels via Marktplaats contact gezocht met "Maikel" en ik mag de kaart vanavond komen ophalen voor 300 EUR in Zuid-Limburg.
Mocht het echt zijn: goede deal. Mocht het een oplichter zijn, dan gaan we het nog leuk hebben hier.
spud
Aardig dat ie hem dan al op gereserveerd zet,... not
Infant
Ondertussen is dezelfde Amiga+turbokaart al aan drie verschillende personen 'verkocht' :-)
Infant
Leuk detail: Deze "Blizzard 1260" die verkocht word, heeft een 040 (en PPC) aan boord!
n8464
WHiZZi
Infant, als je een bakje koffie wil voor de heen- of terugweg, je bent welkom in Helmond hoor 😉
Dan hou je in ieder geval nog iets over aan de rit :-P (als je uberhaupt nog gaat )
tsb
rvo
verbaas me dat deze adv nog op marktplaats staat dan? ondertussen zijn er meer mensen geld aan het overmaken naar deze kerel, of niet?
spud
Misschien moeten we Peter R de Vries inschakelen LOL
WHiZZi
en Infant, ben je een Blizzard 1260 rijker die eigenlijk een PPC heeft en een 040 CPU erop ?
Infant
Nee. natuurlijk niet :-)
Dikke. Vette. Oplichtert.