Announcement

Collapse
No announcement yet.

Hoe kom je er vanaf. Het vervolg van de A2000 saga.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

    Hoe kom je er vanaf. Het vervolg van de A2000 saga.

    sinds vorige week staan er weer 3 A2000's in de verkoopvoorraad in Rotterdam.
    Vandaag was dag drie in de testcyclus. Dit zijn de resulaten
    Amiga 1 is een A2000A met mobo rev 4. Deze werkte weer na het verwijderen van de GVP HD8+ series 2 (0MB /4 GB).
    Amiga 2 is een echte A2000 met rev 6 mobo. Helaas heeft de batterij gelekt, maar deze machine heeft nu al bijna 20 uur aangestaan. De GVP kaart werkt hier prima in. Er zit een 2 MB geheugenkaart in. Een 2088 XT emulator werkt prima. Zowel van 5 1/4 floppy als HD. Het koste wel wat moeite om een virtuele HD te maken. Een 2286 at kaart werkt ook met de HD, maar geeft error met de 51/4 drive. Lief is never easy in Amigaland. En dan is er ook nog een 2386sx kaart. Maar die moet nog getest worden.
    Amiga 2 is te koop! Mooie systeemkast. Inclusief toetsenbord en muis, GVP met 4 GB HP-HD, 2 MB kaart en naar keuze de XT met 51/4 drive of de AT emulator .
    Amiga 3 heeft een rev 6.2 mobo. Geen lekkage van de batterij. Helaas een blauw of paars start scherm. Alle garry's Lisa's, denises vervangen, maar geen verbetering. Erg vreemd is dat 3 NOS denises een zwart scherm geven???? Deze Amiga wordt kaal verkocht. Zelfs geen 3 1/2" dd want die gaat naar de a2000a.
    Amiga 1 ga ik straks opbouwen. De andere 2 machines hebben al teveel tijd gekost. ik laat weten of ik er een HD en emulator in aan de praat krijg.
    Het toetsenbord en de muis moeten ook nog getest worden.
    Doe op 1 of meerdere machines een bod. Ophalen in Rotterdam. 100 procent van de opbrengst gaat naar de Commodore IG.

    Robert

    #2
    Start Amiga1 niet op ? dus geen hd / geheugen of wel geheugen ? of niet ?
    Kan zijn dat het DMA kanaal bij de cpu socket is aangetat door wat batt lekkage...

    Wat wil je hebben voor die 2386sx kaart ?

    Comment


      #3
      De A2000A start op en werkt vanaf floppy. Er zit de C= ram expansion in, dus 1 MB. Verder het toetsenbord van de rode Amiga toetsen en een mooie muis. Het probleem is dat de machine hangt op het grijze scherm als ik er een scsikaart in stop. Tweede van de kaarten werken wel in de andere Amiga. Heb ook verschillende sloten geprobeerd . Verder heb ik de AT kaart uitgeprobeerd. Ook in deze machine heeft hij een probleem met de 3 1/2 inch drive. Ik vrees dat deze 2286 kapot is. Ik geef het op. Deze set mag weg voor elk bod van 50 euro of hoger. Een koopje. Kijk maar op Evilbay wat er wordt betaald voor een lege kast of toetsenbord.

      Voor de andere Amiga wil (liefst veeeeeel) meer. De HD werkt de XT kaart en de machine is optisch heel mooi.

      de kapotte machine is gratis mee te nemen als iemand een van de andere koopt.

      het 2386sx bord heb ik niet kunnen testen. Gestrand op het aansluiten van een floppy systeem. Leuk bedacht door commodore met shares drives, maar ik heb de kabel niet. En volgens de handleiding kun je dan kiezen voor Amiga drives of pc drives, maar niet gemixed. Dus dacht ik slim te zijn en kopieerde de installatieflop naar HD. En toen kwamen al mijn Amiga vooroordelen weer boven. Op welk systeem kun je een directory maken die onzichtbaar is? En als je de dir niet kan zien, dan kun je de programma's niet starten. Voorlopig geen Amiga's meer deze week. Behalve voor de verkoop.
      Een ongeteste 2386sx verkoop ik voor 10 euro. Ik heb er installatiefloppen bij. Handleiding waarschijnlijk niet.

      wie verlost mij uit deze boze A2000 droom? Of moet ik ze op Epay zetten?

      Zelfs dit forum werkt als een Amiga. Tegen de tijd dat ik dit getypt heb, ben ik uitgelogd en kan ik het bericht niet versturen.





      Comment

      Working...
      X