Announcement

Collapse
No announcement yet.

floppies gezocht

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

    floppies gezocht

    Ik ben op zoek naar wat floppies. Kan ik van iemand er een paar overnemen?

    Ik heb een aca500+ besteld voor aan mijn A500 met een Gotek erin. Het wordt aangeraden om eerst een backup te maken op een floppy. Ik heb alleen geen floppies meer.

    Daarnaast heb ik een tweede amiga 500 zonder floppy drive en een losse drive die ik nog moet inbouwen. Dan is het wel handig om die te kunnen testen.

    Ik zou er graag niet mee willen wachten tot de volgende clubdag.

    #2
    Misschien een idee om een lege adf te maken met winuae / adf editior / disk formatteren met xcopy om deze daarna te selecteren met de gotek drive en een backup te maken van de aca500
    => Commodore A600HD/40 <=
    3D Amiga Gotek frames: http://www.thingiverse.com/_CrazyBob_/designs

    Comment


      #3
      Interessant idee. Ik wist niet dat je met de gotek ook kon schrijven. Dat werkt bij veel spellen in ieder geval niet. Dat is een van de redenen van de aanschaf van de aca500.

      Comment


        #4
        Anders heb ik wel floppies. Moet ik ze opsturen of wil je ze ophalen? Woon in de achterbuurt van het Gooi.
        It's a wonder tall trees ain't layin' down

        Comment


          #5
          Ik heb ook nog wel floppies voor je, ik woon dan weer in Helmond, de voorstad van Eindhoven (afhankelijk van welke kant af je kijkt)
          Last edited by WHiZZi; 03-01-2017, 20:47.

          Comment


            #6
            Bedankt beiden! Ik woon zelf in het midden van het land in IJsselstein. Ik durf niet in Jihadville te komen en Helmond vind ik wat ver voor een paar floppies. Opsturen is in dit geval de oplossing, want ik kreeg zojuist een mailtje van Jens dat de aca500p onderweg is. Ik stuur je een berichtje Infant.

            Comment


              #7
              Floppies ontvangen?
              It's a wonder tall trees ain't layin' down

              Comment


                #8
                Ze zijn binnen hoor. Super bedankt!
                Vandaag kwam ook de aca500 plus binnen dus dat is mooi getimed. Ik ga hem zo uitproberen.
                Ik heb al heel lang geen diskdrive meer horen kraken. Dat wordt mooi.

                Comment


                  #9
                  Heb er ook nog wel wat voor je met schoon label moet ze alleen ff testen hoef er niks voor alleen verzendkosten en tijd :-)

                  Comment


                    #10
                    Bedankt Odo, maar ik heb een nu genoeg.
                    Alles gaat op de CF kaartjes. Nu eerst weer een card Reader kopen. Zucht. Ik vraag me af waarom er bij de aca500p voor CF is gekozen en niet voor SD.

                    Comment


                      #11
                      CF is compatibel met IDE, SD is een heel ander beestje :)
                      [SIZE=10px][I]3x Amiga 500, 1x Amiga 1200 1D4[/I][/SIZE]

                      Comment


                        #12
                        Aha. Ik heb ergens gelezen dat een cf-sd adapter werkt in de aca500p en dacht daarom dat het simpel zou zijn. Die adapters zijn wel vrij prijzig, dus waarschijnlijk doen die iets ingewikkelds. En zoiets verhoogd de prijs van de aca500p dan natuurlijk nog verder. Dan snap ik het.

                        Comment

                        Working...
                        X