Announcement

Collapse
No announcement yet.

Raadjeplaatje: Amiga stijl!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Megatron
    replied
    Ik specificeer... Revenge of Doh...

    Leave a comment:


  • Megatron
    replied
    Ik heb je response en hints gelezen.. en indien ik het goed heb gelezen, ben ik wellicht een heel stuk verder.

    Ik doe even een gok.. twee gokjes.. en ik zeg daarna wel waarom...

    "Pang" .... maybe.... maar denkelijk toch... "Arkanoid"

    Leave a comment:


  • Ikilledher
    replied
    Originally posted by Magic View Post
    Ik vermoed dat het een Psygnosis spel is1.. Shadow of the Beast!?
    1 Gezien dat rode artwork plaatje in psygnosis look en feel.
    Het is geen Psygnosis-spel maar heeft toch een zekere link met Psygnosis. Zie hieronder.

    Originally posted by Megatron View Post
    Ik ga eens hardop denken.. als we het niet individueel kunnen oplossen.. wellicht als team dan...
    • Die opa is Erich Anton Paul von Däniken.. een boekenschrijvert... over "Ancient astronauts"
    • Ballsack Face.. "Deeg Portretten" in het Deense Statens Museum for Kunst. (Søren Dahlgaard).. lijkt op een Alien film..
    • Uriah Heep album.. Album: The Official Anthology..
    • Dossier Zevenslaper.. Agent 327 (Comic)
    • Een doos spread eagle op een surfplank.. maar lelijk dus het zal wel om de surfplank gaan...
    • Een Pritt stift.. Ehm.. ja..
    Ik kan het nog niet aan elkaar knopen..

    Uriah Heep heeft wel een lied namens "Bird of Prey" maar dat kan ik niet rijmen in het geheel... dus dat zal het niet zijn...
    Alien-film: nope. Bird of Prey: inderdaad, nope.

    Die opa is inderdaad Von Däniken of, zoals hij in Dossier Zevenslaper wordt genoemd, Von Zaniken. Von Däniken verwijst graag naar die Agent 327-strip omdat daar een reusachtige aanwijzing in staat en hij wil je niet direct dwingen zijn boeken te lezen.
    Ik heb inderdaad een kunstwerk van Søren Dahlgaard gebruikt maar Søren zelf heeft hier niets mee van doen. Het gaat slechts om de beeltenis.
    Het Uriah Heep album is ontworpen door Roger Dean die ook bekende spelposters ontwierp (voor Psygnosis). Er is iets aan de hand met die afbeelding.
    Het meisje houdt zich bezig met een activiteit en dan doel ik niet op spread eagle. Pritt-stift: ja, plakkerige en ook nog eens uit verhouding geschaald! Brrr!

    Je hebt een hint gemist.

    Originally posted by rvo View Post
    … Ik kan haast niet geloven dat ze allen relevant zijn. Desondanks ga ik een gok doen, op basis van de paar dingen die ik herken en waar ik iets mee kan: Teen Agent?
    Alles is relevant, zelfs het eiland in de zee. Goed gegokt maar niet goed!

    Click image for larger version

Name:	dough_polan.jpg
Views:	102
Size:	113.5 KB
ID:	20038

    Misschien hebben zij het spel gespeeld?

    Leave a comment:


  • rvo
    commented on 's reply
    haha, nee. ik ken ook geen enkele Amiga game die zo heet.

  • Megatron
    replied
    Ik ga eens hardop denken.. als we het niet individueel kunnen oplossen.. wellicht als team dan...
    • Die opa is Erich Anton Paul von Däniken.. een boekenschrijvert... over "Ancient astronauts"
    • Ballsack Face.. "Deeg Portretten" in het Deense Statens Museum for Kunst. (Søren Dahlgaard).. lijkt op een Alien film..
    • Uriah Heep album.. Album: The Official Anthology..
    • Dossier Zevenslaper.. Agent 327 (Comic)
    • Een doos spread eagle op een surfplank.. maar lelijk dus het zal wel om de surfplank gaan...
    • Een Pritt stift.. Ehm.. ja..
    Ik kan het nog niet aan elkaar knopen..

    Uriah Heep heeft wel een lied namens "Bird of Prey" maar dat kan ik niet rijmen in het geheel... dus dat zal het niet zijn...

    Leave a comment:


  • Magic
    replied
    Ikilledher tijd voor een nieuwe hint als je na 6 dagen nog niet hebt gereageerd op rvo :D

    Leave a comment:


  • Magic
    commented on 's reply
    gezien dat rode artwork plaatje in psygnosis look en feel

  • rvo
    replied
    Ik heb nog nooit zo'n ogenschijnlijk willekeurig bijeen geraapte verzameling hints gezien. Ik kan haast niet geloven dat ze allen relevant zijn. Desondanks ga ik een gok doen, op basis van de paar dingen die ik herken en waar ik iets mee kan: Teen Agent?

    Leave a comment:


  • Ikilledher
    replied
    Originally posted by Magic View Post
    Nog de beste wensen raadjeplaatjeraders!

    Ik vermoed dat het een Psygnosis spel is.. Shadow of the Beast!?
    Nee, niet goed. Waarom denk je dat eigenlijk?

