Announcement

Collapse
No announcement yet.

A2000

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

    A2000

    Er mist iets in mijn verzameling, een desktop Amiga. Tot nu toe zweerde ik bij de 500 en 1200, maar ik ben toch wel heel benieuwd naar een 2000, 3000 of 4000. Ik heb al een aanvraag uitstaan bij Joshua5, maar misschien dat iemand anders nog eentje heeft staan. Op dit moment heb ik geen haast en ben ik dus vooral even opties aan het afgaan.

    Wat mijn wensenlijstje is; Rev 6.5, bij voorkeur met toetsenbord en een beetje meer geheugen. Als de ISA-sloten op het bord gebruikt kunnen worden zijn dat zeker pluspunten. Dan heb ik zelfs misschien nog een NE2000 compatible netwerkkaartje liggen om hem zelfs tzt aan het netwerk te kunnen koppelen.
    [SIZE=10px][I]3x Amiga 500, 1x Amiga 1200 1D4[/I][/SIZE]

    #2
    Op marktplaats staan er drie zag ik net.

    Comment


      #3
      In Maarssen verkopen we 17 juni drie a2000's en twee a4000's
      kijk maar eens op de site in het topic over de Amiga sale. Helaas kan ik nog niets zeggen over de staat. Ik weet op dit moment echt niet wat er wekt. En zonder kennis van de werking en welke kaarten er exact inzitten is ook een prijs moeilijk te noemen. Het lijkt erop dat een van de a2000's een GVP 030 kaart heeft. Twee hebben een flicker fixerkaart. Maar een standaard a2000 kost in Maarssen minder dan op marktplaats. Pm voor meer details.
      in de clubvoorraad staan ook nog een aantal monitoren. Die verkoop ik voor 15 tot 20 euro.
      eigenlijk is een bezoek aan Maarssen een must voor elke serieuze Amiga koper

      Comment


        #4
        Uit ervaring is de Amiga 2000 de meest stabiele.. ja.. toegegeven wellicht ook de minst mooie.. of zoals Dave Haynie ooit in mijn Amiga 2000 User Guide schreef "She may be a little bit ugly, but at least she has a soul".. maar vergeet niet.. deze "military grade machine" is wel super stabiel.. daar heb ik vroeger nooit problemen mee gehad en anders dan een diskdrive die nu eens gereinigd moet worden.. iets met stof enzo.. werkt die goed.

        Hij is ook qua prijs nog interessant.. onder de €200 vind je een hele mooie die er nog goed of zelfs bijna nieuw. Koop ook niet het eerst-beste hok maar investeer even in het vinden van een mooi exemplaar. Marvin (Joshua5) komt ze vaak genoeg tegen dus even geduld hebben.

        Als de 68000 niet snel genoeg zou zijn, is een Commodore A2630 wellicht de meest courante oplossing.. met 2 of 4mb en je een flickerfixer en je hebt Amiga 3000 speed. Als video kaart kun je een Picasso II, Merlin of een hedendaagse MNT2000 pakken.. Ik zou altijd nieuwe hardware verkiezen over de oude meuk want dat gaat sneller stuk.
        Last edited by Megatron; 31-05-2017, 10:20.

        Comment


          #5
          Originally posted by iRetroVolver
          Uit ervaring is de Amiga 2000 de meest stabiele.. ja.. toegegeven wellicht ook de minst mooie.. of zoals Dave Haynie ooit in mijn Amiga 2000 User Guide schreef "She may be a little bit ugly, but at least she has a soul".. maar vergeet niet.. deze "military grade machine" is wel super stabiel.. daar heb ik vroeger nooit problemen mee gehad en anders dan een diskdrive die nu eens gereinigd moet worden.. iets met stof enzo.. werkt die goed.

          Hij is ook qua prijs nog interessant.. onder de €200 vind je een hele mooie die er nog goed of zelfs bijna nieuw. Koop ook niet het eerst-beste hok maar investeer even in het vinden van een mooi exemplaar. Marvin (Joshua5) komt ze vaak genoeg tegen dus even geduld hebben.

          Als de 68000 niet snel genoeg zou zijn, is een Commodore A2630 wellicht de meest courante oplossing.. met 2 of 4mb en je een flickerfixer en je hebt Amiga 3000 speed. Als video kaart kun je een Picasso II, Merlin of een hedendaagse MNT2000 pakken.. Ik zou altijd nieuwe hardware verkiezen over de oude meuk want dat gaat sneller stuk.
          Sja, ik baal alleen dat ik vorig jaar niet eentje heb gekocht. Toen gingen ze regelmatig voor rond de €60 tot €70 voor een basismodel op marktplaats. Nu is €100 een beetje de gangbare prijs en dan heb je een erg kale.

