Announcement

Collapse
No announcement yet.

Amiga cafe via Ibrowse geeft AmiSSL is too old

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

    Amiga cafe via Ibrowse geeft AmiSSL is too old

    Ja dat dus.
    Wat is de laatste versie van AMISSL dat ik kan installeren op een 68030 met os3.2?
    Of is het omdat het een demo versie is.
    Via Aweb kom ik er ook niet op.

    Wel ontdekt dat je classAct NIET moet installeren na os3.2 installatie

    Ik wil nog steeds een bericht hier achterlaten vanaf de echte Amiga.

    Groet!

    #2
    Haha, ik denk dat deze website sowieso niet heel fatsoenlijk via een Amiga browser te bekijken is - of vergis ik me?

    Ben helaas niet thuis in deze materie. Wellicht dat rvo en/of PRS dat wel hebben?
    It's a wonder tall trees ain't layin' down

    Comment


      #3
      Nou, ik vind dit inderdaad normaal gesproken wel een uitdaging maar zo te zien loop ik wat achter! Ik heb al mijn browsers onder zowel os3 als os4 geprobeerd maar geen een laat me nog inloggen. soms ligt dit ook bij mij aan AmiSSL maar ik heb bv ook bij Netsurf dat de Login-knop helemaal niet werkt. Andere browsers zoals OWB en Timberwolf crashen gewoon spontaan op de website. Ik ben ervan overtuigd dat het mogelijk is maar mij ontbreekt het verder aan tijd om dat uit te zoeken. Succes :)

      Comment


        #4
        Het is jammer.
        Als voormalig web programmeur heb ik wel moeite moeten doen om websites altijd old skool browsbaar te laten zijn.
        blijkbaar is dat concept ergens los gelaten.

        Comment


          #5
          Ik heb AmiSSL wel werkend en ik kan deze website benaderen. Ik zal vanavond eens kijken of ik inderdaad kan inloggen via de Amiga

          Comment


            #6
            Supertof

            Comment


              #7
              Kan deze site wel benaderen met Ibrowse maar niet inloggen en het ziet er niet bepaald correct uit.
              Renderen van de pagina met Netsurf 3.10 gaat een stuk beter beter (CSS support) maar kan ook niet inloggen er gebeurt gewoon niks als ik op login klik.
              [SIZE=11px]A500 PiStorm+Pi 3/A600 Vampire 2/A1200T PiStorm32+Pi 4b @2.2Ghz[/SIZE]

              Comment


                #8
                Same here...

                iBrowse ondersteund geen CSS
                Netsurf 3.1 laat de pagina wel, sort of, correct zien. Maar inloggen is niet mogelijk. Overigens duurde het laden van amiga.cafe 207s op een 68060@66Mhz.

                Naast het feit dat de meest gebruikte browsers op een classic Amiga, het amiga.cafe niet ondersteunen, lijkt me de foutmelding die je krijgt (AmiSSL too old) te maken te hebben dat je systeem clock niet goed staat (of dat je daad werkelijk je een verouderde AmiSSL hebt. De huidige versie is 5.12).
                Last edited by PRS; 04-12-2023, 19:06.

                Comment


                  #9
                  Originally posted by PRS View Post
                  Netsurf 3.1 laat de pagina wel, sort of, correct zien. Maar inloggen is niet mogelijk. Overigens duurde het laden van amiga.cafe 207s op een 68060@66Mhz.
                  207 sec... auw!
                  10 sec op mijn A1200+PiStorm met Pi4 @2.2Ghz om de hoofdpagina te laden met Netsurf 3.10
                  [SIZE=11px]A500 PiStorm+Pi 3/A600 Vampire 2/A1200T PiStorm32+Pi 4b @2.2Ghz[/SIZE]

                  Comment


                    #10
                    Originally posted by MrZ View Post

                    207 sec... auw!
                    10 sec op mijn A1200+PiStorm met Pi4 @2.2Ghz om de hoofdpagina te laden met Netsurf 3.10
                    Tja .. dat lijkt sterk op de tijd die je nodig had in begin jaren 90 met je 28k8 modem .. Ik zou zeggen dat het de pure retro beleving is .. meer dichterbij dan dit kom je niet

                    Comment


                      #11
                      Originally posted by MacShrike View Post
                      Het is jammer.
                      Als voormalig web programmeur heb ik wel moeite moeten doen om websites altijd old skool browsbaar te laten zijn.
                      blijkbaar is dat concept ergens los gelaten.
                      Ja sorry ik moet zeggen dat ik niet echt rekening gehouden heb hiermee... toen ik het cafe heb gemaakt ging ik er eigenlijk vanuit dat we allemaal moderne browsers op moderne systemen gingen gebruiken. Ik wist stiekem niet eens dat het nog mogelijk was om met een Amiga naar een moderne website te gaan, hihi :)

                      Comment


                        #12
                        "Naast het feit dat de meest gebruikte browsers op een classic Amiga, het amiga.cafe niet ondersteunen, lijkt me de foutmelding die je krijgt (AmiSSL too old) te maken te hebben dat je systeem clock niet goed staat (of dat je daad werkelijk je een verouderde AmiSSL hebt. De huidige versie is 5.12)."

                        O snap! Ik heb geen clock

                        Originally posted by Manon View Post

                        Ja sorry ik moet zeggen dat ik niet echt rekening gehouden heb hiermee... toen ik het cafe heb gemaakt ging ik er eigenlijk vanuit dat we allemaal moderne browsers op moderne systemen gingen gebruiken. Ik wist stiekem niet eens dat het nog mogelijk was om met een Amiga naar een moderne website te gaan, hihi :)
                        Nu ik erover denk, dat was duizend jaar geleden en het enige wat ik deed wat alt- teksten onder plaatjes zetten.

                        Geweldig forum Manon. Beste smilies ook

                        Je zou een browser op de Amiga kunnen schrijven die sites opvraagt via een dedicated server die de pagina's preload, platslaat en doorstuurt naar de amiga als semi opgemaakte hyperlink text files.
                        Heb ik nu even geen tijd voor alleen

                        Comment


                          #13
                          Originally posted by MacShrike View Post
                          Je zou een browser op de Amiga kunnen schrijven die sites opvraagt via een dedicated server die de pagina's preload, platslaat en doorstuurt naar de amiga als semi opgemaakte hyperlink text files.
                          Heb ik nu even geen tijd voor alleen
                          Oh je bedoelt AmiFox?

                          https://amitopia.com/better-web-surf...classic-amiga/


                          Comment


                            #14
                            A dat bestaat al

                            Comment


                              #15
                              Click image for larger version

Name:	AmiFox.jpg
Views:	162
Size:	210.1 KB
ID:	29838 Grappig!

                              Deze kende ik ook nog niet, maar werkt heel aardig. Ik heb hem draaien via mijn A314-cp/RPi Zero2w en op mijn NAS de server (zodat ik mijn internet verkeer niet via een openbare server hoef te laten lopen.

                              Het zal geen snelheids records breken omdat de NAS niet helemaal aan de minimale systeem eisen van de server voldoet.


                              Bedankt rvo voor de tip
                              Attached Files
                              Last edited by PRS; 07-12-2023, 19:45.

                              Comment


                              • rvo
                                rvo commented
                                Editing a comment
                                goed bezig!
                            Working...
                            X