Megatron
Een vraagje.. en niet omdat ik wil trollen.. want dat zou ik nooit doen dat is niet de insteek.. maar wat is er nu precies zo speciaal aan een line-up? Ik begrijp dat nooit zo goed.. iedereen heeft onderhand wel elke Amiga of zelf gehad, of gezien op de HCC beurs (of Amiga Messe) in 1992.. en anders wel op de Amiga 30 in Amsterdam.. Nu denk ik bij Amiga ook eerder aan de leuke tijd (vroegah!) met mijn vrienden samen een Assembler cursus volgen of naar een Computer Treffen gaan met een bak verse floppen.. en daar ik ooit reseller was (via mijn vader) heb ik natuurlijk wel een flinke scheut affiniteit jegens de hardware.. maar dan nog.. als die dingen dan op een rij staan vraag ik me altijd af.. en nou dan?
Dus.. welgemeende vraag.. geen getrol.. wellicht zie ik het gewoon niet en hoor graag jullie mening.
--edit--
Wellicht moet ik wel gewoon naar Maarssen komen .. dan.. dus.. :zwaai:
rvo
prima vraag. persoonlijk vind ik het leuk om te zien wat anderen met hun amiga doen. hoe een systeem is uitgebreid en hoe dat dan werkt. wat je ermee kunt. dat inspireert me dan eventueel om zelf weer uit te breiden etc. zo twijfel ik nog steeds over een cd32. heb er nog nooit een gehad. zou daar in maarssen best eens een kwartier mee willen spelen om te zien of het bevalt. en een vol uitgebreide a4000t is natuurlijk ook tof om te zien. en zo zijn er ook mensen die een ppc'ed a1200 boeiend vinden. een line up is nooit compleet zonder het praatje erbij van de eigenaar though.
Megatron
Ja precies.. een line-up is dan wel zinvol als de eigenaar er ook iets zinnigs over weet te melden.. dus niet iemand die het koopt voor de heb maar ook echt mee klooit.. goed.. voor dagelijks gebruik wellicht minder, maar gewoon.. echt mee werkt.
Ik heb dus een CD32 en toegegeven.. ik heb hem gewoon gekocht voor de heb want tja.. wat moet je ermee.. CD's branden? Nee.. Het is gewoon een Amiga 1200 met een CD Drive en uitbreiden is duur en ruk om te doen.. tenzij je een Externe floppy drive koopt van Analogic en daar bv een GoTek in knalt.. maar ben je ook weer 100 euro verder. En nog steeds maar 2Mb chip.
amiga1260
Op deze speciale dag wil ik laten zien welke Amiga modellen er zijn geproduceerd.
Ik heb zelf een artikel geschreven over de CD32 en die staat op de Commodore HCC website. Op de CD32 komen nog regelmatig Compilatie CD's met spellen uit. Je hoeft alleen een CD branden en spelen maar.
Zeker bij het overzetten van software naar de Amiga is dit een goedkope oplossing, want ander heb je additionele hardware nodig zoals, netwerkkaart, Compactflash card reader, CD-ROM speler voor je Amiga. Je hebt dan allen een CD-R spindle en een CD Brander nodig en dan ben je klaar.
Uitbreiden met een SX1, SX32, SX32 Pro of Promodule is leuk, maar dat is duur. Ik speel tegenwoordig vaker spelletjes op de CD32 dan op mijn Amiga 4000,600, 500 en 1200.
DdAzZ
Ikzelf zie ook het nut niet in om een line-up neer te zetten van allemaal standaard modellen. Zoals ik vertelde heb ik juist 2 standaard modellen aangeschaft en de meeting is voor mij meer een soort voorverkenning van wat je allemaal kan bereiken met de vele toevoegingen die er tegenwoordig verkrijgbaar zijn zodat ik een uitgangspunt heb om op te focussen met het uitbouwen van een van de dames. Ik denk dat jullie je meer moeten focussen op wat is tegenwoordig mogelijk is met de Amiga i.p.v. een standaard line-up die iedere Amiga freak wel kan dromen.
just my two cents.
wiebow
Zo een line up lijkt mij ook leuk en dan kom ik zeker ff kijken.
MrZ
TSB zijn A600 is verre van standaard ;-)
mijn A600 ook.
Heb nu vakantie en ga kijken of ik de A4000+CSPPC+cvision weer tot leven kan wekken die ik nog hier heb staan.
WHiZZi
Mijn A2000 is de enige 'niet standaard' Amiga op het moment. Deze heeft een GVP 030 er in, 7MB geheugen, Gotek en SCSI2SD adapter + nog niet geinstalleerde kaart.
Ik kan ook, om het grappig te maken, een Commodore 64 case mee nemen met Raspberri Pi2 er in waar ik eventueel de Amiga emulator op kan gooien. Mindfuck 😛
amiga1260
Mijn Amiga 500, Amiga 1200 en CD32 zijn uitgebreid. De A500 met een ACA 500 en een ACA1233n 030@26 MHz met 128 MB fast geheugen. Mijn Amiga 1200 met een ACA 1232 030EC@40MHz met 128 MB fast geheugen, Indivision MK2RC en 4GB CF. Mijn CD32 met SX32 met 8 MB fast geheugen en 4GB CF.
Infant
> Mijn A2000 is de enige 'niet standaard' Amiga op het moment. Deze heeft een GVP 030 er in, 7MB geheugen, Gotek en SCSI2SD adapter + nog niet geinstalleerde kaart.Ik kan ook, om het grappig te maken, een Commodore 64 case mee nemen met Raspberri Pi2 er in waar ik eventueel de Amiga emulator op kan gooien. Mindfuck 😛
Dat zou humor zijn - ik zeg doen!
amiga1260
@[verwijderd]: Heb je al voor elkaar gekregen om je A4000 aan de praat te krijgen?
Ik mis nog een Amiga 1000, 3000 en misschien nog een 4000 voor de line up. In plaats van de A500 neem ik een A500 Plus mee.
MrZ
> @[verwijderd]: Heb je al voor elkaar gekregen om je A4000 aan de praat te krijgen?Ik mis nog een Amiga 1000, 3000 en misschien nog een 4000 voor de line up. In plaats van de A500 neem ik een A500 Plus mee.
Ben ik mee bezig geweest, ja de A4000 zelf doet het inmiddels, nu nog kijken welke van de CSPPC kaarten die ik hier nu heb liggen wil werken.
wiebow
Ik ga zeker ff langskomen 🙂
Infant
Ik ben ook (even) van de partij!
rvo
ja hoor. iedereen komt opeens nu ik niet kan. VAST GEEN TOEVAL!!!1
DdAzZ
ik had voornemens om langs te komen voor de nodige inspiratie, helaas kan ik niet :blush:nou ja dan maar de volgende keer.
michael
> ik had voornemens om langs te komen voor de nodige inspiratie, helaas kan ik niet :blush:nou ja dan maar de volgende keer.
Wow, valt het je zo zwaar dat rvo niet kan? 🙂
Infant
> ja hoor. iedereen komt opeens nu ik niet kan. VAST GEEN TOEVAL!!!1
Ik zou zeggen, pas je plannen aan ;-)
WHiZZi
Komt er nou wel of geen Lineup? Ik heb weinig zin om een lompe A2000 en een CDTV mee te nemen als de Lineup niet compleet is. Ik heb hoogstwaarschijnlijk wel een AmiBerry Commodore 64 Pi bij 😛
WHiZZi