Announcement

Collapse
No announcement yet.

Opzoek naar A500plus Rev8a moederbord

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

    Opzoek naar A500plus Rev8a moederbord

    Ter reparatie van mijn eigen A500+ ben ik, om een vergelijk te kunnen maken, op zoek naar een Rev8a moederbord (A500+ dus).
    Enkel het moederbord + chips volstaat; voeding, FDD, toetsenbord is niet nodig maar mocht de prijs okee zijn dan is een complete A500+ ook een optie.

    Wie oh wie heeft nog een goed werkend exemplaar liggen?

    #2
    Originally posted by LuzUo View Post
    Ter reparatie van mijn eigen A500+ ben ik, om een vergelijk te kunnen maken, op zoek naar een Rev8a moederbord (A500+ dus).
    Enkel het moederbord + chips volstaat; voeding, FDD, toetsenbord is niet nodig maar mocht de prijs okee zijn dan is een complete A500+ ook een optie.

    Wie oh wie heeft nog een goed werkend exemplaar liggen?
    Hoi, had je deze vraag toevallig ook op marktplaats uitgezet?

    Wat is er met je eigen bord aan de hand dat je een ander bord ernaast nodig hebt, wat hoop je te kunnen vergelijken?


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
    Birdseed solderen is diamond painting voor gevorderden...

    Comment


      #3
      Probleem is dat er geen audio meer uit komt. Links en rechts zijn allebei weg ... voeding op de audio opamp is goed (+ en -) ...opamp al vervangen .. geen resultaat ... ik heb idee dat de Paula geen audio genereert .. voeding voor Paula is goed.. wat me opviel is dat de clock voor de Paula in mijn beleving een grote rise en fall tijd heeft ... in ieder geval veel groter dan op een rev6 bord wat ik heb bekeken. Als ik het goed heb komt die clock uit de agnus.. andere agnus maakt niet uit. Misschien nog de agnus socket? Misschien toch de elco's? Voordat ik dat allemaal ga vervangen wil ik graag zien hoe de signalen op een goed rev8a bord eruit zien

      Mocht je nog suggesties hebben waar ik naar kan kijken dan hou ik me uiteraard aanbevolen

      Oh en ja ... ik heb op MP inderdaad die vraag gezet en dat heeft geholpen 😁
      Last edited by LuzUo; 18-04-2020, 11:10.

      Comment


        #4
        Aha, op die manier. Er was pas iemand op marktplaats die ook een bord zocht, vandaar.
        Birdseed solderen is diamond painting voor gevorderden...

        Comment


          #5
          Suggesties heb ik verder niet, als je al met een scope aan de slag bent geweest dan doe je meer dan ik... ik doe alleen wat met een multimeter kan en pak vrij snel de soldeerbout erbij.

          Maar misschien heb ik je al geholpen door via marktplaats mijn bord aan jou te verkopen??


          Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
          Birdseed solderen is diamond painting voor gevorderden...

          Comment


          • LuzUo
            LuzUo commented
            Editing a comment
            Ja denk ik wel dan 😁
        Working...
        X