Announcement

Collapse
No announcement yet.

Gaatjes boren in een A1200 pcb

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

    Gaatjes boren in een A1200 pcb

    Even een vraagje aan de experts hier:

    Zijn er nadelige effecten als ik een viertal gaatjes boor op de plek waar de RF-module heeft gezeten?

    Waarom zou je denken... Nou, ik wil een picoPSU inbouwen in mijn A1200 desktop. Er moeten dan vier voedings draden (+5V, +12V, GND en -12V) aangesloten worden op het PCB en om het een beetje netjes af te werken wil ik een 4 pins CPU power connector van een oud P4 mobo solderen en deze monteren op de plek van de RF-module.

    Aan de onderkant van de PCB wil ik dan deze 4 pins connector verbinden met de originele PSU connector van de Amiga.

    Omdat het PCB van de Amiga uit 4 lagen bestaat (het vermoeden is dat de twee middelste lagen +5V en GND bevatten), zou het kunnen betekenen dat ik de middelste lagen kort sluit.

    Duzz, weet iemand of onder de RF module deze middelste lagen aanwezig zijn, en of ze hier ook een functie hebben?


    #2
    Lijkt me een bijzonder slecht idee, zeker als je deze ook nog eens wilt solderen aan/op de print.
    Ja, er is een groundlaag aanwezig, de kans op kortsluiting is zeer reëel aanwezig.

    Comment


      #3
      Ik heb ook mijn bedenkingen..

      Je kunt hier de layers zien: http://www.amigapcb.org/
      Ik verwacht dat er alleen GND in dat gebied rond zwerft, om storing met de RF the voorkomen.
      Maar ik zou het op een andere manier proberen op te lossen..

      Kun je niet beter de oude power connector verwijderen en daar de +12,-12,5v en gnd van de picoPSU aan solderen ?

      Comment


        #4
        Als je die PCBExlorer bekijkt zie je dat er twee internal layers zijn: GND en VCC. Je kunt er op rekenen dat als je beslist daar een ATX connector te gaan solderen op zelfgemaakte gaten je die twee layers met elkaar verbind, nog los van dat je er dan ook nog eens actief spanning op gaat zetten. Vuurwerk gegarandeerd!

        Comment


          #5

          Comment


            #6
            Thanks! Ik heb het gezien.
            ik kende die site nog niet, maar dat maakt de beslissing wel een stuk makkelijker.

            Ik wilde eigenlijk de optie om een standaard voeding aan te sluiten open houden, maar idd zoals TSB zegt is de next best option om de standaard connector los te solderen...

            Comment

            Working...
            X