Announcement

Collapse
No announcement yet.

LCD Monitor of TV voor Amiga en Commodore

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

    LCD Monitor of TV voor Amiga en Commodore


    Ik zoek voor mijn Amiga's en andere Commodore's een kleine (ca 14") lcd monitor of tv die zowel de normale pal (via VGA) als de hogere resoluties en frequenties aan kan.
    Ik zoek een LCD omdat deze gemakkelijker mee te nemen zijn en minder ruimte in beslag neemt, dus niet een oude CRT (zoals deze gratis 1081).

    op marktplaats is genoeg te vinden wat gratis of voor weinig te krijgen is, maar van de monitoren en tv's die daar vind, kan ik niks op internet vinden of deze met pal werken.
    de monitor's en tv's in de lijst op http://15khz.wikidot.com/ vind ik weer niet op marktplaats, dus vermoed ik dat dit voornamelijk modellen zijn die niet in Nederland zijn uitgebracht.

    Wie heeft er voor mij een tip ?

    #2
    Het goedkoopste is een oudere vierkante LCD tv met scart ingang. Dat geeft op zich een goed beeld. Alleen de beeldschermtechnologie is inmiddels wat achterhaald.

    een andere optie is een nieuwere monitor/tv met scart. Die zijn alleen vaak 16x9. Dan wordt het beeld uitgerekt of heb je zwarte balken aan de zijkant.

    Ik overweeg al een tijdje een BenQ bl702 monitor te kopen. Kost iets meer dan 100 euro. Deze kan je met een vga verloopje aansluiten.

    Comment


      #3
      ik heb hier een Salora 19" staan.. Zie hier
      Alle aansluitingen die je nodig hebt :)

      Comment


        #4
        Heb zelf de benq, staan. 702a, goed beeld geen ghosting etc. hij is 17". Mooi compact dingetje. toch van alle lcd,tft led etc. blijft crt altijd het beste beeld hebben voor games.

        Comment


          #5
          Ik gebruik een Philips 231T, uitgebreide foto's staan hier: http://www.cnews.cz/philips-231t-23-...dusi-televize/

          Er zal vast wel een kleiner model bestaan, maar voor mij is hij precies goed. Komt lekker boven een breadbin uit, kan als PC VGA of RGB monitor gebruikt worden, heeft SCART, CVBS en HDMI.

          Wat ook handig is, is dat het ingangssignaal gekozen kan worden met knoppen op de TV zelf voor het geval je afstandsbediening zoek is of de baterijen leeg zijn. Ik heb er vaak een scart switch bij om te schakelen tussen verschillende retro computers.

          Comment


            #6
            Bedankt voor alle tips.

            Ik heb weer wat ideeën opgedaan.

            Jeroen.

            Comment

            Working...
            X