Announcement

Collapse
No announcement yet.

Raadjeplaatje: Amiga stijl!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Megatron
    replied
    Originally posted by Ikilledher View Post

    Ehm… Ik kan de molen nog niet plaatsen. Slaat het op Chris Huelsbeck die een klap van de mallemolen heeft gehad? En de heteluchtballon slaat op de gebakken lucht die hij verkoopt?
    dat!

    Leave a comment:


  • Ikilledher
    replied
    Originally posted by Megatron View Post
    McVenco mag!

    Oh.. de hints die je niet zag;
    Ehm… Ik kan de molen nog niet plaatsen. Slaat het op Chris Huelsbeck die een klap van de mallemolen heeft gehad? En de heteluchtballon slaat op de gebakken lucht die hij verkoopt?

    Leave a comment:


  • Ikilledher
    replied
    Gefeliciteerd met je beurt, McVenco! Ik zie je gewiekste raadplaat tegemoet! (Ik gok Rodland.)

    Leave a comment:


  • Megatron
    replied
    McVenco mag!

    Oh.. de hints die je niet zag;

    - Erdogan is een TURK.. die op de Yes you CAN poster staat... TurkCan... Turrican..
    - Factor 20... 4x zoveel (te veel)... dus Factor 5!

    Click image for larger version  Name:	McVenco is.PNG Views:	1 Size:	160.0 KB ID:	20682
    Last edited by Megatron; 11-03-2019, 09:29.

    Leave a comment:


  • Megatron
    replied
    Ja.. netjes.. maar zijn wij nu echt de enigen die nog raden?

    man man man!

    Leave a comment:


  • Ikilledher
    commented on 's reply
    Dankzij Raadjeplaatje ken ik inmiddels veel meer spellen! Ongeveer tachtig, schat ik.

  • Ikilledher
    replied
    Ik ben gezegend met een chronische spellen-onkunde; ik ken waarschijnlijk slechts twee procent van alle Amiga-spellen. Maar uitgevers ken ik wel dus ik zal een begin maken en dan doen jullie de rest.

    Aan het eind van de regenboog staat een pot met goud en… een USA running team? US Gold? Nee, dit lijkt eerder een Mexicaans running team. Nope. ❌
    In de lucht een hete-luchtballon of, voor hen die het fenomeen niet kenden, een Firebird. Firebird? Nope. ❌
    Misschien ligt het nóg meer voor de hand… Rainbow Arts. Drie rennende mannetjes zijn onderdeel van het logo. Rainbow Arts dus. ✅

    Click image for larger version

Name:	Rainbowarts.png
Views:	112
Size:	2.8 KB
ID:	20665

    Leave a comment:


  • Megatron
    replied
    Nee.. echt nou?

    Ik kan geen tips geven... anders dan de titel te roepen wat ALLES wat maar een hint is staat erin.

    Het is niet Outrun.. noch is het Turbo Outrun.. of welke fucking Outrun dan ook!

    Magic - Nee, het is ook niet Rainbow Islands!

    Leave a comment:


  • Megatron
    replied
    Wil je meedoen met raden?

    Dat kan!...

    Maar niet zo maar een spel roepen... onderbouwing dus!!!

    Jij ook Magic

    Click image for larger version

Name:	RadenDan!.jpg
Views:	84
Size:	1,023.7 KB
ID:	20621

    Leave a comment:


  • Ikilledher
    replied
    “Edward Neufeld (Insects as Warfare Agents in the Ancient Near East, Orientalia 1980, pp. 30-57) suggereert dat bovengenoemde Bijbelse passages verwijzen naar het gebruik van wespen en hoornaars in de oorlogsvoering en haalt in zijn artikel verschillende andere historische voorbeelden aan.”

    Hoornaars worden doorgaans niet groter dan 3½ cm. Toch reken ik het goed omdat het je aan Gods deed denken.

    Leave a comment:


  • rvo
    replied
    Originally posted by Ikilledher View Post
    De grote insecten refereren aan de verfilmde science fiction novel van H.G. Wells uit 1904
    Exodus 23:28 Ook zal Ik hoornaars voor u uit zenden, opdat zij de Chiwwiet, de Kanaäniet en de Hethiet voor u uit verdrijven.

    Die lag meer voor de hand, me dunkt!

    Leave a comment:


  • Megatron
    replied
    Originally posted by Magic View Post
    Is het Outrun usa? Oh wacht is even we wachten nog op megatron... =)
    Deze is speciaal voor jou Magic....

    Leave a comment:


  • Magic
    replied
    Is het Outrun usa? Oh wacht is even we wachten nog op megatron... =)

    Leave a comment:


  • Ikilledher
    commented on 's reply
    Nope.

  • Ikilledher
    replied


    Megatron ​​​​heeft het bij het rechte eind! Het juiste antwoord is Gods van The Bitmap Brothers. De gegeven redeneringen kan ik allemaal goed rekenen. De sterke meneer die de berg optilt, slaat op de God-paradox. De grote insecten refereren aan de verfilmde science fiction novel van H.G. Wells uit 1904: The Food of the Gods (and How It Came to Earth). De 2000 AD-hint is tweeledig: Simon Bisley tekende regelmatig voor 2000 AD (en Heavy Metal). Daarbij is AD de afkorting voor Anno Domini. Hoeveel goden heb je nodig om tot het goede antwoord te komen?

    Click image for larger version  Name:	db70ba6c-2d9c-44fa-a15a-164a3560d90b.jpg Views:	1 Size:	159.8 KB ID:	20539
    Last edited by Ikilledher; 28-02-2019, 21:31.

    Leave a comment:

Working...
X