Announcement

Collapse
No announcement yet.

Probleem met beperkt aantal kleuren

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

    Probleem met beperkt aantal kleuren

    Hallo allen, ik ben inmiddels al weer wat verder in mijn amiga experience. Wat een mooi vooruitstrevend systeem was het toch. Ik heb nog wel een probleem, zodra een game of iets dergelijks opstart kloppen de kleuren niet. Bijgesloten heb ik een foto van wat ik zie als ik de monitor in kleuren zet en wanneer ik deze via av uitgang in grijswaarden zet. Je ziet dat er geen 32 kleuren zijn zoals het tooltje zegt maar een paar (lijkt net alleen cga kleuren). Zodra ik de 1084s monitor omzet in grijswaarden zie je wel de "ontzichtbare" kleuren die in het plaatje achter rbg values 888, 999, aaa t/m fff staan. Ik heb al in workbench het aantal kleuren verhoogd van 4 naar 16 maar dat maakt ook geen verschil. Wat doe ik verkeerd hier?
    Attached Files
    Last edited by tq255; 03-07-2023, 11:56.

    #2
    En je hebt deze 1084S op je A2000 staan ?
    Heb je die via de video poort, DB23 naar de monitor ?

    Comment


      #3
      Ja klopt, hij staat erop en gaat via de db23 naar de rgb din ingang.

      Comment


        #4
        Zou beginnen met de kabel, connector open maken en kijken of alles vast zit, je kan de A2000 open maken en alles eens aandrukken, vooral Denise en daarna moet je het in de 1084S zelf gaan zoeken, connector kan los zitten.
        Let wel op dat je even wacht met het open maken van de 1084S, de hoogspannings condensators houden hun lading wel even vast en dat is een forse tik, kan ik je zeggen, dus even wachten

        Comment


          #5
          Als je 1084 een DB9 aansluiting heeft aan de achterkant en je gebruikt die ook, dan zou daar wel eens je probleem kunnen zitten. Deze is er om berucht.

          Even de pinnetjes opnieuw vast solderen doet dan wonderen.

          Comment

          Working...
          X