Announcement

Collapse
No announcement yet.

Update A500 van mij

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

    Update A500 van mij

    Zoals eerder vermeld moest ik mijn 2 A500's nog ophalen, nou de eerste is vandaag binnen en wat een gelukzalig gevoel is dat om je oude liefde weer in de armen te kunnen sluiten.
    Helaas is ze wel erg vergeeld, dus dat wordt schoonmaken geblazen. Verder blijkt er een geheugen uitbreiding in te zitten dus ik blij om meteen dan maar 1Mb totaal te hebben in deze dame.
    Qua software niet veel, 1 diskette bak met spelletjes en de originele workbench 1.3 diskettes (dat is wel weer een plus) alles werkt geen vreemde dingen aan kunnen vinden.
    1084S monitor met VGA aansluiting ? Waarom een ? omdat ik mij niet kan herinneren dat VGA er in mijn tijd opzat. Kan iemand mij verheldering scheppen in deze ?
    1084S is geheel in goede staat, geen scheuren en zelf het klepje is daar en sluit zoals dat altijd al was niet altijd goed (meerdere malen aandrukken)

    2e A500 komt zondag (ben benieuwd)
    Last edited by DdAzZ; 29-09-2016, 00:02.
    [SIZE=10px][I][COLOR=#A9A9A9]Amiga 2000, C128. Amiga 500. Amiga 1200 Indivision AGA Mk3, ACA1221lc 1x 1084(S) 1x 1084 [/COLOR][/I][/SIZE]ʕ•̫͡•ʕ*̫͡*ʕ•͓͡•ʔ-̫͡-ʕ•̫͡•ʔ*̫͡*ʔ-̫͡-ʔ [TfC!]

    #2
    VGA is 16 pins, wat jij hebt zal eerder een DB 9-PIN RGB aansluiting zijn.. daar hoort dan een stugge dikke kabel bij (23-pol -> 9-pol) en voila..

    Comment


    • DdAzZ
      DdAzZ commented
      Editing a comment
      Nu je het zo zegt, begint er weer iets bij mij te dagen. En dikke kabel zit erbij en werkt ook perfect.

    #3
    Leuk.
    DIe uitbreiding, is dat met lekkende batterij?

    Comment


    • DdAzZ
      DdAzZ commented
      Editing a comment
      Uitbreiding heeft geen lekkende batterij.

    #4
    Een diskettebak vol om te (her)ontdekken is een mooi begin, toch? :-)
    It's a wonder tall trees ain't layin' down

    Comment


    • DdAzZ
      DdAzZ commented
      Editing a comment
      Zeker mooi begin, kwam zelfs protracker en trsi demomaker tegen.

    #5
    TRSI DemoMaker.. ahh.. memories!

    Comment


      #6
      [SIZE=10px][I][COLOR=#A9A9A9]Amiga 2000, C128. Amiga 500. Amiga 1200 Indivision AGA Mk3, ACA1221lc 1x 1084(S) 1x 1084 [/COLOR][/I][/SIZE]ʕ•̫͡•ʕ*̫͡*ʕ•͓͡•ʔ-̫͡-ʕ•̫͡•ʔ*̫͡*ʔ-̫͡-ʔ [TfC!]

      Comment


        #7
        Ik zou graag de A500 op een LCD scherm willen aansluiten en lees van alles over hoe je dit voor elkaar kan krijgen.
        Ze hebben het over hardwarematige oplossingen tot en met een RGB naar VGA adapter. Nu kan ik wel meteen een uitbreiding gaan halen voor een hoop Eurootjes, maar Hollander als ik ben is mijn vraag, is dit ook met die RGB > VGA Adapter te bereiken.
        Ik heb hier nog een Samsung Multisync 913v monitor werkeloos staan, is het mogelijk om deze te gebruiken, en zo ja hoe ?
        [SIZE=10px][I][COLOR=#A9A9A9]Amiga 2000, C128. Amiga 500. Amiga 1200 Indivision AGA Mk3, ACA1221lc 1x 1084(S) 1x 1084 [/COLOR][/I][/SIZE]ʕ•̫͡•ʕ*̫͡*ʕ•͓͡•ʔ-̫͡-ʕ•̫͡•ʔ*̫͡*ʔ-̫͡-ʔ [TfC!]