          Marvin vraagt wat meer iig. Niet erg, want ik heb liever eentje waar ik de verkoper van ken en vertrouw.
          [SIZE=10px][I]3x Amiga 500, 1x Amiga 1200 1D4[/I][/SIZE]

          Comment


            #6
            Goedkoop vind je toch altijd wel eentje.. maar ik denk dat inderdaad meer mensen erachter zijn gekomen dat een Amiga 2000 helemaal zo gek nog niet is. Ik weet dat die van mij ooit voor €50 is gekocht van iemand die er eigenlijk geen geld voor wou hebben, echter iemand anders er blij mee wou maken.. ik heb hem die €50 voor zijn zoontje toen betaald.. en dat was toen een gangbare prijs.. echter.. de 2000 was wel in perfecte staat.

            Dit zijn de foto's die ik na de clean-up heb gemaakt.. naja.. clean-up.. 20 jaar stof wegblazen en even met alcohol de contacten schoongemaakt. Voor de rest was de machine in top conditie!


            Click image for larger version  Name:	IMG_2548.JPG Views:	1 Size:	1.88 MB ID:	11968Click image for larger version  Name:	IMG_2544.JPG Views:	1 Size:	1.99 MB ID:	11969Click image for larger version  Name:	IMG_2542.JPG Views:	1 Size:	1.77 MB ID:	11970Click image for larger version  Name:	IMG_2541.JPG Views:	1 Size:	2.11 MB ID:	11971Click image for larger version  Name:	IMG_2547.JPG Views:	1 Size:	2.04 MB ID:	11972Click image for larger version  Name:	IMG_2552.JPG Views:	1 Size:	1.55 MB ID:	11973Click image for larger version  Name:	IMG_2550.JPG Views:	1 Size:	1.82 MB ID:	11974Click image for larger version  Name:	IMG_2556.JPG Views:	1 Size:	1.87 MB ID:	11975Click image for larger version  Name:	IMG_2553.JPG Views:	1 Size:	1.89 MB ID:	11976Click image for larger version  Name:	IMG_2555.JPG Views:	1 Size:	2.19 MB ID:	11977Click image for larger version  Name:	IMG_2554.JPG Views:	1 Size:	1.98 MB ID:	11978Click image for larger version  Name:	IMG_2557.JPG Views:	1 Size:	1.42 MB ID:	11979Click image for larger version  Name:	IMG_2559.JPG Views:	1 Size:	1.81 MB ID:	11980Click image for larger version  Name:	IMG_2561.JPG Views:	1 Size:	1.43 MB ID:	11981Click image for larger version  Name:	IMG_2560.JPG Views:	1 Size:	1.78 MB ID:	11982Click image for larger version  Name:	IMG_2546.JPG Views:	3 Size:	1.78 MB ID:	11984

            Comment


              #7
              Sja, de prijzen zijn behoorlijk op dit moment. Ik had wel wat meer over gehad voor degene uit de fotoserie.

              Heeft iemand misschien nog een toetsenbord? Degene die ik nu kan vinden zijn allemaal zonder.
              [SIZE=10px][I]3x Amiga 500, 1x Amiga 1200 1D4[/I][/SIZE]

              Comment


                #8
                Originally posted by michael
                Sja, de prijzen zijn behoorlijk op dit moment. Ik had wel wat meer over gehad voor degene uit de fotoserie.

                Heeft iemand misschien nog een toetsenbord? Degene die ik nu kan vinden zijn allemaal zonder.
                Ik denk dat ik nog een ps/2 toetsenbord heb liggen, dan wordt een iComp Lyra 3 ineens een optie :)
                [SIZE=10px][I]3x Amiga 500, 1x Amiga 1200 1D4[/I][/SIZE]

                Comment


                  #9
                  Toetsenborden voor de 2000 zijn hot.. omdat de 2000 nu zo hot is en die toetsenborden of stuk.. of afgeleefd zijn.. een goede vinden is niet eenvoudig.. maar zoek jij maar een puike 2000, dan heb ik nog wel een toetsenbord voor je mocht die er niet bij zitten.

                  Comment

                  Working...
                  X