Announcement

Collapse
No announcement yet.

BVision installeren in A1200D

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

    BVision installeren in A1200D

    Beste experts,

    Ik loop een beetje vast met de installatie van een BVision in mijn A1200. Ik heb al veel support gehad van RVO, wat ik zeer waardeer!
    Om RVO een beetje te ontlasten gooi ik mijn probleem maar even op dit forum.

    Mijn configuratie:
    Amiga 1200, rev 1d4, desktop
    Phase 5 Blizzard PPC 68060@66MHz, PPC@330MHz (Statchu upgrade)
    Phase 5 BVision
    150W PicoPSU
    4GB Compact flash, 3 partities, maxtransfer = 0x1FE00
    Benq BL912 monitor
    PCMCIA DVD speler

    Installatie stappen:
    In WinUAE
    AmigaOS3.9 geïnstalleerd
    - virtual coldboot-
    Boing Bags 1 geïnstalleerd
    -vitrual coldboot-
    Boing Bags 2 geïnstalleerd
    -virtual coldboot-
    Classic Workbench geïnstalleerd
    -virtual coldboot-

    Geen 040/060 libs geïnstalleerd (moet volgens laatste tip van RVO, dus ga ik nog proberen)

    CybergraphX_4 geïnstalleerd, zonder patches, geen RTG aangevinkt
    -virtual coldboot-
    CXG4.3 rc5 update geïnstalleerd, alleen BVision aangevinkt

    CF card geplaatst in mijn Amiga
    Boot naar Workbench (met nPPC error welke ik genegeerd heb tijdens boot)

    Met CGXmode kan ik mijn monitor driver tweaken, heb alleen een 600x800 modus aangemaakt

    Als ik deze vervolgens wil aanroepen komt hij met een melding dat ik alle schermen moet sluiten.
    Vervolgens kom ik in een 'guru' scherm met gele letters en is alleen een coldboot mogelijk.

    Ook de test in CGXmode resulteerd in dezelfde fout.

    Als laatste heb ik de setting gesaved en een reboot gegeven, maar dan kom ik ook in diezelfde fout.

    Heeft iemand een idee wat er fout gaat?

    #2
    Oh fuck... De foto's staan onderste boven.... Fucking iPad.

    Comment


    • Ikilledher
      Ikilledher commented
      Editing a comment
      Geen probleem. Ik heb gewoon mijn Barco CRT-monitor van 40 kilogram ondersteboven getild.

    • PRS
      PRS commented
      Editing a comment
      @Ikilledher
      Geen last van je rug?... Ander ga ik me nog schuldig voelen!

    #3
    Die 68040/68060 library heb je wel nodig, zou die als eerste gaan installeren.
    Dingen zoals Classic WB zou ik als laatste doen dus nadat je een basic maar werkende setup hebt.

    Het is 11 jaar geleden dat ik voor het laatst CGX v4 heb geïnstalleerd maar wat ik me er van kan herinneren is dat het altijd heel makkelijk te installeren was.
    Als ik me goed herinner fixed die Rc5 update van CGX een bug met CGX library die ontstaan was door BB2. (CGX deed dan helemaal niks meer na install van BB2)
    Wel vette BPPC kaart met die Stachu upgrade die wil ik ook nog hebben voor mijn Blizz ppc!

    Edit:

    Ze staan nog online op http://phase5.a1k.org/index.php?driverslibraries
    Als ik me goed herinner (tis 11 jaar geleden :P ) kun je deze zo uitpakken en in LIBS: mikken, rebooten en klaar!
    Last edited by MrZ; 06-08-2016, 12:10.
    [SIZE=11px]A500 PiStorm+Pi 3/A600 Vampire 2/A1200T PiStorm32+Pi 4b @2.2Ghz[/SIZE]

    Comment


      #4
      als ik het zo nog eens doorlees ben je er volgens mij echt al 'bijna'. dus moet het wel een libje of patch hier of daar zijn.

