Announcement

Collapse
No announcement yet.

Soccer Kid AGA - geen muziek

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

    Soccer Kid AGA - geen muziek

    Hoi, ik herinner me een thread op een *ander forum* over deze kwestie, maar daar staat het antwoord niet en ik loop er nu zelf ook tegenaan: ik heb geen muziek in de AGA versie van soccer kid. Ik gebruik WHDLoad 18.2 en heb 2mb chip en 256Mb fast, en kickstart 3.1 / 3.9. Misschien dat iemand inmiddels een oplossing heeft?

    #2
    Ik was het die die tread starte, uiteindelijk hem ik een aanbod gekregen om naar het boardje te laten kijken, echter nog steeds geen tijd gehad om hier werk van te maken. (Verhuizing 2 e kind etc). Wel had ik een derde 1200 weten te bemachtigen waarop het wel gewoon werkt.

    Wat ik wil doen is kijken of er door de vervanging van de caps het probleem wordt verholpen.

    Overigens heb ik nog een 2e game die ik op geen enkel systeem aan de praat krijg: Aladdin, het zal mij niets verbazen als deze alleen op Escom modellen werkt.

    Comment


      #3
      Toevallig heb ik gisteren Aladdin aan de praat gekregen, was een NoAutoVec trucje omdat Aladdin eruit knalde met een 'NMI Autovector'. Was overigens wel een probleem wat ik met veel games heb (WHDload 18.2).
      Ik heb een A1200 rev. 1B (geen Escom) met:
      Kick 3.1 / WB3.1
      Acc: M1230XA 32MB 33MHZ, FPU
      Als HD gebruik ik een CF card.

      Ik zal eens proberen om Soccer Kid AGA te starten. Omdat ik wat lui ben gebruik ik pre-installs, deze heb ik van http://kg.whdownload.com.




      Comment


        #4
        Eerst werkte ca. 95% van de spellen niet op de bovenstaande config, toen kreeg ik allemaal vage errors.
        Ik heb toen de MAX TRANSFER van mijn partities aangepast naar 0xFE00, dit hielp behoorlijk.
        Nu werkt ca. 80% van de games, het overige deel zijn voornamelijk de NMI Autovector errors.
        Die komen, vrijwel zeker, door mijn 1230XA.

        Comment


          #5
          Mopemen hmm, ik heb wel aan maxtransfer gedacht maar ik heb een idefix express dus ik laat mn maxtransfer liever ongemoeid. aladdin werkt wel goed bij mij al kon ik bij een van de eerste whdload installs niet voorbij het titelscherm komen. ook hier trouwens pre-installs.

          Dennis1978 mijn bord is al recapped dus spaar je de moeite :) ik zal het ook eens op een andere a1200 proberen morgen. mijn main amiga heeft wel os3.9 en dus geen zuivere kickstart 3.1. misschien zit het hem daar in.

          Comment


            #6
            Nog weinig succes met soccerboy, deze heeft een ks3.1 rom nodig. Ik heb er 2 geprobeerd maar die ik heb vallen kennelijk niet in de smaak.
            Ik zal het morgen nog eens proberen als ik wat meer tijd heb.

            Comment


              #7
              rvo Er zijn 2 WHDLoad versies van Soccer Kid AGA, SoccerKidAGA (Loading-screen met een floppy) en SoccerKidCD32 (loading-screen met een CDtje).
              De SoccerKidAGA versie heeft muziek op mijn A4000, de SoccerKidCD32 versie echter niet.

              Comment


              • rvo
                rvo commented
                Editing a comment
                nee, dat verbaast me ook niet, bij cd32 komt de muziek vaak direct van de cd. maar het gaat echt om de a1200 aga versie hier, daarin heb ik geen muziek.

              #8
              zojuist op een andere 1200 geprobeerd, daar wel geluid. daarna van alles op mijn main amiga uitgeprobeerd, maar zelfs zonder 3.9 kickrom (dus gewoon plain 3.1) geen muziek. en het gaat 100% om dezelfde versie. raar!

              Comment


                #9
                Bij mij doet hij het nu ook, met geluid.
                Vreemd dat het op de ene 1200 wel werkt en de ander niet.

                Comment


                  #10
                  hoe heb je dat dan voor elkaar gekregen? gewoon op een andere geprobeerd? welke roms zitten daar in?

                  Comment


                    #11
                    Het blijft vreemd, ik heb hier 3 1200's liggen 1D4 mobo, 3.0 ks. Op twee van de drie geen muziek en op één wel. Het maakt dan niet uit of het via floppy is of via whdload. Doet de floppy versie het niet dan de whdload ook niet.

                    Met Aladdin doet de floppy versie het op geen enkele 1200 en op de whdload wel op ééntje.

                    Wel heb ik twijfels of de 2 games last hebben vam hetzelfde probleem.

                    Comment


                      #12
                      huh? 3 identieke (qua mobo en roms) 1200's, waarbij de identieke game zich vanaf floppy geladen anders gedraagt? zit er nog verschil in acceleratorkaartjes, zoja, kun je die omwisselen?

                      Comment


                      • Dennis1978
                        Dennis1978 commented
                        Editing a comment
                        De floppy versies maakten geen verschil met of zonder ram kaart.

                      • rvo
                        rvo commented
                        Editing a comment
                        en de whdload versie?

                      #13
                      Vreemd is dat.. ik heb pas een Amiga1200 gekocht op MP en heb een ACA1221 geplaatst. Toen ik dit las heb ik soccerkid AGA en Aladdin op whdload geprobeerd en beide hebben muziek.

                      Comment


                        #14
                        welkom erik :)

                        ja, heel raar!

                        Comment


                          #15
                          Dank je rvo

                          Ik heb beide games ook op mijn A4000 040 geprobeerd maar die werken allebei niet op mijn A4000 met whdload.

                          Comment

                          Working...
                          X