Announcement

Collapse
No announcement yet.

rollend/flikkerend scherm

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

    rollend/flikkerend scherm

    Hallo,

    Ik heb een a500 en een a500+, beide geven een rollend, flikkerend scherm bij het opstarten en het blijft zo, ligt dit aan de amiga's of het 1084s d2 scherm dat ik pas in mijn bezit heb?
    De originele amiga RGBkabel heb ik niet, ik heb een nagemaakt gekocht via internet.
    Als ik de mono uitgang van de amiga's gebruik, dan is het beeld wel stabiel.

    Graag jullie tips.
    Groeten.

    Jos.

    #2
    Hoi,

    Als beide A500's hier last van hebben, kan je deze 2 uitsluiten dat zij het probleem veroorzaken.
    Ik zou eerst kijken of je een originele kabel te pakken kan krijgen om deze uit te testen of alles werkt, voordat je de monitor uit elkaar trekt.
    [SIZE=10px][I][COLOR=#A9A9A9]Amiga 2000, C128. Amiga 500. Amiga 1200 Indivision AGA Mk3, ACA1221lc 1x 1084(S) 1x 1084 [/COLOR][/I][/SIZE]ʕ•̫͡•ʕ*̫͡*ʕ•͓͡•ʔ-̫͡-ʕ•̫͡•ʔ*̫͡*ʔ-̫͡-ʔ [TfC!]

    Comment


      #3
      Hey,

      Ik heb net een originele kabel besteld via ebay, hopelijk wordt die snel geleverd en kan ik het testen.
      Zijn de originele kabels veel beter?

      Bedankt voor je reactie.

      Groetjes.

      Comment


        #4
        Ik heb net een Philips monitor op de kop getikt (1084s in philips jasje, of is het net andersom?) en deze had ook een rollend scherm. Deze monitor heeft een Scart aansluiting, en de pinnen hiervan waren allemaal “los” en heb ik gereflowed (opnieuw gesoldeerd) en het probleem is verholpen.
        Ik heb ook een 1084s-d2 en die heeft een DB9/RGB aansluiting en ook van deze monitor waren een hoop pinnen “los” en moest gereflowed worden.

        Kans is groot dat jij hetzelfde probleem hebt.

        Comment


          #5
          Bedankt, dat ga ik controleren.
          Is deze makkelijk te repareren?
          Ik heb namelijk nog nooit een monitor open gedaan, wel amiga's.

          Groetjes.

          Comment


            #6
            Ja, dat is heel makkelijk.

            4 schroeven los en de achterkant kan je er zo af tillen. Even het stekkertje van de speaker(s) los maken en je kan er makkelijk bij.

            Wel even oppassen voor hoogspanning als je hem nog recentelijk aan hebt gehad.

            Comment


              #7
              Bedankt, dat wordt een werkje voor het lange weekend.
              Ik hou je op de hoogte.
              Bedankt.

              Comment


                #8
                Ik heb de monitor geopend en de contacten opnieuw gesoldeerd.
                Resultaat: nog steeds hetzelfde beeld.
                De originele kabel is toegekomen, en nu een perfect beeld.

                Kan ik die namaakkabel zelf "shielded" maken?
                Bedankt voor jullie tips.

                Comment


                  #9
                  jos Goed om te horen dat met het vervangen van de kabel met een originele, je probleem heeft verholpen.
                  Soms is het verhelpen van een probleem heel simpel, maar zijn we geneigd om er meteen diep in te duiken en ons op het verkeerde been te zetten (Merk dat ook tijdens mjn werk als ICTér)
                  Kabel shielded maken heb ik nog nooit gedaan of geprobeerd, en waarom zou je het willen nu je een goed werkende kabel hebt.
                  [SIZE=10px][I][COLOR=#A9A9A9]Amiga 2000, C128. Amiga 500. Amiga 1200 Indivision AGA Mk3, ACA1221lc 1x 1084(S) 1x 1084 [/COLOR][/I][/SIZE]ʕ•̫͡•ʕ*̫͡*ʕ•͓͡•ʔ-̫͡-ʕ•̫͡•ʔ*̫͡*ʔ-̫͡-ʔ [TfC!]

                  Comment


                    #10
                    Hey,
                    Bedankt voor je bericht.
                    Inderdaad soms is de oplossing simpel.
                    Daar ik meerdere Amiga's bezit had ik graag een extra kabel, daarom wou ik proberen om die "slechte", shielded te maken en eens zien of dat helpt.

                    Groetjes

                    Comment


                      #11
                      Originally posted by jos View Post
                      Ik heb de monitor geopend en de contacten opnieuw gesoldeerd.
                      Resultaat: nog steeds hetzelfde beeld.
                      De originele kabel is toegekomen, en nu een perfect beeld.

                      Kan ik die namaakkabel zelf "shielded" maken?
                      Bedankt voor jullie tips.
                      Het kan ook zijn dat je sync signaal niet (goed) door komt met je imitatie kabel… Even de multimeter uit je lade halen en alle connecties even doormeten.

                      Comment

                      Working...
                      X