Announcement

Collapse
No announcement yet.

Simpelste manier om te gamen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

    Simpelste manier om te gamen

    Wat is de meest eenvoudige en vooral ook goedkope manier om (zonder echte diskettes) te kunnen gamen op een A1200?

    Ik lees veel over WHDload, maar ik heb geen idee wat ik daar voor moet aanschaffen. Daarbij heb ik geen enkele ambitie om Workbench te draaien. Het gaat mij echt alleen om de games.

    De Gotek komt ook vaak voorbij als goedkoop alternatief. Een vervanginger voor de floppydrive. USB pen met games erin en gaan. Iemand bied nieuwe goteks aan voor 35 euro.

    Suggesties zijn welkom!

    #2
    Ik vind de gotek erg makkelijk. Alleen heb ik problemen met het opslaan van save games. Op termijn wil ik weer terug naar whdload. Vergt iets meer handelingen. Maar kan gewoon op een Amiga met harddisk. Misschien wat extra geheugen nodig.

    Comment


      #3
      Tenzij je gemakkelijk een CompactFlash-kaartje kant-en-klaar met WHDload èn spellen kunt bemachtigen*, lijkt mij een Gotek in alle opzichten de meest efficiënte oplossing; zeker als je in de praktijk niet meer dan een handvol spellen speelt. Houd er wel rekening mee dat spellen graag hardnekkig van DF0: laden dus aansluiten op de interne floppyheader.

      * Je hebt hiervoor een IDE-naar-CF-convertertje nodig, een bescheiden CF-kaartje en iemand die zo lief is om een kopie te maken van zijn of haar CF-kaartje.
      [URL="http://schrijfm.ch/ne"][SIZE=10px][COLOR=#444444][B][FONT=courier new]schrijfm.ch/ne[/FONT][/B][/COLOR][/SIZE][/URL][SIZE=9px] | [/SIZE] [SIZE=10px][COLOR=#330099][FONT=arial][B]commodore[/B][/FONT][/COLOR][/SIZE][SIZE=9px] | [/SIZE][B][FONT=times new roman][SIZE=10px][I]AMIGA[/I][/SIZE][/FONT][/B][SIZE=9px] | [/SIZE][SIZE=8px][FONT=arial narrow][COLOR=#FF0000][U][I][B]SUPER NINTENDO[/B][/I][/U][/COLOR][/FONT][/SIZE]

      Comment


        #4
        Aanvullend op het gebruik van WHDLoad: als je (net zoals ik) van vroegâh gewend bent om gekraakte games (met trainer) vanaf diskette te spelen (omdat je WEL het spel wilt spelen, maar NIET zo goede gamer bent en dus altijd in het eerste level strandt), kom je met WHDLoad bedrogen uit. Hierin kun je namelijk nagenoeg alleen originele versies van spellen spelen.
        Nu maakt dat voor sommige spellen (adventures, pinballs) niet veel uit, maar met bijvoorbeeld een shooter wil je ook graag eens het laatste level bereiken. In dat geval zou ik dus voor een GOTEK kiezen, dan kun je tenminste die ADFjes uitkiezen met cracks/trainers.

        Comment


        • Ikilledher
          Ikilledher commented
          Editing a comment
          Hear hear!

        • McVenco
          McVenco commented
          Editing a comment
          En niet te vergeten omdat de cracktro's vaak interessanter zijn dan de hele game zelf!

        #5
        Gotek it is dus. Savegames zijn dus een issue lees ik? En is de prijs van 35 voor een nieuwe unit reëel?

        Comment

        Working...
        X