Announcement

Collapse
No announcement yet.

A1200 + PCMCIA Avaya Wireless ETS kaart, geen WPA? Flash nodig?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

    A1200 + PCMCIA Avaya Wireless ETS kaart, geen WPA? Flash nodig?


    Bezig met online gaan.
    A1200 68030+ Rom 3.2, WB3.1.4, PCMCIA: Avaya ETS gold 11/Mbs
    Ik heb alles geïnstalleerd voor een Miami TCP stack. Prism2v2 netwerk..drivers? maar krijg geen verbinding met de WIFI router.
    Ook wat gefreubeld met AmiTCP maar dat was nog minder succesvol (als dat bestaat -0)
    ANyhoe. Wat posts bezocht:
    Ik zie veel over het Flashen van PCMCIA kaarten zodat ze ook WPA/WP2 aan kunnen.
    Is dat hier aan de hand?
    De router is WPA beveiligd, maar prism2 doet alleen WEP?
    Ik zag een Indiër(dat was ie, niks racionaals hier) die zei dat je met AMiTCP ook WPA beveiliging aankon; al toonde hij alleen de WEP installatie en ik kan niks vinden over WPA inde docs.

    Nu heb ik dus een soepzooitje aan software geïnstalleerd

    Primsv2 + Miami leek hoopgevend maar geen DHCP. Met verzonnen IP adressen lukte het me niet.
    Ik las iets over het toevoegen van het MAC adres van de PCMCIA kaart aan de router om de WEP/WPA te omzeilen, dat zou ik kunnen.
    Of is het beter om de kaart te flashen voor WPA?... of is dat wel mogelijk met AmiTCP maar heb ik het verkl%it?

    Ik kan natuurlijk gewoon de CF kaart de hele tijd verhuizen van de Amiga naar de PC kaartlezer, maar wat is daar de lol van?

    Elke hulp is zeer gewaardeerd!

    Sidenote: Vanmiddag met de fiets van Amsterdam naar Bloemendaal aan zee gefietst, en wat gezwommen.
    Zeer aan te raden maar neem dan de trein of een elektrische fiets

    Anyhoe. Bedankt voor het lezen tot hier

    #2
    WPA is best zwaar voor een Amiga en gaat dus erg ten koste van je performance (als het al werkt). Ik heb in het verleden wel een PCMCIA aan de praat gekregen, maar dan zonder beveiliging.

    Je zou ook eens naar een A314cp (cp = clockport) kunnen kijken. Die gebruikt een RPi voor de WiFi en kan zonder problemen iedere WPA aan, zonder dat dat ten koste gaat van de performance van je Amiga. Het leuke is ook nog, dat deze intern in je Amiga zit, en dus je PCMCIA nog vrij is voor een CF-kaart, CD-ROM… oid.

    Comment


      #3
      Ok dat is een goede tip

      Comment


        #4
        Op AmiBay zijn af en toe wel mensen die zoiets in elkaar solderen, maar de grootste kans maak je op het A314 Discord channel:
        https://discord.gg/NpNr7NEPuF

        Comment


          #5
          ik zag deze net langskomen, is dat niet wat?

          https://www.amiga-shop.net/Amiga-Har...iga::1304.html

          Comment


            #6
            Hoi Rvo.
            ziet er gaaf uit alleen is mij niet duidelijk hoe dit werkt.
            Ik zie een usb(c?) aansluiting voor? Stroom?
            Niet duur wel… niet dus… duur best goedkoop

            thx broeder

            Comment


              #7

              De kaart werkt. Het was m'n router die een update nodig had.
              Attached Files

              Comment


                #8
                Nu zit ik nog met het volgende; ik heb iBrowse geinstalleerd. Maar hij blijft klagen over de amiSSL. IK heb de laatste versie geinstalleerd. Maar no show.
                Alle iBrowse software her installeren?
                Ik had deze post willen doen vanaf de Amiga
                Volgende keer dan

                Comment

                Working...
                X