Announcement

Collapse
No announcement yet.

Advies gevraagd Dremel oid

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

    Advies gevraagd Dremel oid

    Er zitten hier genoeg handige mensen op dit forum. Ik ben dat niet zo, maar wil daar toch een beetje verandering in brengen. Eerste waar ik behoefte aan heb is gereedschap waarmee ik in de nieuwe kickstarter A1200 case wat uitsparingen uit kan snijden, in eerste instantie die voor de CF card boven de PCMCIA. Daarnaast wil ik ook in dunne metaal/aluminium platen kunnen snijden. Is een Dremel, en dan een simpele versie als de 3000, voldoende hiervoor?

    Thx!

    #2
    Dremel kan wel.. maar je moet wel eerst even oefenen.. :)
    er zijn slijpschijfjes voor de Dremel.. deze zijn er voor metaal maar ook voor kunststof..

    Dit is de metaal versie.. bij de bouwmarkt moet ook nog een kunststof versie zijn.. kan ik zo snel even niet vinden...
    Maar deze werkt ook prima.
    Click image for larger version  Name:	dremeltje.png Views:	1 Size:	19.6 KB ID:	11011
    Even afhankelijk van de situatie.. zou ik het volgende doen..

    Afbeelding A:

    Grootste gedeelte met dremel verwijderen, de rest netjes maken met vijl.
    Denk er om dat je rekening houdt de breedte van de schijf, net dat je doorschiet
    en een extra "sleur" hebt.

    Afbeelding B:

    Gaatjes boren. en de rest verwijderen met vijl.
    Koop even een kraspen, om de een lijn te maken in de midden van de sleuf.
    zodat de boor niet gaat "verlopen".. Hier mee kun je ook het middel punt van het gat lichtelijk aanbrengen in de case.


    Click image for larger version  Name:	kraspen-kraspennen.jpg Views:	1 Size:	17.7 KB ID:	11012

    Zo zou ik het doen igg..
    Last edited by tsb; 04-04-2017, 11:30.

    Comment


      #3
      Net hetzelfde gedaan, en met een dremel krijg je het niet voor elkaar... De behuizing van de dremel zelf zit in de weg. Ik heb het met een boor (ok, ook een dremel) en een mes gedaan...

      Veel geduld en je krijgt vanzelf een mooi resultaat!

      Comment


        #4
        Dank, geen dremel dus maar boor en mes en/of vijl.

        Comment


          #5
          Advies is eerst met een cutter (scalpel) de lijnen te trekken en dan met een dremel (geen €10 Action prul) en een fijne tip te gebruiken.. om vervolgens met heel fijn schuurpapier de randjes na te lopen.


          Click image for larger version

Name:	17776805_10209987700473230_1535023857_o.jpg
Views:	38
Size:	365.2 KB
ID:	11033

          Comment


            #6
            Zou eventueel iemand dat voor me kunnen doen in Maarssen 15 apr? Ziet er netjes uit Megatron

            Comment


              #7
              Foto is die case van een van de backers van het Amiga 1200 case project en die gaat een handleiding maken voor de mensen die dit ook willen.. ik vraag wel even hoe ver hij is. De kunst is een fijne en goede dremel en geduld.. meer niet.

              Comment

              Working...
              X