    Leave a comment:


  • Magic
    replied
    Nog de beste wensen raadjeplaatjeraders!

    Ik vermoed dat het een Psygnosis spel is.. Shadow of the Beast!?

    Leave a comment:


  • Ikilledher
    replied
    Originally posted by Infant View Post
    Ik moet van Manon vragen of het antwoord "Turbo Outrun" is!
    Zeg haar maar dat het een goede poging is — dat zou het zeker kunnen zijn — maar dat het niet goed is.

    Leave a comment:


  • Infant
    replied
    Ik moet van Manon vragen of het antwoord "Turbo Outrun" is!

    Leave a comment:


  • Ikilledher
    replied
    Click image for larger version

Name:	raadjeplaatje.jpg
Views:	93
Size:	446.7 KB
ID:	19873
    Last edited by Ikilledher; 01-01-2019, 17:59.

    Leave a comment:


  • Megatron
    replied
    Ikilledher heeft het heel netjes gedaan.. nu heb je een grote hint gemist.. eigenlijk twee.. want welke versie zoek ik dan?

    Maar ik zal even antwoorden...
    • De Beatles komen uit Liverpool (zoals menig spel ook) en ook de Lotus Series komen van een Studio in Liverpool
    • Jean Michel Jarre.. 2x.. in zwart/wit.. en.. rechts onder zijn oog.. van welk album?.. precies.. Magnetic Fields
    • Magic The Gathering.. een verwijzing naar de Post Deletende Magic en zijn geliefde DemoScene.. zie de kaart.. met de Venus.. welke demo is dat? Rift van The Black Lotus.. die kaart zocht ik ook.. niet de Red Lotus..
    • De Lotus kaart... was de duurste ooit verkochte kaart van dat spel Magic the Gathering.. en daarom dat geld
    • Meatloaf.. spreek je spaans? wat staat daar? 2 out of 3.... dus welke Lotus zocht ik... de enige goede... Lotus 2 natuurlijk
    Internet zei nog dit...

    Magic: The Gathering is a card-collection game of course, so it makes sense some of its cards would be, well, collector’s items. One just fetched more than $87,000 in an eBay sale.

    As noticed today by Kotaku, the Black Lotus card from Magic: The Gathering’s original launch — August 1993, so, happy upcoming 25th anniversary, while we’re at it — went for $87,672 after bidding closed this week. The Black Lotus, which officially “adds 3 mana of any single color of your choice to your mana pool,” showed up in three printings of Magic: The Gathering card sets from 1993.

    What makes this Black Lotus card so valuable is only 1,100 were printed for MTG’s alpha set from 1993. When a rare item has a known and fixed number, its value increases accordingly. Also helping this card’s sale price was a 9.5 grading (out of 10) from card collection evaluator Beckett.



    EN NU.. mag jij!
    Last edited by Megatron; 01-01-2019, 16:49.

    Leave a comment:


  • Ikilledher
    replied
    Ooooooooooh! Makkelijk! Het antwoord is Lotus Esprit Turbo Challenge want:

    De Amerikaanse zanger Meat Loaf zong samen met Ellen Foley ‘Paradise by the Dashboard Light’. Laat dat paradise met het meisje maar zitten. Het verlichte dashboard van de Lotus is geil genoeg.

    Click image for larger version

Name:	84s3_dash.jpg
Views:	86
Size:	63.8 KB
ID:	19868

    Kijk Jean Michel Jarre linksonder eens shinen. Hij bracht in 1981 het album Les Chants Magnétiques uit (rechtsonder), losjes vertaald naar Magnetic Fields (net als de ontwikkelaar van LETC), waarop hij samples gebruikte. Het nummer Magnetic Fields Part 1 is bekend van de achtervolgingsscènes in Bassie en Adriaan. Zij vervoerden zichzelf doorgaans in een rode auto met inklapbare koplampen, net als de rode Lotus Esprit in het spel.

    Click image for larger version

Name:	metronieuws.tcdn.nl-field-image-f6be11bba5594c583082c5f6540ecb9f-1435820694.jpg
Views:	88
Size:	43.1 KB
ID:	19867

    Ah! The Beatles. Het gaat niet over hun album Magical Mystery Tour maar een van de beroemdste Beatles songs, 'A Day In The Life' dat gedeeltelijk geïnspireerd is door het nieuws over een beroemd persoon die overleden was toen hij met zijn Lotus op een truck botste. (Het gaat hier om een Lotus Elan maar dat boeit niet.)

    Click image for larger version

Name:	tara-browne-car.jpg
Views:	88
Size:	33.2 KB
ID:	19869

    De introductieprijs van een Lotus Esprit lag rond de 75.000 dollar. Dat is precies het bedrag in briefjes in het midden.

    Het kaartspel Magic: The Gathering kent een waardevolle speelkaart met de naam Red Lotus. Juist, die uit het spel!

    Click image for larger version

Name:	1505692789171079.png
Views:	91
Size:	363.6 KB
ID:	19866

    Stuur ze maar naar mijn huis! ( . Y . )

    Leave a comment:

Working...
X