Announcement

Collapse
No announcement yet.

Gezocht OS install Software

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

    Gezocht OS install Software

    Ik zoek bij deze naar software om WB op CF kaart te installeren (OS Install)
    Ik dacht ooit een vraag naar deze gezien te hebben op het forum en dat die misschien wel in de cloud zou staan, maar helaas.

    Is er iemand die hem heeft en deze wil delen ?

    Verder de vraag welke CF ik zou moeten gebruiken. Ik heb meerdere topics open geslagen op het internet en lees van alles over lees en schrijf snelheden en niet te snel etc etc, maar dat wordt dan in andere topics weer tegen gesproken. Bomen bos niet meer zien :(

    Wat is wijs en wat moet ik aanhouden ?
    Last edited by DdAzZ; 26-03-2017, 23:37.
    [SIZE=10px][I][COLOR=#A9A9A9]Amiga 2000, C128. Amiga 500. Amiga 1200 Indivision AGA Mk3, ACA1221lc 1x 1084(S) 1x 1084 [/COLOR][/I][/SIZE]ʕ•̫͡•ʕ*̫͡*ʕ•͓͡•ʔ-̫͡-ʕ•̫͡•ʔ*̫͡*ʔ-̫͡-ʔ [TfC!]

    #2
    Hi @ddazz,

    Deze staan wel degelijk in de Cloud. Zie hier :-)

    Voor wat betreft welke CF: volgens mij zijn er wel voorkeuren (geen idee wat deze zijn, overigens) maar was de boodschap vooral dat je niet een hele snele/moderne CF moet kopen met de verwachting dat deze ook supersnel in je Amiga zal zijn. Dat is namelijk niet het geval (de CF is in deze niet de beperkende factor).
    It's a wonder tall trees ain't layin' down

    Comment


    • DdAzZ
      DdAzZ commented
      Editing a comment
      Jij bedoeld de Workbenches, die heb ik hier in alle soorten en maten liggen :) nee het gaat mij om een diskette genaamd "OS Install" om dus die workbench op de cf kaart te kunnen installeren. Of zijn er soms andere wegen om dit te kunnen doen ?

    #3
    Originally posted by Infant View Post
    Hi @ddazz,

    Deze staan wel degelijk in de Cloud. Zie hier :-)

    Voor wat betreft welke CF: volgens mij zijn er wel voorkeuren (geen idee wat deze zijn, overigens) maar was de boodschap vooral dat je niet een hele snele/moderne CF moet kopen met de verwachting dat deze ook supersnel in je Amiga zal zijn. Dat is namelijk niet het geval (de CF is in deze niet de beperkende factor).
    Dank je wel, komen we weer een stuk verder. Top!
    [SIZE=10px][I][COLOR=#A9A9A9]Amiga 2000, C128. Amiga 500. Amiga 1200 Indivision AGA Mk3, ACA1221lc 1x 1084(S) 1x 1084 [/COLOR][/I][/SIZE]ʕ•̫͡•ʕ*̫͡*ʕ•͓͡•ʔ-̫͡-ʕ•̫͡•ʔ*̫͡*ʔ-̫͡-ʔ [TfC!]

    Comment


      #4
      Even terugkomende op wat Infant riep.. de Amiga 1200 heeft een ATA-1 aansluiting die PIO-0 is.. dat wil zeggen tot maximaal 3.3MByte/sec .. rap zat.. daar niet van.. maar koop een Sandisk (Blauwe) die betaalbaar zijn want die Ulra kaarten is weggooien van geld.

      Oh.. en het alom bekende thema.. de MaxTransfer instellingen.. in de HDToolBox op 00x1fe00 zetten.. dan krijg je ook geen write errors schrijffouten.
      Last edited by Megatron; 27-03-2017, 11:37.

      Comment


        #5
        Originally posted by DdAzZ View Post
        Wat is wijs en wat moet ik aanhouden ?
        Ik adviseer je, in ieder geval voorlopig, je kleren aan te houden.

        Daarnaast lees ik regelmatig dat het voldoende is om die kaarten slechts te initialiseren. Met een ploeg opnieuw tracks formatteren is onnodig en misschien zelfs onverstandig.
        [URL="http://schrijfm.ch/ne"][SIZE=10px][COLOR=#444444][B][FONT=courier new]schrijfm.ch/ne[/FONT][/B][/COLOR][/SIZE][/URL][SIZE=9px] | [/SIZE] [SIZE=10px][COLOR=#330099][FONT=arial][B]commodore[/B][/FONT][/COLOR][/SIZE][SIZE=9px] | [/SIZE][B][FONT=times new roman][SIZE=10px][I]AMIGA[/I][/SIZE][/FONT][/B][SIZE=9px] | [/SIZE][SIZE=8px][FONT=arial narrow][COLOR=#FF0000][U][I][B]SUPER NINTENDO[/B][/I][/U][/COLOR][/FONT][/SIZE]

        Comment


          #6
          Originally posted by Ikilledher View Post

          Daarnaast lees ik regelmatig dat het voldoende is om die kaarten slechts te initialiseren. Met een ploeg opnieuw tracks formatteren is onnodig en misschien zelfs onverstandig.
          Correct, quick format, klaar!

          Comment

          Working...
          X