        Comment


          #8
          Je kan een Amiga met de native chipset helaas niet zomaar op elke monitor aansluiten omdat moderne(re) monitoren bijna nooit het 15Khz signaal ondersteunen.
          Er zijn enkele uitzonderingen, weet zo even niet welke modellen (heb hier nog een good old M1538s staan)
          Meestal heb je dan een scandoubler/flicker fixer nodig omdat voor elkaar te krijgen.
          Tegenwoordig gebruiken veel mensen er een indivision voor van Individual computers.
          Als je nog een SCART aansluiting hebt op je tv dan gaat dat ook werken, heb bijvoorbeeld de ECS kant van mijn A600 via SCART aangesloten zitten op mijn 42 inch TV en de Vampire via de HDMI uiteraard.
          [SIZE=11px]A500 PiStorm+Pi 3/A600 Vampire 2/A1200T PiStorm32+Pi 4b @2.2Ghz[/SIZE]

          Comment


            #9
            Ik heb laatst gewoon gekozen om een Smart-TV te gebruiken. Gewoon bij de Mediamarkt de goedkoopste Smart-TV met Full-HD gekocht. Kan ik voortaan lekker gamen op mijn Amiga , met de PC die er bij mag staan en ook nog Netflix kijken /surfen zonder dat er een Amiga/PC aan staat :) Ik vond het een win-win-win-oplossing. De Amiga zit met SCART aangesloten overigens :)
            [SIZE=10px][I]3x Amiga 500, 1x Amiga 1200 1D4[/I][/SIZE]

            Comment


              #10
              Ik heb op marktplaats een kleine vierkante LCD TV gekocht. Erg handig als je ruimte wil besparen. Hier zit SCART met RGB op. S-VHS voor de Commodore en ook VGA. Heb alleen geen flauw idee of hij ook 15khz VGA aan kan. RGB via SCART schijnt het beste te zijn wat je uit je Amiga kan halen. Misschien dat VGA net zo goed is, dat weet ik niet. Ik gebruik de LCD TV alleen niet heel veel meer. Ik heb een Philips 8833 mk1 en het CRT beeld voelt veel authentieker aan. De LCD is te scherp.

              Eventueel wil ik mijn LCD TV-tje wel ruilen met je 1084S. :-)
              [SIZE=10px]A1200 - 8MB Fast Ram - 32GB CF - Kickstart 3.X - Classic Workbench FULL - Phillips CM 8833[/SIZE]

              Comment


              • DdAzZ
                DdAzZ commented
                Editing a comment
                Ik hou het even in gedachte. krijg a.s. zondag nog een 1084s binnen. laat je weten wat ik dan doe.
                Last edited by DdAzZ; 05-10-2016, 20:54.

              #11
              Andere monitor bleek een 1084 te zijn en geen S. Verder ziet de 2e A500 er goed uit en uitgerust met een KCS power board incl documentatie en software. Verder een grote bak met diskettes 100+ en 2 Arcade joysticks en externe diskdrive. Mijn dag is weer goed.
              [SIZE=10px][I][COLOR=#A9A9A9]Amiga 2000, C128. Amiga 500. Amiga 1200 Indivision AGA Mk3, ACA1221lc 1x 1084(S) 1x 1084 [/COLOR][/I][/SIZE]ʕ•̫͡•ʕ*̫͡*ʕ•͓͡•ʔ-̫͡-ʕ•̫͡•ʔ*̫͡*ʔ-̫͡-ʔ [TfC!]

              Comment


                #12
                Als je het geluid over je stereotoren doet klinkt het echt veel beter.

                Comment


                  #13
                  Serveersuggestie:


                  Ik heb de speakers naar het einde van de tafel verplaatst omdat ze wat storing veroorzaakten op de monitor.
                  [SIZE=10px]A1200 - 8MB Fast Ram - 32GB CF - Kickstart 3.X - Classic Workbench FULL - Phillips CM 8833[/SIZE]

                  Comment


                  • wiebow
                    wiebow commented
                    Editing a comment
                    En je voeding niet? :)

                  • StarQuake
                    StarQuake commented
                    Editing a comment
                    Ja die ligt nog op de speaker die nu een stuk verder op de hoek staat. :-)

                    Nu nog onthouden dat ik geen diskettes op de speakers neerleg.
                    Last edited by StarQuake; 10-10-2016, 11:48.
                Working...
                X