      Comment


        #5
        Hartelijk bedankt voor de tips... Net even een aantal images aangemaakt:
        1 AmigaOS 3.9
        2 +Boing Bags 1
        3 +Boing Bags 2
        4 +040/060 Libs
        5 +CybergraphX_4
        6 +CBG update 4.3

        Nu heb ik meerdere scenarios die ik zou kunnen uitbouwen tot een werkend systeem...

        Edit: Het werkt!! (Optie 6)
        Nog wel twee kleine vraagjes:
        - In de 800x600 16bit modus loopt het scherm iets onder de onderkant van mijn scherm door (dus niet te zien). Is dit te tweaken in CGXmode?
        Zo ja, hoe?
        - Is er ook een 1024x768 optie?



        Last edited by PRS; 07-08-2016, 14:06.

        Comment


          #6
          Je kan zelf screenmodes aanmaken, mijn workbench had ik altijd in 1152x900 in 15 bit (was nog op 17" CRT monitor)
          Weet niet meer uit mijn hoofd of je een optie had om het scherm te tweaken, RVO kan het je vertellen die heeft een werkende Blizz PPC A1200.
          [SIZE=11px]A500 PiStorm+Pi 3/A600 Vampire 2/A1200T PiStorm32+Pi 4b @2.2Ghz[/SIZE]

          Comment


            #7
            ja je kan dit volledig tweaken met cgxmode. het is zelfs mogelijk 1600x1200 modes aan te maken, maar eea hangt wel af van wat je monitor ondersteunt. er is niet echt een handleiding voor cgxmode, gewoon kwestie van veel experimenteren met de pixelclock en de h/vsync settings. voor mijn monitor heb ik het allemaal goed, maar daar heb jij niks aan. ik kan je wel aanraden als basis een 24 bit screenmode te tweaken, en die te kopieeren naar 15/16 en 8 bit varianten, dat is makkelijker dan andersom.

            wat fijn dat het werkt trouwens! denk aan je koeling..

            Comment


              #8
              Ik neem vandaag mijn IR temperature probe mee van het werk om dat te checken, maar de Permedia chip blijft vééél koeler dan de 68060 (wel met dat kleine koelertje op de foto's hierboven). Deze laatste wordt te heet om comfortabel aan te raken (kan wel, maar voelt niet lekker)... Zal de temperaturen binnenkort ff posten.

              Comment


                #9
                ok :) voor de volgende stap, trouwens, zou ik het als volgt aanpakken:

                warpup 5.1 (phase5.a1k.org of aminet) met v14 library
                bppcfix dmv c:bppcfix INSTALL (removes powerup / ppc.library code from memory) of installeer blizkick en de blizkick module voor bppcfix
                ppclibemu (aminet), deze installeert een patched ppc.library. nu werkt alle powerup software weer goed (je hebt hiervoor dus ook bppcfix nodig!)
                warp3d 4.2 (4.0 wordt door bepaalde software verwacht, zoals wipeout. maar hier kun je iets omheen scripten)

                Comment


                  #10
                  Thanx!
                  Ik zal de volgende stappen gaan ondernemen. Ik hou jullie op de hoogte.

                  Overigens, gisteren even de temperaturen snel gemeten (nog geen uitgebreide sessie gedaan), maar de BVision blijft koel met 35°C. De PPC en 68060 worden een stuk warmer met 50 - 55°C, waardoor ik op zoek ga naar een manier om die extra te koelen. Dit alles zonder de bovenkap van de Amiga en geen expansionslot cover.
                  Even voor de duidelijkheid, het is de bedoeling dit in een desktop te houden en uiteraard goed te koelen...

                  Comment


                  • rvo
                    rvo commented
                    Editing a comment
                    succes! lastig om dat goed te doen in zo'n beperkte ruimte. maar je bent niet de eerste. op amibay heb ik diverse projectjes gezien waarin dit goed is gelukt.
                Working...
                X